Velspelt, men problematisk
Litt for intellektuelt om eit splitta sinn.
Ragnhild Tysse, Ingrid Unnur Giæver og Svein Solenes spelar i det siste stykket til Sarah Kane.
Foto: Stig Håvard Dirdal
Rogaland teater, Intimscenen
Sarah Kane:
04.48 Psykose
Omsett av Jon Fosse
Regi: Eline Arbo
Scenografi og kostyme: Katja Ebbel Fredriksen
04.48 Psykose er det siste stykket engelske Sarah Kane skreiv før ho tok livet av seg, 28 år gammal. Det er skrive utan roller og scenetilvising, noko som gir regissøren stor fridom. Fridomen har Eline Arbo nytta til å både ha med fleire musikkinnslag og supplere hovudrolla (Ragnhild Tysse) med to medspelarar som kan illudere spaltingar av eit djupt suicidalt sinn og samstundes representere fortida (Ingrid Unnur Giæver) og ei tenkt framtid for hovudpersonen (Svein Solenes). I tillegg har dei to ymse andre roller òg.
Tekstgrunnlaget er sprikande, noko som òg pregar framsyninga. Her er både sterk systemkritikk, sterke uttrykk for eit sinn i ulage og diverse refleksjonar om dei store spørsmåla i tilværet. Trass i alt viser den unge kvinna teikn på at ho hyser eit oppriktig ønske om å leve. Sjølv djupt deprimert som ho er, finn ho presise uttrykk for sin eigen situasjon. Og her buttar det litt imot for meg. Om regien legg opp til eit aldri så fysisk scenespråk med mykje rørsle inn og ut gjennom plaststrimlar som heng ned frå taket, og i og for seg relevante musikkinnslag, får framføringa gjennom «dialogen» eit intellektuelt og avstandsskapande preg. Eg høyrer kva ho seier, men tek det ikkje emosjonelt innover meg. Og då hjelper det heller ikkje at regissøren har gjort henne til vokalist i si eiga framsyning.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er journalist, forfattar og fast skribent i
Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Rogaland teater, Intimscenen
Sarah Kane:
04.48 Psykose
Omsett av Jon Fosse
Regi: Eline Arbo
Scenografi og kostyme: Katja Ebbel Fredriksen
04.48 Psykose er det siste stykket engelske Sarah Kane skreiv før ho tok livet av seg, 28 år gammal. Det er skrive utan roller og scenetilvising, noko som gir regissøren stor fridom. Fridomen har Eline Arbo nytta til å både ha med fleire musikkinnslag og supplere hovudrolla (Ragnhild Tysse) med to medspelarar som kan illudere spaltingar av eit djupt suicidalt sinn og samstundes representere fortida (Ingrid Unnur Giæver) og ei tenkt framtid for hovudpersonen (Svein Solenes). I tillegg har dei to ymse andre roller òg.
Tekstgrunnlaget er sprikande, noko som òg pregar framsyninga. Her er både sterk systemkritikk, sterke uttrykk for eit sinn i ulage og diverse refleksjonar om dei store spørsmåla i tilværet. Trass i alt viser den unge kvinna teikn på at ho hyser eit oppriktig ønske om å leve. Sjølv djupt deprimert som ho er, finn ho presise uttrykk for sin eigen situasjon. Og her buttar det litt imot for meg. Om regien legg opp til eit aldri så fysisk scenespråk med mykje rørsle inn og ut gjennom plaststrimlar som heng ned frå taket, og i og for seg relevante musikkinnslag, får framføringa gjennom «dialogen» eit intellektuelt og avstandsskapande preg. Eg høyrer kva ho seier, men tek det ikkje emosjonelt innover meg. Og då hjelper det heller ikkje at regissøren har gjort henne til vokalist i si eiga framsyning.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er journalist, forfattar og fast skribent i
Dag og Tid.
Fleire artiklar
Morgonfrisk fersking
«Ein kan kjenna seg frisk og sterk, vera åndsfrisk eller endåtil frisk som ein fisk, friskna til, verta frisk att frå sjukdomen og heilt friskmeld.»
150-årsjubilant: den austerrikske komponisten Arnold Schönberg (1874–1951).
Fredshymne
Kammerchor Stuttgart tolkar Schönbergs «illusjon for blandakor» truverdig.
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.
Foto: Sebastian Dalseide
Beckett-klassikar av godt merke
Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.
Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.
Foto: Merete Haseth
Våren over mannalivet
Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.
Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».
Foto: Another World Entertainment
Djevelen i detaljane
By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.