Melding til alle Facebook-slavar
Sterkt, fysisk og overtydeleg teater om hyperaktuelt tema.
Framsyninga tek for seg korleis sosiale medium styrer oss.
Foto: Jon-Petter Thorsen
Kilden Teater, Intimsalen
Birgit Amalie Nilssen:
Lik og del
Regi: Birgit Amalie Nilssen
Koreografi: Ahmad Joudeh og Tomos Young
Scenografi: Ryall Burden
Kostymedesign: Berit Lågeide Griffin
Birgit Amalie Nilssen, avtroppande sjef for Kilden Teater i Kristiansand, går med dette litt for teksttunge stykket inn i eit av vår tids største trugsmål: sosiale medium og kor ufrie dei gjer oss. Då framsyninga opnar, sit fire personar i kvar sitt hjørne av scena med nasen ned i lesebrettet eller mobiltelefonen. Dei kommuniserer ikkje med kvarandre, dei ser ikkje anna enn det rektangulære brettet dei har framfor seg, kanskje har dei sokke ned i sine private ekkokammer.
Sidan blir det meir rørsle, også kraftfull dans, men så å seie ingen dialog, berre replikkar og sitat som tilsynelatande ikkje når dei andre på scena. Skodespelarane går inn i ulike roller, speler kjende og ukjende menneske som har røynsler med Facebook. Som Chamath Palihapitiya, tidlegare visepresident for forbrukarvekst hos Facebook, som no åtvarar mot det farlege våpenet dette er blitt. Ironien, som han sjølv peikar på, er at han må nytte Facebook for å nå fram med åtvaringane. Kvar elles kan han nå dei han vil nå?
Teksten er rik på slåande paradoks og speler på bibelske og andre motiv, med hyppige sitat og allusjonar. Men utan danseinnslaga og rørslene kunne dette lett blitt eit langdrygt føredrag. Det ville vore synd, for framsyninga er viktig og bør nå langt ut, ikkje minst til unge menneske.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er journalist og fast skribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Kilden Teater, Intimsalen
Birgit Amalie Nilssen:
Lik og del
Regi: Birgit Amalie Nilssen
Koreografi: Ahmad Joudeh og Tomos Young
Scenografi: Ryall Burden
Kostymedesign: Berit Lågeide Griffin
Birgit Amalie Nilssen, avtroppande sjef for Kilden Teater i Kristiansand, går med dette litt for teksttunge stykket inn i eit av vår tids største trugsmål: sosiale medium og kor ufrie dei gjer oss. Då framsyninga opnar, sit fire personar i kvar sitt hjørne av scena med nasen ned i lesebrettet eller mobiltelefonen. Dei kommuniserer ikkje med kvarandre, dei ser ikkje anna enn det rektangulære brettet dei har framfor seg, kanskje har dei sokke ned i sine private ekkokammer.
Sidan blir det meir rørsle, også kraftfull dans, men så å seie ingen dialog, berre replikkar og sitat som tilsynelatande ikkje når dei andre på scena. Skodespelarane går inn i ulike roller, speler kjende og ukjende menneske som har røynsler med Facebook. Som Chamath Palihapitiya, tidlegare visepresident for forbrukarvekst hos Facebook, som no åtvarar mot det farlege våpenet dette er blitt. Ironien, som han sjølv peikar på, er at han må nytte Facebook for å nå fram med åtvaringane. Kvar elles kan han nå dei han vil nå?
Teksten er rik på slåande paradoks og speler på bibelske og andre motiv, med hyppige sitat og allusjonar. Men utan danseinnslaga og rørslene kunne dette lett blitt eit langdrygt føredrag. Det ville vore synd, for framsyninga er viktig og bør nå langt ut, ikkje minst til unge menneske.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er journalist og fast skribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.
Foto: Sebastian Dalseide
Beckett-klassikar av godt merke
Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.
Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.
Foto: Merete Haseth
Våren over mannalivet
Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.
Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».
Foto: Another World Entertainment
Djevelen i detaljane
By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.
Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.
Foto: Dagfinn Nordbø
Finaste finnbiffen
«Seier eg at eg skal invitere på finnbiff, blir folk berre glade. Dei veit at dei skal få smake noko av det beste landet vårt har å by på av ingrediensar, med reinkjøt som helten.»
KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.
Thomas Fure / NTB
Utfordrar kjønnsundervisninga
Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.