Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Arkivet: John Prine

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
John Prine då han spelte på Bonnaroo Music and Arts Festival i Tennessee i juni i år.

John Prine då han spelte på Bonnaroo Music and Arts Festival i Tennessee i juni i år.

Foto: Amy Harris / AP / NTB scanpix

John Prine då han spelte på Bonnaroo Music and Arts Festival i Tennessee i juni i år.

John Prine då han spelte på Bonnaroo Music and Arts Festival i Tennessee i juni i år.

Foto: Amy Harris / AP / NTB scanpix

1143
20190823
1143
20190823

Tysdagens Oslo-konsert med John Prine er flytta til 9. februar 2020 på grunn av sjukdom. Her er tre songar medan vi ventar på vinteren:

«Paradise», frå debutalbumet John Prine (1971), som Prine skreiv til far sin, er eit av nøkkelspora i Prine-katalogen og skildrar korleis kolindustrien øydela Paradise i Kentucky, byen Bill Prine vart tvinga til å flytte frå i ung alder. Far Prine døydde før plata kom ut, men sonen rakk å spele songen for han, rørande skildra i Eddie Huffmans John Prine: In Spite of Himself (2015).

Biografitittelen refererer til songen «In Spite of Ourselves», frå plata med same namn frå 1999, eit godt døme på Prines humoristiske side: eit herleg karakterportrett av eit par, der mannen «drinks his beer like it’s oxygen». Latteren er viktig hos Prine, som på scenen er ein framifrå forteljar også i anekdotane mellom songane.

Så seint som i fjor kom The Tree of Forgiveness, ei plate der røysta åt Prine, som har vore kreftsjuk, har fått noko kviskrande over seg, men òg dermed noko vakkert, som i triste, nydelege «Summer’s End» – ein song som er på nivå med det beste han har laga.

Øyvind Vågnes

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Tysdagens Oslo-konsert med John Prine er flytta til 9. februar 2020 på grunn av sjukdom. Her er tre songar medan vi ventar på vinteren:

«Paradise», frå debutalbumet John Prine (1971), som Prine skreiv til far sin, er eit av nøkkelspora i Prine-katalogen og skildrar korleis kolindustrien øydela Paradise i Kentucky, byen Bill Prine vart tvinga til å flytte frå i ung alder. Far Prine døydde før plata kom ut, men sonen rakk å spele songen for han, rørande skildra i Eddie Huffmans John Prine: In Spite of Himself (2015).

Biografitittelen refererer til songen «In Spite of Ourselves», frå plata med same namn frå 1999, eit godt døme på Prines humoristiske side: eit herleg karakterportrett av eit par, der mannen «drinks his beer like it’s oxygen». Latteren er viktig hos Prine, som på scenen er ein framifrå forteljar også i anekdotane mellom songane.

Så seint som i fjor kom The Tree of Forgiveness, ei plate der røysta åt Prine, som har vore kreftsjuk, har fått noko kviskrande over seg, men òg dermed noko vakkert, som i triste, nydelege «Summer’s End» – ein song som er på nivå med det beste han har laga.

Øyvind Vågnes

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kunstnarane Agnes Nedregård og Branko Boero Imwinkelried i kustnarkollektivet Alt Går Bra.

Kunstnarane Agnes Nedregård og Branko Boero Imwinkelried i kustnarkollektivet Alt Går Bra.

Foto: Birk Tjelmeland

BokKultur

Då «massekunsten» erobra landet

Korleis kunne ei gruppe amatørar i ei lita bygd i Nordhordland i løpet av nokre tiår produsere fleire hundre tusen bilete og selje dei over heile landet? Ei ny bok freistar gi svar på det unike fenomenet.

Jan H. Landro
Kunstnarane Agnes Nedregård og Branko Boero Imwinkelried i kustnarkollektivet Alt Går Bra.

Kunstnarane Agnes Nedregård og Branko Boero Imwinkelried i kustnarkollektivet Alt Går Bra.

Foto: Birk Tjelmeland

BokKultur

Då «massekunsten» erobra landet

Korleis kunne ei gruppe amatørar i ei lita bygd i Nordhordland i løpet av nokre tiår produsere fleire hundre tusen bilete og selje dei over heile landet? Ei ny bok freistar gi svar på det unike fenomenet.

Jan H. Landro

Teikning: May Linn Clement

Ord om språkKunnskap
Kristin Fridtun

Bleik om sausenebba

Kan henda er det nokre som vil setja nebbet høgt og seia at ordtaket om å syngja med sitt nebb slett ikkje viser til fuglar, men til folk. Då seier eg: Det er ingen grunn til å vera nebbete!

Ingvild Lothe er forfattarutdanna og skriv både dikt og prosa.

Ingvild Lothe er forfattarutdanna og skriv både dikt og prosa.

Foto: Ida Gøytil

BokMeldingar
Sindre Ekrheim

Idealitet og realitet

Ingvild Lothe skriv vedkjenningspoesi. Og vedkjenninga verkar genuin fordi ho i tillegg rommar humor og ironisk distanse, sjølv om det også berre kan vere ei maske.

Eivind Riise Hauge har skrive både noveller, romanar og skodespel.

Eivind Riise Hauge har skrive både noveller, romanar og skodespel.

Foto: Eivind Senneset

BokMeldingar
Odd W. Surén

Dei førehandsdømde og samfunnet

Eivind Riise Hauge skriv med forstand om brotsmenn, rettsvesen, liv og lære.

Det virtuelle Unesco-museet for stolne kunstobjekt vil vise tredimensjonale modellar av gjenstandar som er skjulte på den illegale kunstmarknaden.

Det virtuelle Unesco-museet for stolne kunstobjekt vil vise tredimensjonale modellar av gjenstandar som er skjulte på den illegale kunstmarknaden.

Illustrasjon: Kéré Architecture

Samfunn

Der krim møter kunst

Kulturskattar av uante verdiar er stolne og fjerna frå samfunna dei høyrer heime i. I løpet av året vil vi kunne sjå ein del av dei, i eit nytt virtuelt museum for stolne kulturminne.

Christiane Jordheim Larsen
Det virtuelle Unesco-museet for stolne kunstobjekt vil vise tredimensjonale modellar av gjenstandar som er skjulte på den illegale kunstmarknaden.

Det virtuelle Unesco-museet for stolne kunstobjekt vil vise tredimensjonale modellar av gjenstandar som er skjulte på den illegale kunstmarknaden.

Illustrasjon: Kéré Architecture

Samfunn

Der krim møter kunst

Kulturskattar av uante verdiar er stolne og fjerna frå samfunna dei høyrer heime i. I løpet av året vil vi kunne sjå ein del av dei, i eit nytt virtuelt museum for stolne kulturminne.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis