Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Sterkt om familierelasjonar

Dette er ikke oss er eit spennande, nyskrive stykke om ein familie i oppløysing.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Husregissør Annika Silkeberg har regien på tingingsverket frå Monika Isakstuen.

Husregissør Annika Silkeberg har regien på tingingsverket frå Monika Isakstuen.

Foto: Den Nationale Scene

Husregissør Annika Silkeberg har regien på tingingsverket frå Monika Isakstuen.

Husregissør Annika Silkeberg har regien på tingingsverket frå Monika Isakstuen.

Foto: Den Nationale Scene

2733
20220204
2733
20220204

Den Nationale Scene, Teater­kjelleren

Monica Isakstuen:

Dette er ikke oss

Regi: Annika Silkeberg
Scenografi, lys, kostyme og masker: Jenny André
Musikk og video: Fredrik Arsæus Nauckhoff

Forfattaren Monica Isakstuen liker å pirke i «det stygge» i mennesket. I Dette er ikke oss nøyer ho seg ikkje med å pirke. Til tider grev ho djupt i skiten, men syner samstundes det tvitydige som bur i oss. Med dette stykket og Se på meg når jegsnakker til deg (2019), gir ho det såkalla relasjonsdramaet eit forfriskande lyft.

Framandgjering

Tittelen ber bod om at dette ikkje er rein realisme. Rollelista fortel det same, for personane på scenen er ikkje berre Mor (Reny M. Gaassand Folgerø), Far (Eirik del Barco Soleglad), Søster (Emilia Roosmann) eller Bror (Thomas Bipin Olsen). Nei, dei heiter «Min Mor», «Min Far» og så vidare, som om dei blir sette utanfrå av ein femte, manglande medlem.

Og gjennom det meste av framsyninga insisterer alle på at dei er ikkje seg sjølv. Slik opnar stykket for eit spel om identitet og framandgjering, nærleik og avstand, draum og røyndom, med stadige visittar inn i det absurde.

Framfor alt handlar dette om relasjonar, om fire medlemer av ein dysfunksjonell familie, som det meste av tida utfordrar kvarandre, og der mykje blir feiltolka og teke i verste meining. Særleg er forholdet vanskeleg mellom Mor og ei trassig tenåringsdotter. Far held seg helst i bakgrunnen og freistar roe ned situasjonen, medan sonen helst vil gjere alle til lags, især den fortvila-sinte mora.

Under ligg kanskje, kanskje ikkje tapet av ein liten bror/son, som eit ekko av Edward Albees Kven er redd for Virginia Woolf?, som stykket også i somt anna kan minne om. Er det slik at dei har mist eit barn, kan sorga vere ei forklaring på det som har fått denne familien til å drive frå kvarandre, og den desperasjonen som stundom kjem til uttrykk. Og som gjer det naudsynt å sjå det som skjer på scenen, frå avstand, gjennom det manglande eget.

Godt ensemblespel

Men vi kan aldri vite kva som er røyndom og kva som er draum, for haldninga hos personane kan brått slå om frå hat til det motsette – og like brått tilbake igjen. Somme tider kan dette like gjerne opplevast som individuell fortviling over avstanden mellom ideal og røyndom.

Dei fire på scenen leverer godt ensemblespel, men somme av utbrota kunne vore dempa noko. Likeins har vi tidlegare sett altfor mange døme på kasting/flytting av innbu til at det gjer særleg inntrykk. Framsyninga er rå og ei påkjenning både for aktørar og publikum, men vel verdt å få med seg.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er forfattar, journalist og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Den Nationale Scene, Teater­kjelleren

Monica Isakstuen:

Dette er ikke oss

Regi: Annika Silkeberg
Scenografi, lys, kostyme og masker: Jenny André
Musikk og video: Fredrik Arsæus Nauckhoff

Forfattaren Monica Isakstuen liker å pirke i «det stygge» i mennesket. I Dette er ikke oss nøyer ho seg ikkje med å pirke. Til tider grev ho djupt i skiten, men syner samstundes det tvitydige som bur i oss. Med dette stykket og Se på meg når jegsnakker til deg (2019), gir ho det såkalla relasjonsdramaet eit forfriskande lyft.

Framandgjering

Tittelen ber bod om at dette ikkje er rein realisme. Rollelista fortel det same, for personane på scenen er ikkje berre Mor (Reny M. Gaassand Folgerø), Far (Eirik del Barco Soleglad), Søster (Emilia Roosmann) eller Bror (Thomas Bipin Olsen). Nei, dei heiter «Min Mor», «Min Far» og så vidare, som om dei blir sette utanfrå av ein femte, manglande medlem.

Og gjennom det meste av framsyninga insisterer alle på at dei er ikkje seg sjølv. Slik opnar stykket for eit spel om identitet og framandgjering, nærleik og avstand, draum og røyndom, med stadige visittar inn i det absurde.

Framfor alt handlar dette om relasjonar, om fire medlemer av ein dysfunksjonell familie, som det meste av tida utfordrar kvarandre, og der mykje blir feiltolka og teke i verste meining. Særleg er forholdet vanskeleg mellom Mor og ei trassig tenåringsdotter. Far held seg helst i bakgrunnen og freistar roe ned situasjonen, medan sonen helst vil gjere alle til lags, især den fortvila-sinte mora.

Under ligg kanskje, kanskje ikkje tapet av ein liten bror/son, som eit ekko av Edward Albees Kven er redd for Virginia Woolf?, som stykket også i somt anna kan minne om. Er det slik at dei har mist eit barn, kan sorga vere ei forklaring på det som har fått denne familien til å drive frå kvarandre, og den desperasjonen som stundom kjem til uttrykk. Og som gjer det naudsynt å sjå det som skjer på scenen, frå avstand, gjennom det manglande eget.

Godt ensemblespel

Men vi kan aldri vite kva som er røyndom og kva som er draum, for haldninga hos personane kan brått slå om frå hat til det motsette – og like brått tilbake igjen. Somme tider kan dette like gjerne opplevast som individuell fortviling over avstanden mellom ideal og røyndom.

Dei fire på scenen leverer godt ensemblespel, men somme av utbrota kunne vore dempa noko. Likeins har vi tidlegare sett altfor mange døme på kasting/flytting av innbu til at det gjer særleg inntrykk. Framsyninga er rå og ei påkjenning både for aktørar og publikum, men vel verdt å få med seg.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er forfattar, journalist og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Foto: Eva Aalberg Undheim

Samfunn

Beredskapssatsing med seinskadar

Regjeringa vil gjeninnføre krav om tilfluktsrom i nye bygg etter at kapasiteten har vorte redusert år for år.

Eva Aalberg Undheim
Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Foto: Eva Aalberg Undheim

Samfunn

Beredskapssatsing med seinskadar

Regjeringa vil gjeninnføre krav om tilfluktsrom i nye bygg etter at kapasiteten har vorte redusert år for år.

Eva Aalberg Undheim
Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Foto: Christiane Jordheim Larsen

UtanriksSamfunn

Alle auge på Grønland

NUUK, GRØNLAND: 2025 starta med vaksenopplæring om Grønlands geopolitiske betyding. Saman med store delar av den vestlege pressa har eg følgt spora etter Donald Trump jr. i hovudstaden Nuuk. 

Christiane Jordheim Larsen
Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Foto: Christiane Jordheim Larsen

UtanriksSamfunn

Alle auge på Grønland

NUUK, GRØNLAND: 2025 starta med vaksenopplæring om Grønlands geopolitiske betyding. Saman med store delar av den vestlege pressa har eg følgt spora etter Donald Trump jr. i hovudstaden Nuuk. 

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis