Kaotisk og leikent
Ujamn framsyning som på sitt beste er glimrande komediespel.
Spelet er prega av overskot og glede.
Foto: Rogaland Teater
Rogaland Teater, Hovudscenen
William Shakespeare:
En midtsommernattsdrøm
Omsett av: Niels Brunse
Omarbeidd av Maria
Kjærgaard-Sunesen og
Michael Evans
Regi: Maria Kjærgaard-
Sunesen
Scenografi og kostyme:
Simon Holk Witzansky
Koreograf: Belinda Braza
En midtsommernattsdrøm er ikkje berre Shakespeares mest spelte stykke, det er truleg også hans mest kaotiske og forvirrande, med kjærleiksintrigar og -forviklingar, draumar og spel i spelet. Det som finst av komisk potensial i stykket, og det er ikkje lite, blir i danske Kjærgaard-Sunesens regi teke ut i det aller ytste og får mot slutten sterkt preg av fysisk teater med innslag av japansk kampsport. Som eit turnstemne som er komme ut av kontroll.
Ei stund verkar det masete, tidvis også litt sjarmlaust, men på sitt mest overdrivne og (medvite) overspelte går framsyninga over i det halvt absurde – og fungerer fint. Og det innlagde spelet i spelet bringar galskapen over i folkekomedie av godt slag. Spelet er prega av overskot og speleglede, og mellom dei doriske søylene som får symbolisere både Aten og skogen utanfor, glir samspelet flott.
Som ein kunne vente, gjer Nina Ellen Ødegård ein stødig jobb som Puck, det komiske uromomentet i historia. Men den positive overraskinga er Ragnhild Tysse i rolla som den keitete og kjærleikslengtande Helena. I gummistøvlar og gul regnfrakk skaper ho framifrå komikk. Solid komisk innsats leverer også Jonas Digerud i fleire ulike roller.
Til framsyninga nyttar regissøren danske Niels Brunses omsetjing, som så er blitt lagd til rette for norske tilhøve. Her er det gjort ein del moderniseringar, slik at ord som «kødd» og «kjip» har sloppe fram, og tidvis kan teksten bli litt for prosaisk.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er journalist og fast skribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Rogaland Teater, Hovudscenen
William Shakespeare:
En midtsommernattsdrøm
Omsett av: Niels Brunse
Omarbeidd av Maria
Kjærgaard-Sunesen og
Michael Evans
Regi: Maria Kjærgaard-
Sunesen
Scenografi og kostyme:
Simon Holk Witzansky
Koreograf: Belinda Braza
En midtsommernattsdrøm er ikkje berre Shakespeares mest spelte stykke, det er truleg også hans mest kaotiske og forvirrande, med kjærleiksintrigar og -forviklingar, draumar og spel i spelet. Det som finst av komisk potensial i stykket, og det er ikkje lite, blir i danske Kjærgaard-Sunesens regi teke ut i det aller ytste og får mot slutten sterkt preg av fysisk teater med innslag av japansk kampsport. Som eit turnstemne som er komme ut av kontroll.
Ei stund verkar det masete, tidvis også litt sjarmlaust, men på sitt mest overdrivne og (medvite) overspelte går framsyninga over i det halvt absurde – og fungerer fint. Og det innlagde spelet i spelet bringar galskapen over i folkekomedie av godt slag. Spelet er prega av overskot og speleglede, og mellom dei doriske søylene som får symbolisere både Aten og skogen utanfor, glir samspelet flott.
Som ein kunne vente, gjer Nina Ellen Ødegård ein stødig jobb som Puck, det komiske uromomentet i historia. Men den positive overraskinga er Ragnhild Tysse i rolla som den keitete og kjærleikslengtande Helena. I gummistøvlar og gul regnfrakk skaper ho framifrå komikk. Solid komisk innsats leverer også Jonas Digerud i fleire ulike roller.
Til framsyninga nyttar regissøren danske Niels Brunses omsetjing, som så er blitt lagd til rette for norske tilhøve. Her er det gjort ein del moderniseringar, slik at ord som «kødd» og «kjip» har sloppe fram, og tidvis kan teksten bli litt for prosaisk.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er journalist og fast skribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.
Foto: Sebastian Dalseide
Beckett-klassikar av godt merke
Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.
Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.
Foto: Merete Haseth
Våren over mannalivet
Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.
Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».
Foto: Another World Entertainment
Djevelen i detaljane
By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.
Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.
Foto: Dagfinn Nordbø
Finaste finnbiffen
«Seier eg at eg skal invitere på finnbiff, blir folk berre glade. Dei veit at dei skal få smake noko av det beste landet vårt har å by på av ingrediensar, med reinkjøt som helten.»
KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.
Thomas Fure / NTB
Utfordrar kjønnsundervisninga
Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.