JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Velspelt, men problematisk

Litt for intellektuelt om eit splitta sinn.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Ragnhild Tysse, Ingrid Unnur Giæver og Svein Solenes spelar i det siste stykket til Sarah Kane.

Ragnhild Tysse, Ingrid Unnur Giæver og Svein Solenes spelar i det siste stykket til Sarah Kane.

Foto: Stig Håvard Dirdal

Ragnhild Tysse, Ingrid Unnur Giæver og Svein Solenes spelar i det siste stykket til Sarah Kane.

Ragnhild Tysse, Ingrid Unnur Giæver og Svein Solenes spelar i det siste stykket til Sarah Kane.

Foto: Stig Håvard Dirdal

1617
20181123
1617
20181123

Rogaland teater, Intimscenen

Sarah Kane:

04.48 Psykose

Omsett av Jon Fosse
Regi: Eline Arbo
Scenografi og kostyme: Katja Ebbel Fredriksen

04.48 Psykose er det siste stykket engelske Sarah Kane skreiv før ho tok livet av seg, 28 år gammal. Det er skrive utan roller og scenetilvising, noko som gir regissøren stor fridom. Fridomen har Eline Arbo nytta til å både ha med fleire musikkinnslag og supplere hovudrolla (Ragnhild Tysse) med to medspelarar som kan illudere spaltingar av eit djupt suicidalt sinn og samstundes representere fortida (Ingrid Unnur Giæver) og ei tenkt framtid for hovudpersonen (Svein Solenes). I tillegg har dei to ymse andre roller òg.

Tekstgrunnlaget er sprikande, noko som òg pregar framsyninga. Her er både sterk systemkritikk, sterke uttrykk for eit sinn i ulage og diverse refleksjonar om dei store spørsmåla i tilværet. Trass i alt viser den unge kvinna teikn på at ho hyser eit oppriktig ønske om å leve. Sjølv djupt deprimert som ho er, finn ho presise uttrykk for sin eigen situasjon. Og her buttar det litt imot for meg. Om regien legg opp til eit aldri så fysisk scenespråk med mykje rørsle inn og ut gjennom plaststrimlar som heng ned frå taket, og i og for seg relevante musikkinnslag, får framføringa gjennom «dialogen» eit intellektuelt og avstandsskapande preg. Eg høyrer kva ho seier, men tek det ikkje emosjonelt innover meg. Og då hjelper det heller ikkje at regissøren har gjort henne til vokalist i si eiga framsyning.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er journalist, forfattar og fast skribent i
Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Rogaland teater, Intimscenen

Sarah Kane:

04.48 Psykose

Omsett av Jon Fosse
Regi: Eline Arbo
Scenografi og kostyme: Katja Ebbel Fredriksen

04.48 Psykose er det siste stykket engelske Sarah Kane skreiv før ho tok livet av seg, 28 år gammal. Det er skrive utan roller og scenetilvising, noko som gir regissøren stor fridom. Fridomen har Eline Arbo nytta til å både ha med fleire musikkinnslag og supplere hovudrolla (Ragnhild Tysse) med to medspelarar som kan illudere spaltingar av eit djupt suicidalt sinn og samstundes representere fortida (Ingrid Unnur Giæver) og ei tenkt framtid for hovudpersonen (Svein Solenes). I tillegg har dei to ymse andre roller òg.

Tekstgrunnlaget er sprikande, noko som òg pregar framsyninga. Her er både sterk systemkritikk, sterke uttrykk for eit sinn i ulage og diverse refleksjonar om dei store spørsmåla i tilværet. Trass i alt viser den unge kvinna teikn på at ho hyser eit oppriktig ønske om å leve. Sjølv djupt deprimert som ho er, finn ho presise uttrykk for sin eigen situasjon. Og her buttar det litt imot for meg. Om regien legg opp til eit aldri så fysisk scenespråk med mykje rørsle inn og ut gjennom plaststrimlar som heng ned frå taket, og i og for seg relevante musikkinnslag, får framføringa gjennom «dialogen» eit intellektuelt og avstandsskapande preg. Eg høyrer kva ho seier, men tek det ikkje emosjonelt innover meg. Og då hjelper det heller ikkje at regissøren har gjort henne til vokalist i si eiga framsyning.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er journalist, forfattar og fast skribent i
Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis