Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Ved livets ytterpunkt

Enkel og velspelt versjon av populær Fosse-roman.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Stig Amdam er åleine på scena.

Stig Amdam er åleine på scena.

Foto: Øystein Klakegg

Stig Amdam er åleine på scena.

Stig Amdam er åleine på scena.

Foto: Øystein Klakegg

1749
20190906
1749
20190906

Hordaland Teater

Jon Fosse:

Morgon og kveld

Tilrettelagt av Hildegun Riise
Regi: Terje Skonseng Naudeer
Lys: Fabian F. den Otter

Sjølv om Jon Fosse har nok av skodespel å ta av, freistar også nokre av romanane hans til scenisk utprøving. Hordaland Teater har gripe fatt i tilrettelegginga Hildegun Riise for eit par år sidan gjorde av Morgon og kveld for Nationaltheatret. Denne versjonen er endå meir minimalistisk enn den førre, men det minimalistiske kler denne enkle, strålande teksten om livets ytterpunkt – fødsel og død.

Rekvisittane på scenegolvet er enkle og få: ei seng, ein stol, ein krakk og eit par gummistøvlar. Like enkelt er det som skjer på scenen i denne monologen. Stig Amdam kjem inn, stiller seg framfor publikum og gir oss fødselsscenen utan fakter og geberdar av noko slag. Han lèt oss straks skjøne at her er det teksten, orda, som tel. Slik er det gjennom heile framsyninga, sjølv om spelet blir noko meir dynamisk i hovuddelen, som omhandlar Johannes’ overgang frå livet til døden.

Fabian F. den Otters lyssetting er også svært enkel, nesten spinkel, til tider, men verknadsfull, og ho strekar under teksten og spelet.

Det er eit stille alvor og ei velgjerande ro over heile framsyninga. Amdam lèt aldri skodespelaren skygge for teksten, det er som om han berre vil vere eit instrument for dei religiøse og eksistensielle aspekta i denne romanen, som Fosse meiner i alle fall ikkje skal gjere folk meir redde for å døy.

Etter å ha sett to nokså ulike sceniske versjonar av Morgon og kveld, gode på kvart sitt vis, må eg likevel konkludere med at romanen er best.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er journalist og forfattar og fast skribent i
Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Hordaland Teater

Jon Fosse:

Morgon og kveld

Tilrettelagt av Hildegun Riise
Regi: Terje Skonseng Naudeer
Lys: Fabian F. den Otter

Sjølv om Jon Fosse har nok av skodespel å ta av, freistar også nokre av romanane hans til scenisk utprøving. Hordaland Teater har gripe fatt i tilrettelegginga Hildegun Riise for eit par år sidan gjorde av Morgon og kveld for Nationaltheatret. Denne versjonen er endå meir minimalistisk enn den førre, men det minimalistiske kler denne enkle, strålande teksten om livets ytterpunkt – fødsel og død.

Rekvisittane på scenegolvet er enkle og få: ei seng, ein stol, ein krakk og eit par gummistøvlar. Like enkelt er det som skjer på scenen i denne monologen. Stig Amdam kjem inn, stiller seg framfor publikum og gir oss fødselsscenen utan fakter og geberdar av noko slag. Han lèt oss straks skjøne at her er det teksten, orda, som tel. Slik er det gjennom heile framsyninga, sjølv om spelet blir noko meir dynamisk i hovuddelen, som omhandlar Johannes’ overgang frå livet til døden.

Fabian F. den Otters lyssetting er også svært enkel, nesten spinkel, til tider, men verknadsfull, og ho strekar under teksten og spelet.

Det er eit stille alvor og ei velgjerande ro over heile framsyninga. Amdam lèt aldri skodespelaren skygge for teksten, det er som om han berre vil vere eit instrument for dei religiøse og eksistensielle aspekta i denne romanen, som Fosse meiner i alle fall ikkje skal gjere folk meir redde for å døy.

Etter å ha sett to nokså ulike sceniske versjonar av Morgon og kveld, gode på kvart sitt vis, må eg likevel konkludere med at romanen er best.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er journalist og forfattar og fast skribent i
Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Eit russisk droneåtak råkar ei bustadblokk i Kyiv 10. januar.

Eit russisk droneåtak råkar ei bustadblokk i Kyiv 10. januar.

Foto: Gleb Garanich / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Ingen Uber i Belarus

Å forstyrre GPS-system handlar ikkje berre om å forvirre russiske dronar. Det gjeld å dirigere dei slik at dei forlèt ukrainsk luftrom fullstendig.

Andrej Kurkov
Eit russisk droneåtak råkar ei bustadblokk i Kyiv 10. januar.

Eit russisk droneåtak råkar ei bustadblokk i Kyiv 10. januar.

Foto: Gleb Garanich / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Ingen Uber i Belarus

Å forstyrre GPS-system handlar ikkje berre om å forvirre russiske dronar. Det gjeld å dirigere dei slik at dei forlèt ukrainsk luftrom fullstendig.

Andrej Kurkov
Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Foto: Christiane Jordheim Larsen

UtanriksSamfunn
Christiane Jordheim Larsen

Alle auge på Grønland

NUUK, GRØNLAND: 2025 starta med vaksenopplæring om Grønlands geopolitiske betyding. Saman med store delar av den vestlege pressa har eg følgt spora etter Donald Trump jr. i hovudstaden Nuuk. 

Afghanarane som spelar i filmen til Raha Amirfazli og Alireza Ghasemi, har flykta frå Iran.

Afghanarane som spelar i filmen til Raha Amirfazli og Alireza Ghasemi, har flykta frå Iran.

Foto frå filmen

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Filmglede

Det er alltid kjekt å opne det nye året med mykje film.

Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.

Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.

Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund

UtdanningSamfunn
Sigurd Arnekleiv Bækkelund

Framandspråka forsvinn

Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Foto: Eva Aalberg Undheim

Samfunn

Beredskapssatsing med seinskadar

Regjeringa vil gjeninnføre krav om tilfluktsrom i nye bygg etter at kapasiteten har vorte redusert år for år.

Eva Aalberg Undheim
Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Foto: Eva Aalberg Undheim

Samfunn

Beredskapssatsing med seinskadar

Regjeringa vil gjeninnføre krav om tilfluktsrom i nye bygg etter at kapasiteten har vorte redusert år for år.

Eva Aalberg Undheim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis