Ikkje-kommunikasjon i barndomsheimen
Tett og fint spel mellom menneske som ikkje har stort å seie til kvarandre.
Ameli Isungset (t.v.) spelar den høggravide kvinna. Her saman med Peiman Azizpour og Kristi-Helene J. Engeberg.
Foto: Den Nationale Scene
Den Nationale Scene, Teaterkjelleren
Jon Fosse:
Namnet
Regi: Trine Wiggen
Scenografi: Ingrid Tønder
Kostyme: Ane Aasheim
Musikk: Lars Vaular
Trine Wiggens regi er tru mot Fosses tekst, og dei seks i ensemblet gjer dette til eit velfungerande kammerspel med eit tempo som kanskje ligg i overkant av det forfattaren innbyr til.
Scenograf Ingrid Tønder har laga eit forseggjort dokkehus med seks rom, verdig eit større og meir komplekst drama. Namnet treng knapt dette, og framsyninga rettferdiggjer det heller ikkje. Og rapparen Lars Vaulars musikk gjer lite til eller frå; eit spesialskrive songnummer er berre hengt på heilt til slutt.
Likevel: Framsyninga har mange kvalitetar, især i det fine samspelet i eit stykke som set store krav til musikalitet, timing, pausering og samkøyring. Ikkje alle kjenner seg like heime i det nynorske, men det tek seg fort opp.
Namnet er ein studie i framandskap og skadde familierelasjonar. Den høggravide jenta (Ameli Isungset Agbota) kjem med barnefaren (Kristian Berg Jåtten) til foreldreheimen for å føde. Foreldra er ikkje varsla, og mor til jenta (Sissel Ingri Tank-Nielsen) har ikkje eingong fortalt han som skal bli bestefar (Bjørn Willberg Andersen), at eit barn er på veg. Personane snakkar heile tida forbi kvarandre, kommuniserer ikkje i det heile. Barnefaren tek opp att og opp att at han ikkje kjenner seg velkomen, jenta klandrar han for ikkje å bry seg om henne og barnet, og foreldra hennar må stadig gå og leggje seg.
Dette skaper både smått absurde og komiske situasjonar, noko regi og spel tek godt vare på.
Jan H. Landro
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Den Nationale Scene, Teaterkjelleren
Jon Fosse:
Namnet
Regi: Trine Wiggen
Scenografi: Ingrid Tønder
Kostyme: Ane Aasheim
Musikk: Lars Vaular
Trine Wiggens regi er tru mot Fosses tekst, og dei seks i ensemblet gjer dette til eit velfungerande kammerspel med eit tempo som kanskje ligg i overkant av det forfattaren innbyr til.
Scenograf Ingrid Tønder har laga eit forseggjort dokkehus med seks rom, verdig eit større og meir komplekst drama. Namnet treng knapt dette, og framsyninga rettferdiggjer det heller ikkje. Og rapparen Lars Vaulars musikk gjer lite til eller frå; eit spesialskrive songnummer er berre hengt på heilt til slutt.
Likevel: Framsyninga har mange kvalitetar, især i det fine samspelet i eit stykke som set store krav til musikalitet, timing, pausering og samkøyring. Ikkje alle kjenner seg like heime i det nynorske, men det tek seg fort opp.
Namnet er ein studie i framandskap og skadde familierelasjonar. Den høggravide jenta (Ameli Isungset Agbota) kjem med barnefaren (Kristian Berg Jåtten) til foreldreheimen for å føde. Foreldra er ikkje varsla, og mor til jenta (Sissel Ingri Tank-Nielsen) har ikkje eingong fortalt han som skal bli bestefar (Bjørn Willberg Andersen), at eit barn er på veg. Personane snakkar heile tida forbi kvarandre, kommuniserer ikkje i det heile. Barnefaren tek opp att og opp att at han ikkje kjenner seg velkomen, jenta klandrar han for ikkje å bry seg om henne og barnet, og foreldra hennar må stadig gå og leggje seg.
Dette skaper både smått absurde og komiske situasjonar, noko regi og spel tek godt vare på.
Jan H. Landro
Fleire artiklar
Maja Lunde har skrive om korleis teknologien tek over barndommen.
Foto: Agnete Brun
Skjermbruksvett
Skjermen er den nye synda i tilværet. Og debatten rullar.
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.
Foto: Sindre Deschington
Mikrobrikkene som formar framtida
Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.
Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.
Foto: Thomas Fure / NTB
Mingleklubben for makt og pengar
Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.
På 70-talet meinte nokon at Billy Swan song som ein mellomting av Ringo Starr og Elvis. Det held vel til husbruk på eldre dagar.
Foto: Ctsy Monument Records, 1976
Arkivet: Hjelpa er nær
I november for femti år sidan blei genistreken «I Can Help» skriven og framført av ringreven Billy Swan.