Sterkt og effektrikt rockedrama
Trøndelag Teater byr på ein fornya klassikar i stilsikker utføring.
Olve Løseth som Jesus og Myroula Røe som Soulgirl.
Foto: Ole Ekker
Trøndelag Teater, Hovudscenen
Andrew Lloyd Webber og Tim Rice:
Jesus Christ Superstar
Omsett av Ola E. Bø
Regi: Ronny Danielsson
Musikalsk leiing og orkesterarrangement: Åsmund Flaten
Koreografi: Roger Lybeck
Scenografi: Martin Chocholousek
Kostyme: Annsofi Nyberg
Ronny Danielsson har fornya denne oratoriumliknande klassikaren blant rockeoperaane, og etter 50 år kan det vere på sin plass. Den mest slåande endringa er at Jesus (Olve Løseth) i denne versjonen er gjort til meir av ein menneskeson med kjensler og reaksjonar vi dødelege kan kjenne oss att i. Det skjer ikkje på kostnad av Judas (Mads Bones) eller Maria Magdalena (Silje Lundblad), men som ein kunstnarleg tilvekst som gir dramaet større djupne. Vi ser, og høyrer, korleis det som skjer kring han, går inn på han, korleis han kjempar med seg sjølv for å kunne fullføre den umenneskelege oppgåva som er lagd på han.
Samstundes er den negative sida av Judas-rolla gjort slik at den kampen vi kan tenkje oss at også han må ha kjempa, blir tydelegare. Han er jo også eit offer; utan han, inga soning. Og Maria Magdalena er også gjort litt friare og meir «moderne» enn vi ofte elles har opplevd denne skikkelsen.
Samla gir dette framsyninga ein sterk dynamikk, som også blir støtta av musikken og den tydelege (men ikkje overtydelege) effektbruken. Også i denne versjonen er krava til songrøyst større enn krava til skodespelartalent. Sjølv om dei tre i dei leiande rollene slett ikkje spelar seg bort, er det songprestasjonane og det musikalske som gjer sterkast inntrykk.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er journalist og forfattar og fast skribent
i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Trøndelag Teater, Hovudscenen
Andrew Lloyd Webber og Tim Rice:
Jesus Christ Superstar
Omsett av Ola E. Bø
Regi: Ronny Danielsson
Musikalsk leiing og orkesterarrangement: Åsmund Flaten
Koreografi: Roger Lybeck
Scenografi: Martin Chocholousek
Kostyme: Annsofi Nyberg
Ronny Danielsson har fornya denne oratoriumliknande klassikaren blant rockeoperaane, og etter 50 år kan det vere på sin plass. Den mest slåande endringa er at Jesus (Olve Løseth) i denne versjonen er gjort til meir av ein menneskeson med kjensler og reaksjonar vi dødelege kan kjenne oss att i. Det skjer ikkje på kostnad av Judas (Mads Bones) eller Maria Magdalena (Silje Lundblad), men som ein kunstnarleg tilvekst som gir dramaet større djupne. Vi ser, og høyrer, korleis det som skjer kring han, går inn på han, korleis han kjempar med seg sjølv for å kunne fullføre den umenneskelege oppgåva som er lagd på han.
Samstundes er den negative sida av Judas-rolla gjort slik at den kampen vi kan tenkje oss at også han må ha kjempa, blir tydelegare. Han er jo også eit offer; utan han, inga soning. Og Maria Magdalena er også gjort litt friare og meir «moderne» enn vi ofte elles har opplevd denne skikkelsen.
Samla gir dette framsyninga ein sterk dynamikk, som også blir støtta av musikken og den tydelege (men ikkje overtydelege) effektbruken. Også i denne versjonen er krava til songrøyst større enn krava til skodespelartalent. Sjølv om dei tre i dei leiande rollene slett ikkje spelar seg bort, er det songprestasjonane og det musikalske som gjer sterkast inntrykk.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er journalist og forfattar og fast skribent
i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.
Foto: Sebastian Dalseide
Beckett-klassikar av godt merke
Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.
Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.
Foto: Merete Haseth
Våren over mannalivet
Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.
Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».
Foto: Another World Entertainment
Djevelen i detaljane
By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.
Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.
Foto: Dagfinn Nordbø
Finaste finnbiffen
«Seier eg at eg skal invitere på finnbiff, blir folk berre glade. Dei veit at dei skal få smake noko av det beste landet vårt har å by på av ingrediensar, med reinkjøt som helten.»
KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.
Thomas Fure / NTB
Utfordrar kjønnsundervisninga
Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.