Vakker teatermonolog
Stemningsfull framsyning av evig aktuell klassikar.
Skodespelar Ragnhild Gudbransen har omarbeidd novella til teatermonolog.
Foto: Thor Brødreskift
Hordaland Teater
Karen Blixen:
Babettes gjestebod
Omsetjing, dramatisering og skodespelar: Ragnhild Gudbrandsen
Regi: Stig Amdam
Musikk: Nils Økland
Karen Blixens snart 70 år gamle langnovelle er stadig like levande, og den røynde skodespelaren Ragnhild Gudbrandsen evnar å gi historia liv så du kjenner at dette stoffet framleis er aktuelt. Sist søndag hadde framsyninga premiere i Olsvik kyrkje i Bergen, og i vekene framover ventar ytterlegare 16 kyrkjer i Hordaland. Kanskje blir det turné i Sogn og Fjordane òg.
Gudbrandsen har sjølv lagt materialet til rette for scenisk framføring i ei naturleg blanding av forteljeteater og dramatisering, med henne sjølv åleine på scena den dryge timen framsyninga varer. Berre med varsam støtte frå Nils Økland på fiolin, fele og viola da gamba held skodespelaren den fullsette kyrkja fengsla frå byrjing til slutt.
Babettes gjestebod er ei forteljing om toleranse, medmenneskelegdom og kunst. Måltidet Babette, flyktning frå Pariskommunen i 1871, lagar til den vesle kyrkjelyden i for henne eksotiske Berlevåg 14 år seinare, er også kunst. Matkunst med evne til å løyse mellommenneskelege flokar og opne stengde sinn.
Det er ei trong, pietistisk verd svartkledde Ragnhild Gudbrandsen tek oss inn i. Men framsyninga er ikkje fri for humor. Med eit absolutt minimum av rekvisittar fortel og dramatiserer ho den merkelege historia. Verkemidla hennar er få og enkle, effektane minimale. Her er det ordet som skal tale, og det maktar Gudbrandsen på overtydande vis.
Jan H. Landro
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Hordaland Teater
Karen Blixen:
Babettes gjestebod
Omsetjing, dramatisering og skodespelar: Ragnhild Gudbrandsen
Regi: Stig Amdam
Musikk: Nils Økland
Karen Blixens snart 70 år gamle langnovelle er stadig like levande, og den røynde skodespelaren Ragnhild Gudbrandsen evnar å gi historia liv så du kjenner at dette stoffet framleis er aktuelt. Sist søndag hadde framsyninga premiere i Olsvik kyrkje i Bergen, og i vekene framover ventar ytterlegare 16 kyrkjer i Hordaland. Kanskje blir det turné i Sogn og Fjordane òg.
Gudbrandsen har sjølv lagt materialet til rette for scenisk framføring i ei naturleg blanding av forteljeteater og dramatisering, med henne sjølv åleine på scena den dryge timen framsyninga varer. Berre med varsam støtte frå Nils Økland på fiolin, fele og viola da gamba held skodespelaren den fullsette kyrkja fengsla frå byrjing til slutt.
Babettes gjestebod er ei forteljing om toleranse, medmenneskelegdom og kunst. Måltidet Babette, flyktning frå Pariskommunen i 1871, lagar til den vesle kyrkjelyden i for henne eksotiske Berlevåg 14 år seinare, er også kunst. Matkunst med evne til å løyse mellommenneskelege flokar og opne stengde sinn.
Det er ei trong, pietistisk verd svartkledde Ragnhild Gudbrandsen tek oss inn i. Men framsyninga er ikkje fri for humor. Med eit absolutt minimum av rekvisittar fortel og dramatiserer ho den merkelege historia. Verkemidla hennar er få og enkle, effektane minimale. Her er det ordet som skal tale, og det maktar Gudbrandsen på overtydande vis.
Jan H. Landro
Fleire artiklar
Morgonfrisk fersking
«Ein kan kjenna seg frisk og sterk, vera åndsfrisk eller endåtil frisk som ein fisk, friskna til, verta frisk att frå sjukdomen og heilt friskmeld.»
150-årsjubilant: den austerrikske komponisten Arnold Schönberg (1874–1951).
Fredshymne
Kammerchor Stuttgart tolkar Schönbergs «illusjon for blandakor» truverdig.
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.
Foto: Sebastian Dalseide
Beckett-klassikar av godt merke
Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.
Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.
Foto: Merete Haseth
Våren over mannalivet
Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.
Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».
Foto: Another World Entertainment
Djevelen i detaljane
By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.