Imponerande kammerspel
Høstsonaten er ei heilstøypt framsyning utan plett og lyte.
Eva (Mari Hauge Einbu), Charlotte (Jakke Kokkin) og Viktor (Kenneth Homstad) i stykket av Ingmar Bergman på Trøndelag Teater.
Foto: Terje Visnes
Trøndelag Teater, Gamle Scene
Ingmar Bergman:
Høstsonaten
Omsett av Toril Solvang
Regi: Marit Moum Aune
Scenografi og kostyme: Erlend Birkeland
Med Høstsonaten gjorde Ingmar Bergman det han kunne aller best: grave i vanskelege relasjonar mellom menneske, især slike som er i slekt. Han grev djupt og finn ofte at biletet langt frå er heilt svartkvitt. Denne problematikken har Marit Moum Aune og eit framifrå ensemble utforska på skakande vis.
Då konsertpianisten Charlotte (Janne Kokkin) etter sju år kjem på vitjing til dottera Eva (Mari Hauge Einbu) og mannen (Kenneth Homstad), er det duka for eit generaloppgjer, sjølv om det i utgangspunktet var tenkt som ein freistnad på forsoning. Charlotte er mora som svikta, ho som prioriterte seg sjølv og karrieren framfor ektemann og døtrer. Det går ikkje lang tid før dei galne orda utløyser ein bitter verbal kamp.
Eva går frå å vere den audmjuke, kua, harmoniserande dottera til å bli ein aggressiv hemnar. Men ho må etter kvart innsjå at det finst grunnar til at mora er som ho er, og kanskje er ho sjølv heller ikkje feilfri.
Den verbale kampen mellom dei to kvinnene er intens, på grensa til det stygge, og han får fram eit stort register av kjensler hos dei begge, især hos dottera, som også i kroppshaldninga syner kva som rører seg i henne. Som ektemannen representerer Kennet Homstad det trauste (trass i at gudstrua hans vaklar etter at dei miste son sin), og Maria Omarsdottir Austgulen gir overtydande liv til den handikappa, nesten ordlause dottera som mora ikkje veit korleis ho skal behandle.
Jan H. Landro
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Trøndelag Teater, Gamle Scene
Ingmar Bergman:
Høstsonaten
Omsett av Toril Solvang
Regi: Marit Moum Aune
Scenografi og kostyme: Erlend Birkeland
Med Høstsonaten gjorde Ingmar Bergman det han kunne aller best: grave i vanskelege relasjonar mellom menneske, især slike som er i slekt. Han grev djupt og finn ofte at biletet langt frå er heilt svartkvitt. Denne problematikken har Marit Moum Aune og eit framifrå ensemble utforska på skakande vis.
Då konsertpianisten Charlotte (Janne Kokkin) etter sju år kjem på vitjing til dottera Eva (Mari Hauge Einbu) og mannen (Kenneth Homstad), er det duka for eit generaloppgjer, sjølv om det i utgangspunktet var tenkt som ein freistnad på forsoning. Charlotte er mora som svikta, ho som prioriterte seg sjølv og karrieren framfor ektemann og døtrer. Det går ikkje lang tid før dei galne orda utløyser ein bitter verbal kamp.
Eva går frå å vere den audmjuke, kua, harmoniserande dottera til å bli ein aggressiv hemnar. Men ho må etter kvart innsjå at det finst grunnar til at mora er som ho er, og kanskje er ho sjølv heller ikkje feilfri.
Den verbale kampen mellom dei to kvinnene er intens, på grensa til det stygge, og han får fram eit stort register av kjensler hos dei begge, især hos dottera, som også i kroppshaldninga syner kva som rører seg i henne. Som ektemannen representerer Kennet Homstad det trauste (trass i at gudstrua hans vaklar etter at dei miste son sin), og Maria Omarsdottir Austgulen gir overtydande liv til den handikappa, nesten ordlause dottera som mora ikkje veit korleis ho skal behandle.
Jan H. Landro
Fleire artiklar
Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.
Foto: Christiane Jordheim Larsen
Alle auge på Grønland
NUUK, GRØNLAND: 2025 starta med vaksenopplæring om Grønlands geopolitiske betyding. Saman med store delar av den vestlege pressa har eg følgt spora etter Donald Trump jr. i hovudstaden Nuuk.
Afghanarane som spelar i filmen til Raha Amirfazli og Alireza Ghasemi, har flykta frå Iran.
Foto frå filmen
Filmglede
Det er alltid kjekt å opne det nye året med mykje film.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.