Sterkt og effektrikt rockedrama
Trøndelag Teater byr på ein fornya klassikar i stilsikker utføring.
Olve Løseth som Jesus og Myroula Røe som Soulgirl.
Foto: Ole Ekker
Trøndelag Teater, Hovudscenen
Andrew Lloyd Webber og Tim Rice:
Jesus Christ Superstar
Omsett av Ola E. Bø
Regi: Ronny Danielsson
Musikalsk leiing og orkesterarrangement: Åsmund Flaten
Koreografi: Roger Lybeck
Scenografi: Martin Chocholousek
Kostyme: Annsofi Nyberg
Ronny Danielsson har fornya denne oratoriumliknande klassikaren blant rockeoperaane, og etter 50 år kan det vere på sin plass. Den mest slåande endringa er at Jesus (Olve Løseth) i denne versjonen er gjort til meir av ein menneskeson med kjensler og reaksjonar vi dødelege kan kjenne oss att i. Det skjer ikkje på kostnad av Judas (Mads Bones) eller Maria Magdalena (Silje Lundblad), men som ein kunstnarleg tilvekst som gir dramaet større djupne. Vi ser, og høyrer, korleis det som skjer kring han, går inn på han, korleis han kjempar med seg sjølv for å kunne fullføre den umenneskelege oppgåva som er lagd på han.
Samstundes er den negative sida av Judas-rolla gjort slik at den kampen vi kan tenkje oss at også han må ha kjempa, blir tydelegare. Han er jo også eit offer; utan han, inga soning. Og Maria Magdalena er også gjort litt friare og meir «moderne» enn vi ofte elles har opplevd denne skikkelsen.
Samla gir dette framsyninga ein sterk dynamikk, som også blir støtta av musikken og den tydelege (men ikkje overtydelege) effektbruken. Også i denne versjonen er krava til songrøyst større enn krava til skodespelartalent. Sjølv om dei tre i dei leiande rollene slett ikkje spelar seg bort, er det songprestasjonane og det musikalske som gjer sterkast inntrykk.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er journalist og forfattar og fast skribent
i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Trøndelag Teater, Hovudscenen
Andrew Lloyd Webber og Tim Rice:
Jesus Christ Superstar
Omsett av Ola E. Bø
Regi: Ronny Danielsson
Musikalsk leiing og orkesterarrangement: Åsmund Flaten
Koreografi: Roger Lybeck
Scenografi: Martin Chocholousek
Kostyme: Annsofi Nyberg
Ronny Danielsson har fornya denne oratoriumliknande klassikaren blant rockeoperaane, og etter 50 år kan det vere på sin plass. Den mest slåande endringa er at Jesus (Olve Løseth) i denne versjonen er gjort til meir av ein menneskeson med kjensler og reaksjonar vi dødelege kan kjenne oss att i. Det skjer ikkje på kostnad av Judas (Mads Bones) eller Maria Magdalena (Silje Lundblad), men som ein kunstnarleg tilvekst som gir dramaet større djupne. Vi ser, og høyrer, korleis det som skjer kring han, går inn på han, korleis han kjempar med seg sjølv for å kunne fullføre den umenneskelege oppgåva som er lagd på han.
Samstundes er den negative sida av Judas-rolla gjort slik at den kampen vi kan tenkje oss at også han må ha kjempa, blir tydelegare. Han er jo også eit offer; utan han, inga soning. Og Maria Magdalena er også gjort litt friare og meir «moderne» enn vi ofte elles har opplevd denne skikkelsen.
Samla gir dette framsyninga ein sterk dynamikk, som også blir støtta av musikken og den tydelege (men ikkje overtydelege) effektbruken. Også i denne versjonen er krava til songrøyst større enn krava til skodespelartalent. Sjølv om dei tre i dei leiande rollene slett ikkje spelar seg bort, er det songprestasjonane og det musikalske som gjer sterkast inntrykk.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er journalist og forfattar og fast skribent
i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.
Foto: Christiane Jordheim Larsen
Alle auge på Grønland
NUUK, GRØNLAND: 2025 starta med vaksenopplæring om Grønlands geopolitiske betyding. Saman med store delar av den vestlege pressa har eg følgt spora etter Donald Trump jr. i hovudstaden Nuuk.
Afghanarane som spelar i filmen til Raha Amirfazli og Alireza Ghasemi, har flykta frå Iran.
Foto frå filmen
Filmglede
Det er alltid kjekt å opne det nye året med mykje film.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.