JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Spor av gamle dagar

Oppdrag Mottro er ei fin blanding av skjemt og alvor, nostalgi og nøkternheit. Og (feil)erindring.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Linda Eide byggjer framsyninga på telefonsamtalar med Mottro.

Linda Eide byggjer framsyninga på telefonsamtalar med Mottro.

Foto: Ane Byheim

Linda Eide byggjer framsyninga på telefonsamtalar med Mottro.

Linda Eide byggjer framsyninga på telefonsamtalar med Mottro.

Foto: Ane Byheim

3168
20181116
3168
20181116

HORDALAND TEATER

LINDA EIDE:

Oppdrag Mottro

REGI: ARVID ONES
SCENOGRAFI: OLAV MYRTVEDT
VIDEO: EINAR BJARKØ, LINDA EIDE
LINDA EIDE I LOGEN TEATER

Linda Eide er ikkje berre «skeiv» i seksuell tyding, noko ho gjer eit nummer av i opninga av showet sitt, ho har også eit velsigna skeivt blikk på mykje kring seg. Ikkje minst fortida, både si eiga og den ho etter kvart skjønar at Mottro, mor hennar, har hatt. Og i typisk slentrande stil tek ho publikum inn i ei verd der det kvardagslege kjennest underleg, og fortida får oss til å skjøne kor mykje tilværet har endra seg på eit par generasjonar.

Stoffet er velkjent for dei som har lese boka Oppdrag Mottro. Jakta på gamle dagar (2012). Det byggjer på telefonsamtaler Linda har hatt med mor si gjennom fleire år. Sjølv om korkje mora eller stemma hennar er med, blir ikkje framsyninga ein rein monolog. For skodespelar Liv Bernhoft Osa har lese inn replikkane frå mora, slik at dette òg får karakter av dialog. I tillegg fargelegg videoinnslag og hermetisk musikk noko av det som blir sagt.

Det første som slår meg, er at Mottro er ei uvanleg klok, slagferdig og veltalande dame med perspektiv på mangt. Ho er òg miljømedviten og ikkje ei som kastar ting som framleis kan nyttast, som den svarte bakelittelefonen frå 1950-åra. Dessutan er det tydeleg at Linda er den nostalgiske av dei. Mottro høyrer heime i notida og har eit nøkternt forhold til gamle dagar. I spenninga mellom desse posisjonane ligg noko av forklaringa på at dette stoffet treffer så mange.

Då Linda bekymra spør om mora ikkje fekk leve ut personlegdommen sin, får ho kontant svar: Det fanst jo ikkje personlegdom før, og om han fanst, hadde ein jo ikkje råd til å bry seg om han, og i alle fall ikkje leve han ut.

Betre kan generasjonsskilnaden knapt oppsummerast.

Småfilosofisk kan Linda også bli. Som når ho lurer på om dei som levde i gamle dagar, følte at dei levde i gamle dagar i si eiga notid? Tid er sjølvsagt eit gjennomgåande tema i showet. Ikkje berre fortid og notid, men også «si tid» – kva no det kan vere. Og sjølvsagt mysteriet «gamle dagar», som går som ei renning gjennom heile denne veven.

Poenga kjem tett, men ikkje alt kallar på latteren, og skal det heller ikkje. For showet er ei fin blanding av alvor og skjemt, slåande replikkar og refleksjonar som manar til ettertanke. Eit godt stykke ut i framsyninga endrar ho tone, alvoret kjem inn med større tyngd. Som når Linda fortel om tanta ho aldri møtte, fordi ho døydde på dramatisk vis, berre seks år gammal, på venterommet til distriktslegen. Men denne vekslinga meistrar Linda Eide fullt ut, ikkje minst fordi ho veit å rasjonere med verkemidla. Kanskje har ho ikkje det største uttrykksregisteret å spele på, men med små gestar får ho likevel fram det ho vil ha uttrykt.

Med Oppdrag Mottro har Hordaland Teater, som har flytta frå Fana til Bergen sentrum, vunne nok ein siger og synt både bergensarar og strilar at det finst eit godt nynorskteater i hjarta av byen.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er journalist og forfattar og fast skribent i
Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

HORDALAND TEATER

LINDA EIDE:

Oppdrag Mottro

REGI: ARVID ONES
SCENOGRAFI: OLAV MYRTVEDT
VIDEO: EINAR BJARKØ, LINDA EIDE
LINDA EIDE I LOGEN TEATER

Linda Eide er ikkje berre «skeiv» i seksuell tyding, noko ho gjer eit nummer av i opninga av showet sitt, ho har også eit velsigna skeivt blikk på mykje kring seg. Ikkje minst fortida, både si eiga og den ho etter kvart skjønar at Mottro, mor hennar, har hatt. Og i typisk slentrande stil tek ho publikum inn i ei verd der det kvardagslege kjennest underleg, og fortida får oss til å skjøne kor mykje tilværet har endra seg på eit par generasjonar.

Stoffet er velkjent for dei som har lese boka Oppdrag Mottro. Jakta på gamle dagar (2012). Det byggjer på telefonsamtaler Linda har hatt med mor si gjennom fleire år. Sjølv om korkje mora eller stemma hennar er med, blir ikkje framsyninga ein rein monolog. For skodespelar Liv Bernhoft Osa har lese inn replikkane frå mora, slik at dette òg får karakter av dialog. I tillegg fargelegg videoinnslag og hermetisk musikk noko av det som blir sagt.

Det første som slår meg, er at Mottro er ei uvanleg klok, slagferdig og veltalande dame med perspektiv på mangt. Ho er òg miljømedviten og ikkje ei som kastar ting som framleis kan nyttast, som den svarte bakelittelefonen frå 1950-åra. Dessutan er det tydeleg at Linda er den nostalgiske av dei. Mottro høyrer heime i notida og har eit nøkternt forhold til gamle dagar. I spenninga mellom desse posisjonane ligg noko av forklaringa på at dette stoffet treffer så mange.

Då Linda bekymra spør om mora ikkje fekk leve ut personlegdommen sin, får ho kontant svar: Det fanst jo ikkje personlegdom før, og om han fanst, hadde ein jo ikkje råd til å bry seg om han, og i alle fall ikkje leve han ut.

Betre kan generasjonsskilnaden knapt oppsummerast.

Småfilosofisk kan Linda også bli. Som når ho lurer på om dei som levde i gamle dagar, følte at dei levde i gamle dagar i si eiga notid? Tid er sjølvsagt eit gjennomgåande tema i showet. Ikkje berre fortid og notid, men også «si tid» – kva no det kan vere. Og sjølvsagt mysteriet «gamle dagar», som går som ei renning gjennom heile denne veven.

Poenga kjem tett, men ikkje alt kallar på latteren, og skal det heller ikkje. For showet er ei fin blanding av alvor og skjemt, slåande replikkar og refleksjonar som manar til ettertanke. Eit godt stykke ut i framsyninga endrar ho tone, alvoret kjem inn med større tyngd. Som når Linda fortel om tanta ho aldri møtte, fordi ho døydde på dramatisk vis, berre seks år gammal, på venterommet til distriktslegen. Men denne vekslinga meistrar Linda Eide fullt ut, ikkje minst fordi ho veit å rasjonere med verkemidla. Kanskje har ho ikkje det største uttrykksregisteret å spele på, men med små gestar får ho likevel fram det ho vil ha uttrykt.

Med Oppdrag Mottro har Hordaland Teater, som har flytta frå Fana til Bergen sentrum, vunne nok ein siger og synt både bergensarar og strilar at det finst eit godt nynorskteater i hjarta av byen.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er journalist og forfattar og fast skribent i
Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis