Vakker teatermonolog
Stemningsfull framsyning av evig aktuell klassikar.
Skodespelar Ragnhild Gudbransen har omarbeidd novella til teatermonolog.
Foto: Thor Brødreskift
Hordaland Teater
Karen Blixen:
Babettes gjestebod
Omsetjing, dramatisering og skodespelar: Ragnhild Gudbrandsen
Regi: Stig Amdam
Musikk: Nils Økland
Karen Blixens snart 70 år gamle langnovelle er stadig like levande, og den røynde skodespelaren Ragnhild Gudbrandsen evnar å gi historia liv så du kjenner at dette stoffet framleis er aktuelt. Sist søndag hadde framsyninga premiere i Olsvik kyrkje i Bergen, og i vekene framover ventar ytterlegare 16 kyrkjer i Hordaland. Kanskje blir det turné i Sogn og Fjordane òg.
Gudbrandsen har sjølv lagt materialet til rette for scenisk framføring i ei naturleg blanding av forteljeteater og dramatisering, med henne sjølv åleine på scena den dryge timen framsyninga varer. Berre med varsam støtte frå Nils Økland på fiolin, fele og viola da gamba held skodespelaren den fullsette kyrkja fengsla frå byrjing til slutt.
Babettes gjestebod er ei forteljing om toleranse, medmenneskelegdom og kunst. Måltidet Babette, flyktning frå Pariskommunen i 1871, lagar til den vesle kyrkjelyden i for henne eksotiske Berlevåg 14 år seinare, er også kunst. Matkunst med evne til å løyse mellommenneskelege flokar og opne stengde sinn.
Det er ei trong, pietistisk verd svartkledde Ragnhild Gudbrandsen tek oss inn i. Men framsyninga er ikkje fri for humor. Med eit absolutt minimum av rekvisittar fortel og dramatiserer ho den merkelege historia. Verkemidla hennar er få og enkle, effektane minimale. Her er det ordet som skal tale, og det maktar Gudbrandsen på overtydande vis.
Jan H. Landro
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Hordaland Teater
Karen Blixen:
Babettes gjestebod
Omsetjing, dramatisering og skodespelar: Ragnhild Gudbrandsen
Regi: Stig Amdam
Musikk: Nils Økland
Karen Blixens snart 70 år gamle langnovelle er stadig like levande, og den røynde skodespelaren Ragnhild Gudbrandsen evnar å gi historia liv så du kjenner at dette stoffet framleis er aktuelt. Sist søndag hadde framsyninga premiere i Olsvik kyrkje i Bergen, og i vekene framover ventar ytterlegare 16 kyrkjer i Hordaland. Kanskje blir det turné i Sogn og Fjordane òg.
Gudbrandsen har sjølv lagt materialet til rette for scenisk framføring i ei naturleg blanding av forteljeteater og dramatisering, med henne sjølv åleine på scena den dryge timen framsyninga varer. Berre med varsam støtte frå Nils Økland på fiolin, fele og viola da gamba held skodespelaren den fullsette kyrkja fengsla frå byrjing til slutt.
Babettes gjestebod er ei forteljing om toleranse, medmenneskelegdom og kunst. Måltidet Babette, flyktning frå Pariskommunen i 1871, lagar til den vesle kyrkjelyden i for henne eksotiske Berlevåg 14 år seinare, er også kunst. Matkunst med evne til å løyse mellommenneskelege flokar og opne stengde sinn.
Det er ei trong, pietistisk verd svartkledde Ragnhild Gudbrandsen tek oss inn i. Men framsyninga er ikkje fri for humor. Med eit absolutt minimum av rekvisittar fortel og dramatiserer ho den merkelege historia. Verkemidla hennar er få og enkle, effektane minimale. Her er det ordet som skal tale, og det maktar Gudbrandsen på overtydande vis.
Jan H. Landro
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.