Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Opnar sansane

Kant er leikent, fantasieggjande og teknisk briljant.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Régis Royer er åleine på scenen i rolla som guten Kristoffer.

Régis Royer er åleine på scenen i rolla som guten Kristoffer.

Foto: Maxime Lethelier

Régis Royer er åleine på scenen i rolla som guten Kristoffer.

Régis Royer er åleine på scenen i rolla som guten Kristoffer.

Foto: Maxime Lethelier

1693
20190913
1693
20190913

Det Norske
Teatret, Scene 2

Jon Fosse:

Kant

Regi, konsept og scenografi: Emilie Anna Maillet
Videodesign: Maxime Lethelier
Ex Voto à la lune, Frankrike

Jon Fosse skriv ikkje barnebøker, men allalderlitteratur. Biletboka Kant (1990), illustrert av Akin Duzakin, er kanskje det aller beste dømet på det. Her lèt han åtte år gamle Kristoffer undre seg over universet. Er det endelaust? Kva vil det i så fall seie? Om det har ei yttergrense, kva ligg bortanfor kanten? Og kan det tenkjast at Kristoffer og far hans berre eksisterer i draumen til ei kjempe som er så stor at ingen på jorda kan sjå at det er ei kjempe? Finn den filosofiinteresserte far hans kanskje nokre svar hos filosofen Immanuel Kant?

Desse funderingane, som stundom skremmer åtteåringen, har det franske teaterkompaniet Ex Voto à la lune laga ei fabelaktig framsyning over. På scenen er det berre éin skodespelar, Régis Royer, som speler Kristoffer og gir att replikkane far hans har i boka. Og han løyser oppgåva si godt. Men det som lyftar denne produksjonen til stjernehimmelen, er den makelause bruken av video, som projisert mot både scenegolv og bakvegg frå sekund til sekund omskapar guterommet og hentar inn heile universet. I vekslinga mellom lys og mørker, inne og ute, rørsler og stille får Kristoffers undring – og angst – spele seg ut. Stundom får han leike seg med tyngdekrafta, stundom står han berre måpande overfor det som opnar seg for han – og oss. Kant er blitt ei framsyning som kallar på både undring og beundring, eit meisterleg stykke teater for alle aldrar.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er journalist og fast skribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Det Norske
Teatret, Scene 2

Jon Fosse:

Kant

Regi, konsept og scenografi: Emilie Anna Maillet
Videodesign: Maxime Lethelier
Ex Voto à la lune, Frankrike

Jon Fosse skriv ikkje barnebøker, men allalderlitteratur. Biletboka Kant (1990), illustrert av Akin Duzakin, er kanskje det aller beste dømet på det. Her lèt han åtte år gamle Kristoffer undre seg over universet. Er det endelaust? Kva vil det i så fall seie? Om det har ei yttergrense, kva ligg bortanfor kanten? Og kan det tenkjast at Kristoffer og far hans berre eksisterer i draumen til ei kjempe som er så stor at ingen på jorda kan sjå at det er ei kjempe? Finn den filosofiinteresserte far hans kanskje nokre svar hos filosofen Immanuel Kant?

Desse funderingane, som stundom skremmer åtteåringen, har det franske teaterkompaniet Ex Voto à la lune laga ei fabelaktig framsyning over. På scenen er det berre éin skodespelar, Régis Royer, som speler Kristoffer og gir att replikkane far hans har i boka. Og han løyser oppgåva si godt. Men det som lyftar denne produksjonen til stjernehimmelen, er den makelause bruken av video, som projisert mot både scenegolv og bakvegg frå sekund til sekund omskapar guterommet og hentar inn heile universet. I vekslinga mellom lys og mørker, inne og ute, rørsler og stille får Kristoffers undring – og angst – spele seg ut. Stundom får han leike seg med tyngdekrafta, stundom står han berre måpande overfor det som opnar seg for han – og oss. Kant er blitt ei framsyning som kallar på både undring og beundring, eit meisterleg stykke teater for alle aldrar.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er journalist og fast skribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Eit russisk droneåtak råkar ei bustadblokk i Kyiv 10. januar.

Eit russisk droneåtak råkar ei bustadblokk i Kyiv 10. januar.

Foto: Gleb Garanich / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Ingen Uber i Belarus

Å forstyrre GPS-system handlar ikkje berre om å forvirre russiske dronar. Det gjeld å dirigere dei slik at dei forlèt ukrainsk luftrom fullstendig.

Andrej Kurkov
Eit russisk droneåtak råkar ei bustadblokk i Kyiv 10. januar.

Eit russisk droneåtak råkar ei bustadblokk i Kyiv 10. januar.

Foto: Gleb Garanich / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Ingen Uber i Belarus

Å forstyrre GPS-system handlar ikkje berre om å forvirre russiske dronar. Det gjeld å dirigere dei slik at dei forlèt ukrainsk luftrom fullstendig.

Andrej Kurkov
Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Foto: Christiane Jordheim Larsen

UtanriksSamfunn
Christiane Jordheim Larsen

Alle auge på Grønland

NUUK, GRØNLAND: 2025 starta med vaksenopplæring om Grønlands geopolitiske betyding. Saman med store delar av den vestlege pressa har eg følgt spora etter Donald Trump jr. i hovudstaden Nuuk. 

Afghanarane som spelar i filmen til Raha Amirfazli og Alireza Ghasemi, har flykta frå Iran.

Afghanarane som spelar i filmen til Raha Amirfazli og Alireza Ghasemi, har flykta frå Iran.

Foto frå filmen

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Filmglede

Det er alltid kjekt å opne det nye året med mykje film.

Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.

Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.

Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund

UtdanningSamfunn
Sigurd Arnekleiv Bækkelund

Framandspråka forsvinn

Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Foto: Eva Aalberg Undheim

Samfunn

Beredskapssatsing med seinskadar

Regjeringa vil gjeninnføre krav om tilfluktsrom i nye bygg etter at kapasiteten har vorte redusert år for år.

Eva Aalberg Undheim
Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Foto: Eva Aalberg Undheim

Samfunn

Beredskapssatsing med seinskadar

Regjeringa vil gjeninnføre krav om tilfluktsrom i nye bygg etter at kapasiteten har vorte redusert år for år.

Eva Aalberg Undheim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis