JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Melding til alle Facebook-slavar

Sterkt, fysisk og overtydeleg teater om hyperaktuelt tema.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Framsyninga tek for seg korleis sosiale medium styrer oss.

Framsyninga tek for seg korleis sosiale medium styrer oss.

Foto: Jon-Petter Thorsen

Framsyninga tek for seg korleis sosiale medium styrer oss.

Framsyninga tek for seg korleis sosiale medium styrer oss.

Foto: Jon-Petter Thorsen

1642
20190405
1642
20190405

Kilden Teater, Intimsalen

Birgit Amalie Nilssen:

Lik og del

Regi: Birgit Amalie Nilssen
Koreografi: Ahmad Joudeh og Tomos Young
Scenografi: Ryall Burden
Kostymedesign: Berit Lågeide Griffin

Birgit Amalie Nilssen, avtroppande sjef for Kilden Teater i Kristiansand, går med dette litt for teksttunge stykket inn i eit av vår tids største trugsmål: sosiale medium og kor ufrie dei gjer oss. Då framsyninga opnar, sit fire personar i kvar sitt hjørne av scena med nasen ned i lesebrettet eller mobiltelefonen. Dei kommuniserer ikkje med kvarandre, dei ser ikkje anna enn det rektangulære brettet dei har framfor seg, kanskje har dei sokke ned i sine private ekkokammer.

Sidan blir det meir rørsle, også kraftfull dans, men så å seie ingen dialog, berre replikkar og sitat som tilsynelatande ikkje når dei andre på scena. Skodespelarane går inn i ulike roller, speler kjende og ukjende menneske som har røynsler med Facebook. Som Chamath Palihapitiya, tidlegare visepresident for forbrukarvekst hos Facebook, som no åtvarar mot det farlege våpenet dette er blitt. Ironien, som han sjølv peikar på, er at han må nytte Facebook for å nå fram med åtvaringane. Kvar elles kan han nå dei han vil nå?

Teksten er rik på slåande paradoks og speler på bibelske og andre motiv, med hyppige sitat og allusjonar. Men utan danseinnslaga og rørslene kunne dette lett blitt eit langdrygt føredrag. Det ville vore synd, for framsyninga er viktig og bør nå langt ut, ikkje minst til unge menneske.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er journalist og fast skribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Kilden Teater, Intimsalen

Birgit Amalie Nilssen:

Lik og del

Regi: Birgit Amalie Nilssen
Koreografi: Ahmad Joudeh og Tomos Young
Scenografi: Ryall Burden
Kostymedesign: Berit Lågeide Griffin

Birgit Amalie Nilssen, avtroppande sjef for Kilden Teater i Kristiansand, går med dette litt for teksttunge stykket inn i eit av vår tids største trugsmål: sosiale medium og kor ufrie dei gjer oss. Då framsyninga opnar, sit fire personar i kvar sitt hjørne av scena med nasen ned i lesebrettet eller mobiltelefonen. Dei kommuniserer ikkje med kvarandre, dei ser ikkje anna enn det rektangulære brettet dei har framfor seg, kanskje har dei sokke ned i sine private ekkokammer.

Sidan blir det meir rørsle, også kraftfull dans, men så å seie ingen dialog, berre replikkar og sitat som tilsynelatande ikkje når dei andre på scena. Skodespelarane går inn i ulike roller, speler kjende og ukjende menneske som har røynsler med Facebook. Som Chamath Palihapitiya, tidlegare visepresident for forbrukarvekst hos Facebook, som no åtvarar mot det farlege våpenet dette er blitt. Ironien, som han sjølv peikar på, er at han må nytte Facebook for å nå fram med åtvaringane. Kvar elles kan han nå dei han vil nå?

Teksten er rik på slåande paradoks og speler på bibelske og andre motiv, med hyppige sitat og allusjonar. Men utan danseinnslaga og rørslene kunne dette lett blitt eit langdrygt føredrag. Det ville vore synd, for framsyninga er viktig og bør nå langt ut, ikkje minst til unge menneske.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er journalist og fast skribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.

Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.

Foto: Sebastian Dalseide

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Beckett-klassikar av godt merke

Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.

Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.

Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.

Foto: Merete Haseth

BokMeldingar
Hilde Vesaas

Våren over mannalivet

Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.

Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».

Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Djevelen i detaljane

By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis