Flytande i tid og rom
Interessant debut som ikkje heilt klarar å samle alle delane, eller ikkje vil.
Sigurd Myhre og Henriette Marø står på scena.
Foto: Øyvind Eide
Nationaltheatret, Malersalen:
Vibeke Tandberg:
Hunder
Regi: Runar Hodne
Scenografi: Vibeke Tandberg
Kostyme: Michael Olestad
Komponist: Lars Petter Hagen
Fotokunstnaren og forfattaren Vibeke Tandberg har gått til teateret. Det gjer ho ved å dramatisere sin eigen roman frå 2014, Tempelhof. Debutarbeidet inneheld også tydelege ekko frå fotokunsten hennar. Resultatet er interessant og syner at ho har ei framtid også innan scenekunsten.
Mykje av det absurde og draumeaktig utflytande frå romanen er med i framsyninga, der tid og rom aldri blir klart definerte, men er i stadig rørsle. Hunder er inga lineær forteljing, snarare ein serie tablå.
Det unge paret Kam (Henriette Marø) og Mak (Sigurd Myhre) står i ein palmehage og speidar mot og roper til ein liten unge. Det er knapt så dei ensar kvarandre. Dei vender seg berre til ungen, og dialogen deira blir absurd, dei snakkar forbi kvarandre. Likevel er det ein påfallande avstand til ungen, som mora kallar «den», men frykta for at noko skal skje med barnet, er også tydeleg til stades. Tandberg skriv om foreldreskap som ei livslang plikt, og her møter vi to foreldre som går så opp i rolla at dei gløymer kvarandre. Slik viskar dei ut sin eigen identitet.
Hunder er ei framsyning i medviten (?) oppløysing. I kontrast til dette synest regissør Runar Hodne å ha lagt opp til ein stram spelestil med minimal variasjon og lite rom for briljans for dei to medverkande. Men dette tilfører framsyninga nødvendig spenning og dynamikk.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er journalist og forfattar og fast skribent i
Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Nationaltheatret, Malersalen:
Vibeke Tandberg:
Hunder
Regi: Runar Hodne
Scenografi: Vibeke Tandberg
Kostyme: Michael Olestad
Komponist: Lars Petter Hagen
Fotokunstnaren og forfattaren Vibeke Tandberg har gått til teateret. Det gjer ho ved å dramatisere sin eigen roman frå 2014, Tempelhof. Debutarbeidet inneheld også tydelege ekko frå fotokunsten hennar. Resultatet er interessant og syner at ho har ei framtid også innan scenekunsten.
Mykje av det absurde og draumeaktig utflytande frå romanen er med i framsyninga, der tid og rom aldri blir klart definerte, men er i stadig rørsle. Hunder er inga lineær forteljing, snarare ein serie tablå.
Det unge paret Kam (Henriette Marø) og Mak (Sigurd Myhre) står i ein palmehage og speidar mot og roper til ein liten unge. Det er knapt så dei ensar kvarandre. Dei vender seg berre til ungen, og dialogen deira blir absurd, dei snakkar forbi kvarandre. Likevel er det ein påfallande avstand til ungen, som mora kallar «den», men frykta for at noko skal skje med barnet, er også tydeleg til stades. Tandberg skriv om foreldreskap som ei livslang plikt, og her møter vi to foreldre som går så opp i rolla at dei gløymer kvarandre. Slik viskar dei ut sin eigen identitet.
Hunder er ei framsyning i medviten (?) oppløysing. I kontrast til dette synest regissør Runar Hodne å ha lagt opp til ein stram spelestil med minimal variasjon og lite rom for briljans for dei to medverkande. Men dette tilfører framsyninga nødvendig spenning og dynamikk.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er journalist og forfattar og fast skribent i
Dag og Tid.
Fleire artiklar
Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.
Foto: Christiane Jordheim Larsen
Alle auge på Grønland
NUUK, GRØNLAND: 2025 starta med vaksenopplæring om Grønlands geopolitiske betyding. Saman med store delar av den vestlege pressa har eg følgt spora etter Donald Trump jr. i hovudstaden Nuuk.
Afghanarane som spelar i filmen til Raha Amirfazli og Alireza Ghasemi, har flykta frå Iran.
Foto frå filmen
Filmglede
Det er alltid kjekt å opne det nye året med mykje film.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.