Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Inn til kaoskreftene i oss

Manes er rått, primitivt og direkte om det dyriske og instinktive.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
I det baskiske gjestespelet er publikum tett på skodespelarane.

I det baskiske gjestespelet er publikum tett på skodespelarane.

Foto: Anita Vedå

I det baskiske gjestespelet er publikum tett på skodespelarane.

I det baskiske gjestespelet er publikum tett på skodespelarane.

Foto: Anita Vedå

1767
20190531
1767
20190531

Teater

La Fura dels Baus:

Manes

Regi og konsept: Pera Tantiñà
Video: Pep Pujol
Festspillene / Grieghallen

Kor ofte blir du før ei framsyning møtt med ei oppmoding om å gå med klede som kan vaskast? Ikkje ofte, men slik er det med dette baskiske gjestespelet. Og tilrådd alder for publikum er «frå 16 år». Åtvaringane skal vise seg å vere på sin plass.

Manes er fysisk og ekstremt teater, ingen publikummar kan kjenne seg trygg. Heile det svære scenerommet i Grieghallen er teke i bruk, og som tilskodarar bevegar vi oss stadig mellom aktørane – eller omvendt. Det skjer ting på fleire stader om lag samstundes, og berre skiftande lys og lyd fortel kor vi skal vende merksemda. Stadig risikerer vi å bli rende i senk av skodespelarar som kjem brasande fram med ulike remediar, eller dei dreg tunge vogner eller høge master over det spegelglatte golvet. Innimellom haglar kjøtstrimlar, fruktbetar, mjøl og eg veit ikkje kva over oss. Eller vi blir spylte med vatn og anna væske. Det som skjer på scenen, er eit sant kaos, akkompagnert av ei blanding av støy og tung, hamrande puls.

Det er visst dei menneskelege urkreftene som er sleppte laus, knytte til fødsel, død, sex og mat. Så primitivt og uforedla som tenkjast kan, og heile tida i stadig rørsle. Å få med seg alt i dette stasjonsspelet er uråd, det er vel heller ikkje naudsynt. Som happening er dette fascinerande, men ut over det? Eller som protest mot eit samfunn der menneskeverdet druknar i teknologi? Eg veit ikkje heilt. Tanken på keisarens nye klede kom snikande undervegs. Og på dei som skulle vaske og rydde opp etter utskeiingane.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er journalist og fast skribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Teater

La Fura dels Baus:

Manes

Regi og konsept: Pera Tantiñà
Video: Pep Pujol
Festspillene / Grieghallen

Kor ofte blir du før ei framsyning møtt med ei oppmoding om å gå med klede som kan vaskast? Ikkje ofte, men slik er det med dette baskiske gjestespelet. Og tilrådd alder for publikum er «frå 16 år». Åtvaringane skal vise seg å vere på sin plass.

Manes er fysisk og ekstremt teater, ingen publikummar kan kjenne seg trygg. Heile det svære scenerommet i Grieghallen er teke i bruk, og som tilskodarar bevegar vi oss stadig mellom aktørane – eller omvendt. Det skjer ting på fleire stader om lag samstundes, og berre skiftande lys og lyd fortel kor vi skal vende merksemda. Stadig risikerer vi å bli rende i senk av skodespelarar som kjem brasande fram med ulike remediar, eller dei dreg tunge vogner eller høge master over det spegelglatte golvet. Innimellom haglar kjøtstrimlar, fruktbetar, mjøl og eg veit ikkje kva over oss. Eller vi blir spylte med vatn og anna væske. Det som skjer på scenen, er eit sant kaos, akkompagnert av ei blanding av støy og tung, hamrande puls.

Det er visst dei menneskelege urkreftene som er sleppte laus, knytte til fødsel, død, sex og mat. Så primitivt og uforedla som tenkjast kan, og heile tida i stadig rørsle. Å få med seg alt i dette stasjonsspelet er uråd, det er vel heller ikkje naudsynt. Som happening er dette fascinerande, men ut over det? Eller som protest mot eit samfunn der menneskeverdet druknar i teknologi? Eg veit ikkje heilt. Tanken på keisarens nye klede kom snikande undervegs. Og på dei som skulle vaske og rydde opp etter utskeiingane.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er journalist og fast skribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Eit russisk droneåtak råkar ei bustadblokk i Kyiv 10. januar.

Eit russisk droneåtak råkar ei bustadblokk i Kyiv 10. januar.

Foto: Gleb Garanich / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Ingen Uber i Belarus

Å forstyrre GPS-system handlar ikkje berre om å forvirre russiske dronar. Det gjeld å dirigere dei slik at dei forlèt ukrainsk luftrom fullstendig.

Andrej Kurkov
Eit russisk droneåtak råkar ei bustadblokk i Kyiv 10. januar.

Eit russisk droneåtak råkar ei bustadblokk i Kyiv 10. januar.

Foto: Gleb Garanich / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Ingen Uber i Belarus

Å forstyrre GPS-system handlar ikkje berre om å forvirre russiske dronar. Det gjeld å dirigere dei slik at dei forlèt ukrainsk luftrom fullstendig.

Andrej Kurkov
Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Foto: Christiane Jordheim Larsen

UtanriksSamfunn
Christiane Jordheim Larsen

Alle auge på Grønland

NUUK, GRØNLAND: 2025 starta med vaksenopplæring om Grønlands geopolitiske betyding. Saman med store delar av den vestlege pressa har eg følgt spora etter Donald Trump jr. i hovudstaden Nuuk. 

Afghanarane som spelar i filmen til Raha Amirfazli og Alireza Ghasemi, har flykta frå Iran.

Afghanarane som spelar i filmen til Raha Amirfazli og Alireza Ghasemi, har flykta frå Iran.

Foto frå filmen

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Filmglede

Det er alltid kjekt å opne det nye året med mykje film.

Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.

Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.

Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund

UtdanningSamfunn
Sigurd Arnekleiv Bækkelund

Framandspråka forsvinn

Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Foto: Eva Aalberg Undheim

Samfunn

Beredskapssatsing med seinskadar

Regjeringa vil gjeninnføre krav om tilfluktsrom i nye bygg etter at kapasiteten har vorte redusert år for år.

Eva Aalberg Undheim
Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Foto: Eva Aalberg Undheim

Samfunn

Beredskapssatsing med seinskadar

Regjeringa vil gjeninnføre krav om tilfluktsrom i nye bygg etter at kapasiteten har vorte redusert år for år.

Eva Aalberg Undheim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis