JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Velspelt Fosse-klassikar

Ei fin framsyning om det umoglege i å freiste flykte frå sin eigen lagnad.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Reidun Melvær Berge spelar Ho, Kristian Berg Jåtten Mannen og Pål Rønning Han i det kjende teaterstykket av Jon Fosse.

Reidun Melvær Berge spelar Ho, Kristian Berg Jåtten Mannen og Pål Rønning Han i det kjende teaterstykket av Jon Fosse.

Foto: Den Nationale Scene

Reidun Melvær Berge spelar Ho, Kristian Berg Jåtten Mannen og Pål Rønning Han i det kjende teaterstykket av Jon Fosse.

Reidun Melvær Berge spelar Ho, Kristian Berg Jåtten Mannen og Pål Rønning Han i det kjende teaterstykket av Jon Fosse.

Foto: Den Nationale Scene

3186
20241004
3186
20241004

Den Nationale Scene, Malersalen

Jon Fosse:

Nokon kjem til å kome

Regi, scenografi og kostyme: Terje Skonseng Naudeer
Lysdesign: Gyril Høgberg
Lyddesign/komponist: Kjetil Schjander Luhr

Nokon kjem til å kome er ikkje berre det første stykket Jon Fosse skreiv (i 1992, først oppført i 1996), det er òg det desidert mest spelte med over hundre oppsetjingar over heile verda, og såleis ein Fosse-klassikar. Etter at Kai Johnsen på Det Norske Teatrets Scene 2 i 2019 sette opp dette kammerspelet svært minimalistisk, ved at mykje av handlinga fekk utfalde seg i mørket på ein nesten naken scene, blir ei ny oppsetjing litt som å hoppe etter Wirkola. Men regissør Terje Skonseng Naudeer har valt ein meir konvensjonell veg, og han får det til å funke godt.

Sjalusi

Han (Pål Rønning) og Ho (Reidun Melvær Berge) vil trekkje seg tilbake frå verda og leve i isolasjon og dyrke kjærleiken sin, vere «åleine saman». Til det føremålet har dei kjøpt eit gammalt hus heilt ute ved kysten – i denne oppsetjinga markert med måseskrik og bølgjer som slår mot stranda.

Men alt utgangspunktet peikar mot korleis dette vil gå; han er tjue år eldre enn henne. Og den stadige insisteringa hennar i byrjinga på at nokon kjem til å kome, at dei aldri vil få vere åleine, signaliserer det same. Kanskje har Han rett i at Ho vil at nokon skal kome? Denne «nokon» materialiserer seg snart i form av Mannen (Kristian Berg Jåtten), han som har selt dei det noko forfalne huset dei står i ferd med å flytte inn i.

Då er eit skeivt trekantdrama i gang, skeivt fordi sterk sjalusi flammar opp i Han og gjer at Han ikkje vil ha noko med Mannen å gjere, men sjølvsagt likevel lever med i alt som blir sagt og gjort. Slik blir dette på ny ei erkjenning av den sanninga Thomas Mann sette så presist ord på i kortromanen Tonio Kröger: «Den som elsker mest er den underlegne og må lide.»

Uro

I byrjinga er Ho den engstelege og urolege, Han tilsynelatande den trygge som heile tida forsikrar henne om at dei er åleine, og at ingen vil kome. Men etter kvart som sjalusien veks i Han, er det som om rollene blir bytte om. No er det Ho som må forsikre Han om at Mannens nærvær ikkje har noko å seie. Der Han først strauk Ho avvæpnande over kinnet, er det no Ho som gjer det med Han. Men Mannen, ein kar på hennar alder, har ei farleg utstråling og sterkt sjølvmedvit…

Etter ei litt stilleståande opning tek spelet seg opp. Trass i litt kroppsleg stivleik maktar Berge å gi talande uttrykk for den uroa som synest fylle henne, frykta for at nokon kjem. Her gjer ho ein av dei finaste rolleprestasjonane sine. Pål Rønning verkar først litt monoman der han går kring og forsikrar om at alt er bra, og så snur heilt om. Men han gir overtydande uttrykk for det som skjer i Han. Kristian Berg Jåtten har ei mindre, men likevel heilt sentral rolle, som han meistrar godt. Det er noko med røysta hans som kan gjere deg uroleg, få deg til å lure på om det han seier, er eit trugsmål eller berre ei nøktern konstatering. Nett det dette stykket krev.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er forfattar, journalist og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Den Nationale Scene, Malersalen

Jon Fosse:

Nokon kjem til å kome

Regi, scenografi og kostyme: Terje Skonseng Naudeer
Lysdesign: Gyril Høgberg
Lyddesign/komponist: Kjetil Schjander Luhr

Nokon kjem til å kome er ikkje berre det første stykket Jon Fosse skreiv (i 1992, først oppført i 1996), det er òg det desidert mest spelte med over hundre oppsetjingar over heile verda, og såleis ein Fosse-klassikar. Etter at Kai Johnsen på Det Norske Teatrets Scene 2 i 2019 sette opp dette kammerspelet svært minimalistisk, ved at mykje av handlinga fekk utfalde seg i mørket på ein nesten naken scene, blir ei ny oppsetjing litt som å hoppe etter Wirkola. Men regissør Terje Skonseng Naudeer har valt ein meir konvensjonell veg, og han får det til å funke godt.

Sjalusi

Han (Pål Rønning) og Ho (Reidun Melvær Berge) vil trekkje seg tilbake frå verda og leve i isolasjon og dyrke kjærleiken sin, vere «åleine saman». Til det føremålet har dei kjøpt eit gammalt hus heilt ute ved kysten – i denne oppsetjinga markert med måseskrik og bølgjer som slår mot stranda.

Men alt utgangspunktet peikar mot korleis dette vil gå; han er tjue år eldre enn henne. Og den stadige insisteringa hennar i byrjinga på at nokon kjem til å kome, at dei aldri vil få vere åleine, signaliserer det same. Kanskje har Han rett i at Ho vil at nokon skal kome? Denne «nokon» materialiserer seg snart i form av Mannen (Kristian Berg Jåtten), han som har selt dei det noko forfalne huset dei står i ferd med å flytte inn i.

Då er eit skeivt trekantdrama i gang, skeivt fordi sterk sjalusi flammar opp i Han og gjer at Han ikkje vil ha noko med Mannen å gjere, men sjølvsagt likevel lever med i alt som blir sagt og gjort. Slik blir dette på ny ei erkjenning av den sanninga Thomas Mann sette så presist ord på i kortromanen Tonio Kröger: «Den som elsker mest er den underlegne og må lide.»

Uro

I byrjinga er Ho den engstelege og urolege, Han tilsynelatande den trygge som heile tida forsikrar henne om at dei er åleine, og at ingen vil kome. Men etter kvart som sjalusien veks i Han, er det som om rollene blir bytte om. No er det Ho som må forsikre Han om at Mannens nærvær ikkje har noko å seie. Der Han først strauk Ho avvæpnande over kinnet, er det no Ho som gjer det med Han. Men Mannen, ein kar på hennar alder, har ei farleg utstråling og sterkt sjølvmedvit…

Etter ei litt stilleståande opning tek spelet seg opp. Trass i litt kroppsleg stivleik maktar Berge å gi talande uttrykk for den uroa som synest fylle henne, frykta for at nokon kjem. Her gjer ho ein av dei finaste rolleprestasjonane sine. Pål Rønning verkar først litt monoman der han går kring og forsikrar om at alt er bra, og så snur heilt om. Men han gir overtydande uttrykk for det som skjer i Han. Kristian Berg Jåtten har ei mindre, men likevel heilt sentral rolle, som han meistrar godt. Det er noko med røysta hans som kan gjere deg uroleg, få deg til å lure på om det han seier, er eit trugsmål eller berre ei nøktern konstatering. Nett det dette stykket krev.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er forfattar, journalist og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte

Grunn til uro

Ikkje berre er leiande norske politikarar og dei største partia lite opptekne av rettane til menneske med nedsett funksjonsevne; også statlege forvaltningsorgan, til dømes Pasientskadenemnda, praktiserer lovverket på diskriminerande vis.

Carl Aasland Jerstad
Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte

Grunn til uro

Ikkje berre er leiande norske politikarar og dei største partia lite opptekne av rettane til menneske med nedsett funksjonsevne; også statlege forvaltningsorgan, til dømes Pasientskadenemnda, praktiserer lovverket på diskriminerande vis.

Carl Aasland Jerstad
Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Foto: Monika Holand Bøe

BokMeldingar

Eit solid stykke arbeid

Gaute Heivoll skriv storslått om dei små tinga og smålåtent om dei store.

Ingvild Bræin
Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Foto: Monika Holand Bøe

BokMeldingar

Eit solid stykke arbeid

Gaute Heivoll skriv storslått om dei små tinga og smålåtent om dei store.

Ingvild Bræin

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis