JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Ordlaus suksess

The Mute er eit lukkeleg samspel av mange gode krefter.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Janove Ottesen har skrive sitt første symfoniske verk og er med på klaver.

Janove Ottesen har skrive sitt første symfoniske verk og er med på klaver.

Foto: Gitte Johannessen / NTB scanpix

Janove Ottesen har skrive sitt første symfoniske verk og er med på klaver.

Janove Ottesen har skrive sitt første symfoniske verk og er med på klaver.

Foto: Gitte Johannessen / NTB scanpix

1830
20190412
1830
20190412

Stavanger
Symfoniorkester

Christian Eriksen og Janove Ottesen:

The Mute

Manus: Christian Eriksen
Musikk: Janove Ottesen, arrangert av Gisle Kverndokk
Regi: Janove Ottesen, Arne Nøst og Therese Markhus
Koreografi: Therese Markhus
Scenografi: Arne Nøst
Videodesign: Reidar
Richardsen

Ei stumteaterframsyning med fullt symfoniorkester, leia av Nick Davies, og framifrå skodespelarar er sjeldan kost i norsk teater. Låtskrivar Janove Ottesen frå Kaizers Orchestra er leverandør av sitt første symfoniske verk, der han sjølv medverkar på klaver.

Mykje kunne gått feil, men ikkje minst den kunstnarlege heilskapen imponerer i den 70 minutt lange framsyninga. I ni ordlause aktar – eller skulle eg heller seie satsar – fortel ein Chaplin-liknande mann (Christian Eriksen) ei historie om kjærleik, sjalusi, anger og andre kjensler som høyrer kjærleikslivet til. Med seg har han Kvinna (Nina Ellen Ødegård) og Rivalen (Matias Kuoppala).

Regi, koreografi og skodespel gir framsyninga den perfekte stumfilmestetikken. Dei tre aktørane beveger seg velkoreografert på scena og lèt publikum få del i ei klassisk kjærleikshistorie, med dei fasane ei slik ofte kan ha. I formidlinga blir rørsler og gestar heilt avgjerande, og der leverer trioen med bravur. Skiftande videoinnslag frå Reidar Richardsen på Arne Nøsts enkle og skakke scenografihjarte, syter for den tilleggskunnskapen vi treng. I sum blir dette ei sjeldsynt vakker og tidvis rørande framsyning og teateroppleving.

Ottesens musikk speler på kjensler, men her er det på sin plass. Tonane hans – alt frå det reint symfoniske via stumfilmmusikk (med små ekko av Chaplin) til det litt popifiserte – finn lett feste i øyregangane.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er journalist og fast skribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Stavanger
Symfoniorkester

Christian Eriksen og Janove Ottesen:

The Mute

Manus: Christian Eriksen
Musikk: Janove Ottesen, arrangert av Gisle Kverndokk
Regi: Janove Ottesen, Arne Nøst og Therese Markhus
Koreografi: Therese Markhus
Scenografi: Arne Nøst
Videodesign: Reidar
Richardsen

Ei stumteaterframsyning med fullt symfoniorkester, leia av Nick Davies, og framifrå skodespelarar er sjeldan kost i norsk teater. Låtskrivar Janove Ottesen frå Kaizers Orchestra er leverandør av sitt første symfoniske verk, der han sjølv medverkar på klaver.

Mykje kunne gått feil, men ikkje minst den kunstnarlege heilskapen imponerer i den 70 minutt lange framsyninga. I ni ordlause aktar – eller skulle eg heller seie satsar – fortel ein Chaplin-liknande mann (Christian Eriksen) ei historie om kjærleik, sjalusi, anger og andre kjensler som høyrer kjærleikslivet til. Med seg har han Kvinna (Nina Ellen Ødegård) og Rivalen (Matias Kuoppala).

Regi, koreografi og skodespel gir framsyninga den perfekte stumfilmestetikken. Dei tre aktørane beveger seg velkoreografert på scena og lèt publikum få del i ei klassisk kjærleikshistorie, med dei fasane ei slik ofte kan ha. I formidlinga blir rørsler og gestar heilt avgjerande, og der leverer trioen med bravur. Skiftande videoinnslag frå Reidar Richardsen på Arne Nøsts enkle og skakke scenografihjarte, syter for den tilleggskunnskapen vi treng. I sum blir dette ei sjeldsynt vakker og tidvis rørande framsyning og teateroppleving.

Ottesens musikk speler på kjensler, men her er det på sin plass. Tonane hans – alt frå det reint symfoniske via stumfilmmusikk (med små ekko av Chaplin) til det litt popifiserte – finn lett feste i øyregangane.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er journalist og fast skribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.

Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.

Foto: Sebastian Dalseide

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Beckett-klassikar av godt merke

Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.

Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.

Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.

Foto: Merete Haseth

BokMeldingar
Hilde Vesaas

Våren over mannalivet

Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.

Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».

Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Djevelen i detaljane

By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis