JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

«Matias Faldbakkens tankevekkjande roman blir litt borte i ei altfor verkemiddelstyrt framsyning.»

Kvar vart det av resten?

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Frå venstre Selome Emnetu, Madalena Sousa Helly-Hansen, Stine Fevik og Håkon Ramstad på scena i Torshovteatret.

Frå venstre Selome Emnetu, Madalena Sousa Helly-Hansen, Stine Fevik og Håkon Ramstad på scena i Torshovteatret.

Foto: Erika Hebbert

Frå venstre Selome Emnetu, Madalena Sousa Helly-Hansen, Stine Fevik og Håkon Ramstad på scena i Torshovteatret.

Frå venstre Selome Emnetu, Madalena Sousa Helly-Hansen, Stine Fevik og Håkon Ramstad på scena i Torshovteatret.

Foto: Erika Hebbert

1772
20240308
1772
20240308

Nationaltheatret, Torshovteatret

Matias Faldbakken:

Vi er fem

Tilrettelegging, scenografi og regi: Ole Johan Skjelbred
Kostyme og scenografi: Ane Ledang Aasheim
Lyddesign: Bendik Toming

Så er også Matias Faldbakkens delvis absurde bygderoman frå 2019 blitt teater. Når teaterfantasien ikkje rekk lenger enn til å dramatisere romansuksessar, er det i det minste godt at det vi får sjå på scenen, ikkje er ei tam gjenforteljing. Til gjengjeld har Ole Johan Skjelbred omskapt romanen til noko det ikkje heile tida er like lett å kjenne att. Han har gripe fatt i det absurde og den mørke humoren, som blir stadig sterkare utover i boka, og late det heilt dominere i sceneversjonen.

Dette synest å ha skapt eit sug etter sceniske verkemiddel, og dette suget har blitt om lag som Klumpen familiefaren har skapt av raudleire og nokre uklare ingrediensar – noko som til slutt ikkje lèt seg styre. Når verkemidla står i kø, personane er lett karikerte og sterk lyd blir pumpa inn gjennom heile framsyninga, opplever eg dette som overkill.

Faldbakkens roman om ein skapnad som vender seg mot skaparen sin, og med sine talrike referansar til populærkulturelle mytar om Frankenstein, Pygmalion, Golem og fleire, kan lett lesast som ei åtvaring mot det som i dag blir gjord med kunstig intelligens. Men i den sceniske versjonen om familien Blystad på flatbygdene kring Mjøsa blir mykje av alvoret borte i overdrivingar, jag etter effektar og eit oppskrudd tempo. Då hjelper det ikkje at kvartetten Madalena Sousa Helly-Hansen, Stine Fevik, Selome Emnetu og Håkon Ramstad leverer framifrå innsats.

Men god underhaldning blir det, det skal dei ha.

Jan H. Landro

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Nationaltheatret, Torshovteatret

Matias Faldbakken:

Vi er fem

Tilrettelegging, scenografi og regi: Ole Johan Skjelbred
Kostyme og scenografi: Ane Ledang Aasheim
Lyddesign: Bendik Toming

Så er også Matias Faldbakkens delvis absurde bygderoman frå 2019 blitt teater. Når teaterfantasien ikkje rekk lenger enn til å dramatisere romansuksessar, er det i det minste godt at det vi får sjå på scenen, ikkje er ei tam gjenforteljing. Til gjengjeld har Ole Johan Skjelbred omskapt romanen til noko det ikkje heile tida er like lett å kjenne att. Han har gripe fatt i det absurde og den mørke humoren, som blir stadig sterkare utover i boka, og late det heilt dominere i sceneversjonen.

Dette synest å ha skapt eit sug etter sceniske verkemiddel, og dette suget har blitt om lag som Klumpen familiefaren har skapt av raudleire og nokre uklare ingrediensar – noko som til slutt ikkje lèt seg styre. Når verkemidla står i kø, personane er lett karikerte og sterk lyd blir pumpa inn gjennom heile framsyninga, opplever eg dette som overkill.

Faldbakkens roman om ein skapnad som vender seg mot skaparen sin, og med sine talrike referansar til populærkulturelle mytar om Frankenstein, Pygmalion, Golem og fleire, kan lett lesast som ei åtvaring mot det som i dag blir gjord med kunstig intelligens. Men i den sceniske versjonen om familien Blystad på flatbygdene kring Mjøsa blir mykje av alvoret borte i overdrivingar, jag etter effektar og eit oppskrudd tempo. Då hjelper det ikkje at kvartetten Madalena Sousa Helly-Hansen, Stine Fevik, Selome Emnetu og Håkon Ramstad leverer framifrå innsats.

Men god underhaldning blir det, det skal dei ha.

Jan H. Landro

Fleire artiklar

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte

Grunn til uro

Ikkje berre er leiande norske politikarar og dei største partia lite opptekne av rettane til menneske med nedsett funksjonsevne; også statlege forvaltningsorgan, til dømes Pasientskadenemnda, praktiserer lovverket på diskriminerande vis.

Carl Aasland Jerstad
Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte

Grunn til uro

Ikkje berre er leiande norske politikarar og dei største partia lite opptekne av rettane til menneske med nedsett funksjonsevne; også statlege forvaltningsorgan, til dømes Pasientskadenemnda, praktiserer lovverket på diskriminerande vis.

Carl Aasland Jerstad
Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Foto: Monika Holand Bøe

BokMeldingar

Eit solid stykke arbeid

Gaute Heivoll skriv storslått om dei små tinga og smålåtent om dei store.

Ingvild Bræin
Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Foto: Monika Holand Bøe

BokMeldingar

Eit solid stykke arbeid

Gaute Heivoll skriv storslått om dei små tinga og smålåtent om dei store.

Ingvild Bræin

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis