Imponerande kammerspel
Høstsonaten er ei heilstøypt framsyning utan plett og lyte.
Eva (Mari Hauge Einbu), Charlotte (Jakke Kokkin) og Viktor (Kenneth Homstad) i stykket av Ingmar Bergman på Trøndelag Teater.
Foto: Terje Visnes
Trøndelag Teater, Gamle Scene
Ingmar Bergman:
Høstsonaten
Omsett av Toril Solvang
Regi: Marit Moum Aune
Scenografi og kostyme: Erlend Birkeland
Med Høstsonaten gjorde Ingmar Bergman det han kunne aller best: grave i vanskelege relasjonar mellom menneske, især slike som er i slekt. Han grev djupt og finn ofte at biletet langt frå er heilt svartkvitt. Denne problematikken har Marit Moum Aune og eit framifrå ensemble utforska på skakande vis.
Då konsertpianisten Charlotte (Janne Kokkin) etter sju år kjem på vitjing til dottera Eva (Mari Hauge Einbu) og mannen (Kenneth Homstad), er det duka for eit generaloppgjer, sjølv om det i utgangspunktet var tenkt som ein freistnad på forsoning. Charlotte er mora som svikta, ho som prioriterte seg sjølv og karrieren framfor ektemann og døtrer. Det går ikkje lang tid før dei galne orda utløyser ein bitter verbal kamp.
Eva går frå å vere den audmjuke, kua, harmoniserande dottera til å bli ein aggressiv hemnar. Men ho må etter kvart innsjå at det finst grunnar til at mora er som ho er, og kanskje er ho sjølv heller ikkje feilfri.
Den verbale kampen mellom dei to kvinnene er intens, på grensa til det stygge, og han får fram eit stort register av kjensler hos dei begge, især hos dottera, som også i kroppshaldninga syner kva som rører seg i henne. Som ektemannen representerer Kennet Homstad det trauste (trass i at gudstrua hans vaklar etter at dei miste son sin), og Maria Omarsdottir Austgulen gir overtydande liv til den handikappa, nesten ordlause dottera som mora ikkje veit korleis ho skal behandle.
Jan H. Landro
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Trøndelag Teater, Gamle Scene
Ingmar Bergman:
Høstsonaten
Omsett av Toril Solvang
Regi: Marit Moum Aune
Scenografi og kostyme: Erlend Birkeland
Med Høstsonaten gjorde Ingmar Bergman det han kunne aller best: grave i vanskelege relasjonar mellom menneske, især slike som er i slekt. Han grev djupt og finn ofte at biletet langt frå er heilt svartkvitt. Denne problematikken har Marit Moum Aune og eit framifrå ensemble utforska på skakande vis.
Då konsertpianisten Charlotte (Janne Kokkin) etter sju år kjem på vitjing til dottera Eva (Mari Hauge Einbu) og mannen (Kenneth Homstad), er det duka for eit generaloppgjer, sjølv om det i utgangspunktet var tenkt som ein freistnad på forsoning. Charlotte er mora som svikta, ho som prioriterte seg sjølv og karrieren framfor ektemann og døtrer. Det går ikkje lang tid før dei galne orda utløyser ein bitter verbal kamp.
Eva går frå å vere den audmjuke, kua, harmoniserande dottera til å bli ein aggressiv hemnar. Men ho må etter kvart innsjå at det finst grunnar til at mora er som ho er, og kanskje er ho sjølv heller ikkje feilfri.
Den verbale kampen mellom dei to kvinnene er intens, på grensa til det stygge, og han får fram eit stort register av kjensler hos dei begge, især hos dottera, som også i kroppshaldninga syner kva som rører seg i henne. Som ektemannen representerer Kennet Homstad det trauste (trass i at gudstrua hans vaklar etter at dei miste son sin), og Maria Omarsdottir Austgulen gir overtydande liv til den handikappa, nesten ordlause dottera som mora ikkje veit korleis ho skal behandle.
Jan H. Landro
Fleire artiklar
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.
Foto: Sebastian Dalseide
Beckett-klassikar av godt merke
Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.
Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.
Foto: Merete Haseth
Våren over mannalivet
Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.
Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».
Foto: Another World Entertainment
Djevelen i detaljane
By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.
Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.
Foto: Dagfinn Nordbø
Finaste finnbiffen
«Seier eg at eg skal invitere på finnbiff, blir folk berre glade. Dei veit at dei skal få smake noko av det beste landet vårt har å by på av ingrediensar, med reinkjøt som helten.»
KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.
Thomas Fure / NTB
Utfordrar kjønnsundervisninga
Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.