Røysta er betre enn innhaldet
Røyst er ei pedagogisk og humoristisk soloframsyning med lite nytt og mykje vi har sett eller høyrt før.
Bodil Rørtveit i konglekjole.
Foto: Jørn Løvoll
Det Vestnorske Teateret
Utøvar/komposisjon/konsept: Bodil Rørtveit
Røyst
Regi/konsept: Ingrid Askvik
Scenografi/kostymedesign/
Konsept: Silje Sandodden Kise
Songar og komponist Bodil Rørtveit har i produksjonane sine lenge vore oppteken av korleis vi bryt ned den einaste kloden vi har. Denne gongen er det klimakrisa ho vil rette merksemda vår mot. Det gjer ho med song og spel, i ei framsyning som heile tida er i rørsle, og som er meir underhaldande enn tankevekkjande, for vi har høyrt eller lese så mykje av dette tidlegare. Difor får noko av teksten preg av banalitetar. Dette veit vi, men kva så? Ein skal ha vore praktiserande ignorant for ikkje å ha fått med seg dette.
Denne konsertframsyninga er sår og humoristisk, personleg og allmenn. Og røysta, som har gitt tittel til det heile, er både berekraftig og god, anten ho syng utdrag av ei Greta Thunberg-tale («Our house is on fire») eller miljøparagrafen i Grunnlova. Ho syner kor lett det er å ha gode intensjonar, og kor vanskeleg å leve opp til dei. Då er ikkje vegen lang frå Super-Bodil, som først entrar scenen som klodereddar, til Kvardags-Bodil, som det er lett å kjenne seg att i.
At Bodil Rørtveit meiner alvor, går fram av at om lag 80 prosent av alle rekvisittane og kostyma i framsyninga er berekraftige. Og høgdepunktet i så måte er ein kjole laga av gran- og furukonglar. Men eg har vondt for å sjå for meg at det er dette som skal få folk til å handle. Dessverre.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er journalist og forfattar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Det Vestnorske Teateret
Utøvar/komposisjon/konsept: Bodil Rørtveit
Røyst
Regi/konsept: Ingrid Askvik
Scenografi/kostymedesign/
Konsept: Silje Sandodden Kise
Songar og komponist Bodil Rørtveit har i produksjonane sine lenge vore oppteken av korleis vi bryt ned den einaste kloden vi har. Denne gongen er det klimakrisa ho vil rette merksemda vår mot. Det gjer ho med song og spel, i ei framsyning som heile tida er i rørsle, og som er meir underhaldande enn tankevekkjande, for vi har høyrt eller lese så mykje av dette tidlegare. Difor får noko av teksten preg av banalitetar. Dette veit vi, men kva så? Ein skal ha vore praktiserande ignorant for ikkje å ha fått med seg dette.
Denne konsertframsyninga er sår og humoristisk, personleg og allmenn. Og røysta, som har gitt tittel til det heile, er både berekraftig og god, anten ho syng utdrag av ei Greta Thunberg-tale («Our house is on fire») eller miljøparagrafen i Grunnlova. Ho syner kor lett det er å ha gode intensjonar, og kor vanskeleg å leve opp til dei. Då er ikkje vegen lang frå Super-Bodil, som først entrar scenen som klodereddar, til Kvardags-Bodil, som det er lett å kjenne seg att i.
At Bodil Rørtveit meiner alvor, går fram av at om lag 80 prosent av alle rekvisittane og kostyma i framsyninga er berekraftige. Og høgdepunktet i så måte er ein kjole laga av gran- og furukonglar. Men eg har vondt for å sjå for meg at det er dette som skal få folk til å handle. Dessverre.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er journalist og forfattar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».
Foto: Another World Entertainment
Djevelen i detaljane
By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.
Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.
Foto: Merete Haseth
Våren over mannalivet
Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.
Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.
Foto: Dagfinn Nordbø
Finaste finnbiffen
«Seier eg at eg skal invitere på finnbiff, blir folk berre glade. Dei veit at dei skal få smake noko av det beste landet vårt har å by på av ingrediensar, med reinkjøt som helten.»
Teikning: May Linn Clement
Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.
Tusen dagar med russisk katastrofe
Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.
Foto: Thomas Fure / NTB
Mingleklubben for makt og pengar
Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.