JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Leikent frå kvinneuniverset

God tekst og fint samspel viser kva det vil seie å vere kvinne i verda.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Dei fire skodespelarane fyller 16 roller med fin timing, skriv Jan H. Landro.

Dei fire skodespelarane fyller 16 roller med fin timing, skriv Jan H. Landro.

Foto: Espen Nyttingnes

Dei fire skodespelarane fyller 16 roller med fin timing, skriv Jan H. Landro.

Dei fire skodespelarane fyller 16 roller med fin timing, skriv Jan H. Landro.

Foto: Espen Nyttingnes

1887
20230317
1887
20230317

Teater Vestland i Åsane Kulturhus

Lene Therese Teigen:

Mødrevariasjonar

Musikk: Tov Ramstad
Regi: Lene Therese Teigen
Scenografi og kostyme: Christine Lohre

I ein alvorsmunter leik gir dette nyskrivne stykket både god underhaldning og mat for tanken. På knappe to timar tek Mødrevariasjonar, som på turné i Vestland til og med 18. mars, oss gjennom svangerskap, fødsel, barsel, amming, moderskap og eit tidsspenn på ti år. Også abort og skilsmisse. Her er mangt sjølv ein mann kan kjenne att, og her er hevdvunne klisjear som framleis synest ha noko for seg.

Fire skodespelarar deler på 16 roller. Forutan å spele fire førstegongsfødande, gir kvar av dei liv til tre andre kvinner i den næraste krinsen – mødrer, tanter, systrer, bestemødrer. Det er 30 år gamle Kristine (Oda Alisøy) med ambisjonar om å bli ei god mor, 19 år gamle Sara (Carina Furseth) utan barnefar, 38 år gamle Ingrid (Idun Losnegård), odelsjente og akademikar, og 43 år gamle Marianne (Katrine Lunde Mackenzie), lesbisk psykolog som ventar prøverøyrsunge. Fire hovudpersonar og fire lagnader som utviklar seg i ulike retningar, somme ganske annleis enn ein i utgangspunktet skulle tru. Scenografien med rampar i ulike storleikar skal både symbolisere vestlandsnaturen og «bakke opp og bakke ned»-tilværet livet som ung mor byr på.

I byrjinga er det forvirrande med alle desse personane, men gradvis fell vi inn i det. Framsyninga er eit kollektivt prosjekt med godt samspel og fin taiming. Likevel er det grunn til å framheve Idun Losnegård som stødig både som førstegongsmor og som den innpåslitne mora til Kristin. Likeins gjer det inntrykk å sjå Katrine Lunde Mackenzie som ei mentalt skadd kvinne etter ein fødselstragedie.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er forfattar, journalist og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Teater Vestland i Åsane Kulturhus

Lene Therese Teigen:

Mødrevariasjonar

Musikk: Tov Ramstad
Regi: Lene Therese Teigen
Scenografi og kostyme: Christine Lohre

I ein alvorsmunter leik gir dette nyskrivne stykket både god underhaldning og mat for tanken. På knappe to timar tek Mødrevariasjonar, som på turné i Vestland til og med 18. mars, oss gjennom svangerskap, fødsel, barsel, amming, moderskap og eit tidsspenn på ti år. Også abort og skilsmisse. Her er mangt sjølv ein mann kan kjenne att, og her er hevdvunne klisjear som framleis synest ha noko for seg.

Fire skodespelarar deler på 16 roller. Forutan å spele fire førstegongsfødande, gir kvar av dei liv til tre andre kvinner i den næraste krinsen – mødrer, tanter, systrer, bestemødrer. Det er 30 år gamle Kristine (Oda Alisøy) med ambisjonar om å bli ei god mor, 19 år gamle Sara (Carina Furseth) utan barnefar, 38 år gamle Ingrid (Idun Losnegård), odelsjente og akademikar, og 43 år gamle Marianne (Katrine Lunde Mackenzie), lesbisk psykolog som ventar prøverøyrsunge. Fire hovudpersonar og fire lagnader som utviklar seg i ulike retningar, somme ganske annleis enn ein i utgangspunktet skulle tru. Scenografien med rampar i ulike storleikar skal både symbolisere vestlandsnaturen og «bakke opp og bakke ned»-tilværet livet som ung mor byr på.

I byrjinga er det forvirrande med alle desse personane, men gradvis fell vi inn i det. Framsyninga er eit kollektivt prosjekt med godt samspel og fin taiming. Likevel er det grunn til å framheve Idun Losnegård som stødig både som førstegongsmor og som den innpåslitne mora til Kristin. Likeins gjer det inntrykk å sjå Katrine Lunde Mackenzie som ei mentalt skadd kvinne etter ein fødselstragedie.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er forfattar, journalist og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis