JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Ikkje-kommunikasjon i barndomsheimen

Tett og fint spel mellom menneske som ikkje har stort å seie til kvarandre.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Ameli Isungset (t.v.) spelar den høggravide kvinna. Her saman med Peiman Azizpour og Kristi-Helene J. Engeberg.

Ameli Isungset (t.v.) spelar den høggravide kvinna. Her saman med Peiman Azizpour og Kristi-Helene J. Engeberg.

Foto: Den Nationale Scene

Ameli Isungset (t.v.) spelar den høggravide kvinna. Her saman med Peiman Azizpour og Kristi-Helene J. Engeberg.

Ameli Isungset (t.v.) spelar den høggravide kvinna. Her saman med Peiman Azizpour og Kristi-Helene J. Engeberg.

Foto: Den Nationale Scene

1696
20200207
1696
20200207

Den Nationale Scene, Teaterkjelleren

Jon Fosse:

Namnet

Regi: Trine Wiggen
Scenografi: Ingrid Tønder
Kostyme: Ane Aasheim
Musikk: Lars Vaular

Trine Wiggens regi er tru mot Fosses tekst, og dei seks i ensemblet gjer dette til eit velfungerande kammerspel med eit tempo som kanskje ligg i overkant av det forfattaren innbyr til.

Scenograf Ingrid Tønder har laga eit forseggjort dokkehus med seks rom, verdig eit større og meir komplekst drama. Namnet treng knapt dette, og framsyninga rettferdiggjer det heller ikkje. Og rapparen Lars Vaulars musikk gjer lite til eller frå; eit spesialskrive songnummer er berre hengt på heilt til slutt.

Likevel: Framsyninga har mange kvalitetar, især i det fine samspelet i eit stykke som set store krav til musikalitet, timing, pausering og samkøyring. Ikkje alle kjenner seg like heime i det nynorske, men det tek seg fort opp.

Namnet er ein studie i framandskap og skadde familierelasjonar. Den høggravide jenta (Ameli Isungset Agbota) kjem med barnefaren (Kristian Berg Jåtten) til foreldreheimen for å føde. Foreldra er ikkje varsla, og mor til jenta (Sissel Ingri Tank-Nielsen) har ikkje eingong fortalt han som skal bli bestefar (Bjørn Willberg Andersen), at eit barn er på veg. Personane snakkar heile tida forbi kvarandre, kommuniserer ikkje i det heile. Barnefaren tek opp att og opp att at han ikkje kjenner seg velkomen, jenta klandrar han for ikkje å bry seg om henne og barnet, og foreldra hennar må stadig gå og leggje seg.

Dette skaper både smått absurde og komiske situasjonar, noko regi og spel tek godt vare på.

Jan H. Landro

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Den Nationale Scene, Teaterkjelleren

Jon Fosse:

Namnet

Regi: Trine Wiggen
Scenografi: Ingrid Tønder
Kostyme: Ane Aasheim
Musikk: Lars Vaular

Trine Wiggens regi er tru mot Fosses tekst, og dei seks i ensemblet gjer dette til eit velfungerande kammerspel med eit tempo som kanskje ligg i overkant av det forfattaren innbyr til.

Scenograf Ingrid Tønder har laga eit forseggjort dokkehus med seks rom, verdig eit større og meir komplekst drama. Namnet treng knapt dette, og framsyninga rettferdiggjer det heller ikkje. Og rapparen Lars Vaulars musikk gjer lite til eller frå; eit spesialskrive songnummer er berre hengt på heilt til slutt.

Likevel: Framsyninga har mange kvalitetar, især i det fine samspelet i eit stykke som set store krav til musikalitet, timing, pausering og samkøyring. Ikkje alle kjenner seg like heime i det nynorske, men det tek seg fort opp.

Namnet er ein studie i framandskap og skadde familierelasjonar. Den høggravide jenta (Ameli Isungset Agbota) kjem med barnefaren (Kristian Berg Jåtten) til foreldreheimen for å føde. Foreldra er ikkje varsla, og mor til jenta (Sissel Ingri Tank-Nielsen) har ikkje eingong fortalt han som skal bli bestefar (Bjørn Willberg Andersen), at eit barn er på veg. Personane snakkar heile tida forbi kvarandre, kommuniserer ikkje i det heile. Barnefaren tek opp att og opp att at han ikkje kjenner seg velkomen, jenta klandrar han for ikkje å bry seg om henne og barnet, og foreldra hennar må stadig gå og leggje seg.

Dette skaper både smått absurde og komiske situasjonar, noko regi og spel tek godt vare på.

Jan H. Landro

Emneknaggar

Fleire artiklar

Flogvitet Bent Larsen var poly-litt-av-kvart. Her spelar han sjakk mot Bobby Fischer i Piatigorsky Cup i California i 1966.

Flogvitet Bent Larsen var poly-litt-av-kvart. Her spelar han sjakk mot Bobby Fischer i Piatigorsky Cup i California i 1966.

Foto via Wikimedia Commons

Frå sjakkverdaKunnskap

«Den danske stormeisteren Bent Larsen (1935–2010) er det næraste vi kjem eit flogvit i nordisk sjakk.»

Atle Grønn
Flogvitet Bent Larsen var poly-litt-av-kvart. Her spelar han sjakk mot Bobby Fischer i Piatigorsky Cup i California i 1966.

Flogvitet Bent Larsen var poly-litt-av-kvart. Her spelar han sjakk mot Bobby Fischer i Piatigorsky Cup i California i 1966.

Foto via Wikimedia Commons

Frå sjakkverdaKunnskap

«Den danske stormeisteren Bent Larsen (1935–2010) er det næraste vi kjem eit flogvit i nordisk sjakk.»

Atle Grønn
Magnus Lysberg (t.v.) og Harald Stolt Nielsen har arbeidd som krimjournalistar i Aftenposten i fleire år.

Magnus Lysberg (t.v.) og Harald Stolt Nielsen har arbeidd som krimjournalistar i Aftenposten i fleire år.

Foto: Astrid Waller

BokMeldingar

Ei vill mafiahistorie frå Noreg

Harald Stolt-Nielsen og Magnus Lysberg har skrive ei veldokumentert norsk-marokkansk mafiahistorie.

EinarHaakaas
Magnus Lysberg (t.v.) og Harald Stolt Nielsen har arbeidd som krimjournalistar i Aftenposten i fleire år.

Magnus Lysberg (t.v.) og Harald Stolt Nielsen har arbeidd som krimjournalistar i Aftenposten i fleire år.

Foto: Astrid Waller

BokMeldingar

Ei vill mafiahistorie frå Noreg

Harald Stolt-Nielsen og Magnus Lysberg har skrive ei veldokumentert norsk-marokkansk mafiahistorie.

EinarHaakaas

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis