Shakespeare-pudding
Translyria er ein litt forvirrande kompott om kjønn og identitet.
Utdrag frå fleire Shakespare-stykke er samla i framsyninga på Sogn og Fjordane Teater.
Foto: Espen Nyttingnes
Sogn og Fjordane Teater, Scene USF
Frode Gjerløw:
Translyria
Tekstar av William Shakespeare
Omsett av Edvard Hoem
Omarbeiding og regi: Frode Gjerløw
Scenografi og kostymedesign: Ellan Parry
Translyria er ein Shakespeare-kompott. Frode Gjerløw har henta meir enn 25 tekstutdrag – korte og lange – frå sju av meisterens stykke og sett dei saman til noko som skal bli ei samanhengande historie om kjønn og identitet. Frå «heile verda er ei scene» i Som du vil går ferda fram og tilbake mellom dette og Macbeth, Helligtrekongersaften, Richard III, Når trollet skal temmast, Hamlet og Romeo og Julie.
Denne paraden av kjende og mindre kjende Shakespeare-scener blir stundom litt forvirrande. For vi er vane med å knyte til dømes balkongscena til dei to unge elskande i Verona eller «å vere eller ikkje vere» til personen Hamlet. Men her ber dei andre namn fordi det er gjennomgåande figurar som seier fram snart den eine, snart den andre kjende replikken.
På Shakespeares tid var det slik at kvinner ikkje hadde lov til å stå på ei scene, då spelte menn også kvinnerollene. I denne oppsetjinga kjem den tvitydige kjønnsdimensjonen til uttrykk på ulike vis, tydelegast ved at både Sulekha Ali Omar og Anders Firing Aardal speler både mann og kvinne. Men innimellom druknar problematikken i scener som Gjerløw tydelegvis vil ha med, sjølv om dei ikkje direkte tek opp slike tema.
Godt spel, især av Omar og narren Preben Lillebø Rongve, og overdådige kostyme gjer Translyria til ei meir sjåverdig enn høyrverdig framsyning.
Jan H. Landro
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Sogn og Fjordane Teater, Scene USF
Frode Gjerløw:
Translyria
Tekstar av William Shakespeare
Omsett av Edvard Hoem
Omarbeiding og regi: Frode Gjerløw
Scenografi og kostymedesign: Ellan Parry
Translyria er ein Shakespeare-kompott. Frode Gjerløw har henta meir enn 25 tekstutdrag – korte og lange – frå sju av meisterens stykke og sett dei saman til noko som skal bli ei samanhengande historie om kjønn og identitet. Frå «heile verda er ei scene» i Som du vil går ferda fram og tilbake mellom dette og Macbeth, Helligtrekongersaften, Richard III, Når trollet skal temmast, Hamlet og Romeo og Julie.
Denne paraden av kjende og mindre kjende Shakespeare-scener blir stundom litt forvirrande. For vi er vane med å knyte til dømes balkongscena til dei to unge elskande i Verona eller «å vere eller ikkje vere» til personen Hamlet. Men her ber dei andre namn fordi det er gjennomgåande figurar som seier fram snart den eine, snart den andre kjende replikken.
På Shakespeares tid var det slik at kvinner ikkje hadde lov til å stå på ei scene, då spelte menn også kvinnerollene. I denne oppsetjinga kjem den tvitydige kjønnsdimensjonen til uttrykk på ulike vis, tydelegast ved at både Sulekha Ali Omar og Anders Firing Aardal speler både mann og kvinne. Men innimellom druknar problematikken i scener som Gjerløw tydelegvis vil ha med, sjølv om dei ikkje direkte tek opp slike tema.
Godt spel, især av Omar og narren Preben Lillebø Rongve, og overdådige kostyme gjer Translyria til ei meir sjåverdig enn høyrverdig framsyning.
Jan H. Landro
Fleire artiklar
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.
Foto: Sebastian Dalseide
Beckett-klassikar av godt merke
Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.
Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.
Foto: Merete Haseth
Våren over mannalivet
Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.
Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».
Foto: Another World Entertainment
Djevelen i detaljane
By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.
Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.
Foto: Dagfinn Nordbø
Finaste finnbiffen
«Seier eg at eg skal invitere på finnbiff, blir folk berre glade. Dei veit at dei skal få smake noko av det beste landet vårt har å by på av ingrediensar, med reinkjøt som helten.»
KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.
Thomas Fure / NTB
Utfordrar kjønnsundervisninga
Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.