Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Arkivet: Gitarsoloen før og no

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Frå ein konsert i Inglewood i California 18. februar 1985.

Frå ein konsert i Inglewood i California 18. februar 1985.

Foto: Liu Heung Shing / AP / NTB

Frå ein konsert i Inglewood i California 18. februar 1985.

Frå ein konsert i Inglewood i California 18. februar 1985.

Foto: Liu Heung Shing / AP / NTB

1346
20210514
1346
20210514

I ein scenesamtale på SXSW-festivalen i 2014 delte Annie Clark (St. Vincent) nokre tankar om gitaren med musikkskribenten Ann Powers og publikum. Der forklarte ho at ho likte lyden av instrumentet best «når det ikkje høyrest ut som seg sjølv».

I si tid var ho med i bandet til Sufjan Stevens, som har trekt fram gitarstilen hennar i fleire intervju, og då ikkje minst soloane hennar. «Ho parkerer den kvite, mannlege masturbatoriske greia og brukar effektpedalane i staden», sa han til The New Yorker for fire år sidan: «Det høyrest ut som Loch Ness-monsteret set eit barn til verda inne i ein silo.»

For ein som er flaska opp på Knopfler (Dire Straits) og Gilmour (Pink Floyd), faneberarar for den-endelause-soloen-som-gir-gåsehud, har det vore herleg å oppdage kor mangfaldig floraen verkeleg er. Smaken varierer jo vilt der ute, og det finst folk ein kunne ha diskutert dette med ein heil kveld, for gitarsoloen er ikkje berre ein klimaktisk affære, han kan også overraske, overrumple eller ta alt i ei ny retning.

Rett som det er, har elementet definert songar. Går det an å tenkje seg Radioheads «Paranoid Android» utan Jonny Greenwood, eller Princes «Purple Rain» utan kaskadane av gitarlyd? Eller kan ein førestille seg St. Vincents «Rattlesnake» utan Annie Clarks viltre spasertur med gitaren?

Øyvind Vågnes

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

I ein scenesamtale på SXSW-festivalen i 2014 delte Annie Clark (St. Vincent) nokre tankar om gitaren med musikkskribenten Ann Powers og publikum. Der forklarte ho at ho likte lyden av instrumentet best «når det ikkje høyrest ut som seg sjølv».

I si tid var ho med i bandet til Sufjan Stevens, som har trekt fram gitarstilen hennar i fleire intervju, og då ikkje minst soloane hennar. «Ho parkerer den kvite, mannlege masturbatoriske greia og brukar effektpedalane i staden», sa han til The New Yorker for fire år sidan: «Det høyrest ut som Loch Ness-monsteret set eit barn til verda inne i ein silo.»

For ein som er flaska opp på Knopfler (Dire Straits) og Gilmour (Pink Floyd), faneberarar for den-endelause-soloen-som-gir-gåsehud, har det vore herleg å oppdage kor mangfaldig floraen verkeleg er. Smaken varierer jo vilt der ute, og det finst folk ein kunne ha diskutert dette med ein heil kveld, for gitarsoloen er ikkje berre ein klimaktisk affære, han kan også overraske, overrumple eller ta alt i ei ny retning.

Rett som det er, har elementet definert songar. Går det an å tenkje seg Radioheads «Paranoid Android» utan Jonny Greenwood, eller Princes «Purple Rain» utan kaskadane av gitarlyd? Eller kan ein førestille seg St. Vincents «Rattlesnake» utan Annie Clarks viltre spasertur med gitaren?

Øyvind Vågnes

Emneknaggar

Fleire artiklar

Magnus Carlsen og Jan Nepomnjasjtsjij i finalen i lynsjakk i New York nyttårsaftan.

Magnus Carlsen og Jan Nepomnjasjtsjij i finalen i lynsjakk i New York nyttårsaftan.

Foto: Michal Walusza / Fide

KommentarSamfunn

Ingen vaksne heime

Magnus Carlsen styrer sjakkverda som han vil – på gode og dårlege dagar. Ein time inn i det nye året gav han seg sjølv eit nytt gull i VM i lynsjakk.

Atle Grønn
Magnus Carlsen og Jan Nepomnjasjtsjij i finalen i lynsjakk i New York nyttårsaftan.

Magnus Carlsen og Jan Nepomnjasjtsjij i finalen i lynsjakk i New York nyttårsaftan.

Foto: Michal Walusza / Fide

KommentarSamfunn

Ingen vaksne heime

Magnus Carlsen styrer sjakkverda som han vil – på gode og dårlege dagar. Ein time inn i det nye året gav han seg sjølv eit nytt gull i VM i lynsjakk.

Atle Grønn
Eit militærkøyretøy passerer Pokvrosk- skiltet under eit russisk åtak på byen, nær frontlina i Donetsk 19. desember 2024.

Eit militærkøyretøy passerer Pokvrosk- skiltet under eit russisk åtak på byen, nær frontlina i Donetsk 19. desember 2024.

Foto: Alina Smutko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Himmel på jord

Også ukrainarane har feira jul og nyttår, med songar, pynt og god mat. Men det nye året byr på nye vanskar.

Andrej Kurkov
Eit militærkøyretøy passerer Pokvrosk- skiltet under eit russisk åtak på byen, nær frontlina i Donetsk 19. desember 2024.

Eit militærkøyretøy passerer Pokvrosk- skiltet under eit russisk åtak på byen, nær frontlina i Donetsk 19. desember 2024.

Foto: Alina Smutko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Himmel på jord

Også ukrainarane har feira jul og nyttår, med songar, pynt og god mat. Men det nye året byr på nye vanskar.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis