Honnør til korpsrørsla
Ei framsyning til glede og attkjenning for alle som har spelt i korps.
Ameli Isungset Agbota og Henrik Bjelland spelar fleire roller.
Foto: Odd Mehus
Den Nationale Scene
Knut Nærum:
Korps
Regi: Janne Langaas
Scenografi og kostyme:
Kristin Bengtson
Musikk: Strusshamn Skoles Musikklag
Dirigent: Trond Helland
Om lag 65.000 personar – born, unge og vaksne – speler i musikkorps. Og endå fleire kan vise til ei fortid som korpsmusikar. Då er det absolutt på sin plass at dei får si hyllest også frå scenen. I høve hundreårsjubileet til Norges Musikkorps Forbund i fjor fekk forfattar og humorist Knut Nærum i oppdrag å skrive ein scenetekst, og han er no på vandring i skiftande drakt kringom i landet.
Versjonen Den Nationale Scene syner, er mykje lik den opphavlege frå Teater Innlandet, i og med at teatersjef Janne Langaas også her står for regien. Men skodespelarane er skifta ut, og på premieren var det dei dyktige musikarane frå Strusshamn Skoles Musikklag som sytte for janitsjartonane. For kvar framsyning er eit nytt skulekorps på scenen.
Som teater er dette av det aller enklaste slaget. Ei forteljing om eit år i eit skulekorps, presentert av to skodespelarar i fleire roller og altså eit vaskeekte korps. Det handlar om to typar kjærleik: kjærleiken til korpset og den ikkje heilt problemfrie kjærleiken mellom to unge musikantar.
Her er mykje attkjennande for alle som har spelt i korps eller har vore foreldre eller naboar til øvande musikantar. Det er maset om å stille opp til dugnadar og loppemarknader, det er krevjande dirigentar, fråfall, 17. mai-helvetet og så vidare.
Nærum har, sjølvsagt, lagt inn rike dosar med humor og varm sjølvironi på vegner av korpsrørsla. Ameli Isungset Agbota og Henrik Bjelland speler både forelska ungdommar, håplause foreldre, dirigent og styreleiar og meir til. I sum blir det ei upretensiøs og inkluderande framsyning.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er journalist og fast skribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Den Nationale Scene
Knut Nærum:
Korps
Regi: Janne Langaas
Scenografi og kostyme:
Kristin Bengtson
Musikk: Strusshamn Skoles Musikklag
Dirigent: Trond Helland
Om lag 65.000 personar – born, unge og vaksne – speler i musikkorps. Og endå fleire kan vise til ei fortid som korpsmusikar. Då er det absolutt på sin plass at dei får si hyllest også frå scenen. I høve hundreårsjubileet til Norges Musikkorps Forbund i fjor fekk forfattar og humorist Knut Nærum i oppdrag å skrive ein scenetekst, og han er no på vandring i skiftande drakt kringom i landet.
Versjonen Den Nationale Scene syner, er mykje lik den opphavlege frå Teater Innlandet, i og med at teatersjef Janne Langaas også her står for regien. Men skodespelarane er skifta ut, og på premieren var det dei dyktige musikarane frå Strusshamn Skoles Musikklag som sytte for janitsjartonane. For kvar framsyning er eit nytt skulekorps på scenen.
Som teater er dette av det aller enklaste slaget. Ei forteljing om eit år i eit skulekorps, presentert av to skodespelarar i fleire roller og altså eit vaskeekte korps. Det handlar om to typar kjærleik: kjærleiken til korpset og den ikkje heilt problemfrie kjærleiken mellom to unge musikantar.
Her er mykje attkjennande for alle som har spelt i korps eller har vore foreldre eller naboar til øvande musikantar. Det er maset om å stille opp til dugnadar og loppemarknader, det er krevjande dirigentar, fråfall, 17. mai-helvetet og så vidare.
Nærum har, sjølvsagt, lagt inn rike dosar med humor og varm sjølvironi på vegner av korpsrørsla. Ameli Isungset Agbota og Henrik Bjelland speler både forelska ungdommar, håplause foreldre, dirigent og styreleiar og meir til. I sum blir det ei upretensiøs og inkluderande framsyning.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er journalist og fast skribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.
Foto: Sebastian Dalseide
Beckett-klassikar av godt merke
Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.
Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.
Foto: Merete Haseth
Våren over mannalivet
Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.
Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».
Foto: Another World Entertainment
Djevelen i detaljane
By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.
Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.
Foto: Dagfinn Nordbø
Finaste finnbiffen
«Seier eg at eg skal invitere på finnbiff, blir folk berre glade. Dei veit at dei skal få smake noko av det beste landet vårt har å by på av ingrediensar, med reinkjøt som helten.»
KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.
Thomas Fure / NTB
Utfordrar kjønnsundervisninga
Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.