Interaktiv eventyrjakt
Verkemidla er enkle, men effekten blir god.
Kompani Stendahl på Vinterlysfestivalen
Linda Mathisen og Hilde Stensland:
Eventyrmysteriet
Regi: Hilde Stensland
Nok ein gong ser vi at det heilt enkle kan skape godt teater, i dette tilfellet barneteater som også talar til eit vakse publikum. For historia Hilde Stensland og Camilla Johannessen Dahl fortel, er enkel. Men dei to gjer framsyninga morosam, leiken og oppfinnsam.
To omstreifarar kjem vandrande og får lyst til å lese frå ei gammal eventyrbok dei ber med seg. Men så syner det seg at eventyret er forsvunne, sidene i boka er blanke. Eit ekte mysterium, altså. Då dei to gjev seg til å leite etter eventyret, med hjelp frå borna i salen, dukkar det opp igjen, bit for bit, på eit vis som får ungane til å tru at dei er med på å forme eventyret. Det er medskaping og tovegs kommunikasjon på høgt nivå, heilt utan elektroniske hjelpemiddel.
I jakta på forsvunne ord og setningar blir det mykje fysisk teater og grimasar. Særleg Hilde Stensland er god til å skape seg om. Stadig gjer dei feil, stadig må dei korrigere kvarandre, stadig oppstår komiske situasjonar. Og mykje av dette er like morosamt for vaksne som for dei framsyninga er laga for. Også språkleg er framsyninga prega av overskot og ordglede, slik òg gjøglargleda er merkbar den halvtimen dette tar. Fritt for overspel er det ikkje, men her betyr den slags mindre.
Jan H. Landro
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Kompani Stendahl på Vinterlysfestivalen
Linda Mathisen og Hilde Stensland:
Eventyrmysteriet
Regi: Hilde Stensland
Nok ein gong ser vi at det heilt enkle kan skape godt teater, i dette tilfellet barneteater som også talar til eit vakse publikum. For historia Hilde Stensland og Camilla Johannessen Dahl fortel, er enkel. Men dei to gjer framsyninga morosam, leiken og oppfinnsam.
To omstreifarar kjem vandrande og får lyst til å lese frå ei gammal eventyrbok dei ber med seg. Men så syner det seg at eventyret er forsvunne, sidene i boka er blanke. Eit ekte mysterium, altså. Då dei to gjev seg til å leite etter eventyret, med hjelp frå borna i salen, dukkar det opp igjen, bit for bit, på eit vis som får ungane til å tru at dei er med på å forme eventyret. Det er medskaping og tovegs kommunikasjon på høgt nivå, heilt utan elektroniske hjelpemiddel.
I jakta på forsvunne ord og setningar blir det mykje fysisk teater og grimasar. Særleg Hilde Stensland er god til å skape seg om. Stadig gjer dei feil, stadig må dei korrigere kvarandre, stadig oppstår komiske situasjonar. Og mykje av dette er like morosamt for vaksne som for dei framsyninga er laga for. Også språkleg er framsyninga prega av overskot og ordglede, slik òg gjøglargleda er merkbar den halvtimen dette tar. Fritt for overspel er det ikkje, men her betyr den slags mindre.
Jan H. Landro
Fleire artiklar
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.
Foto: Sebastian Dalseide
Beckett-klassikar av godt merke
Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.
Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.
Foto: Merete Haseth
Våren over mannalivet
Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.
Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».
Foto: Another World Entertainment
Djevelen i detaljane
By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.
Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.
Foto: Dagfinn Nordbø
Finaste finnbiffen
«Seier eg at eg skal invitere på finnbiff, blir folk berre glade. Dei veit at dei skal få smake noko av det beste landet vårt har å by på av ingrediensar, med reinkjøt som helten.»
KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.
Thomas Fure / NTB
Utfordrar kjønnsundervisninga
Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.