Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Arkivet: Johnny Dowd

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
	Johnny Down fyller 70 år i mars.

Johnny Down fyller 70 år i mars.

Foto: Kat Dalton

	Johnny Down fyller 70 år i mars.

Johnny Down fyller 70 år i mars.

Foto: Kat Dalton

1194
20180202
1194
20180202

Kanskje somme kjenner Johnny Dowd, som fyller 70 år no i mars, frå plater som Wrong Side of Memphis (1997) eller A Drunkard’s Masterpiece (2008), frå den sentrale rolla i filmen Searching fro the Wrong-Eyed Jesus (2005), eller frå ulike samarbeid med Jackie Leven. Mannen er ein institusjon i americanasamanheng, godt plassert i den eksperimentelle randsona av alle definisjonar av feltet.

For nokre vil Twinkle, Twinkle høyrest ut som ei veritabel radbrekking av den amerikanske songboka, ei som lever opp til tittelen på det kontante, skjerande opningssporet «Execute American Folklore, Again». Dowd er ein tilbakelent ikonoklast, men knapt ein einfaldig rabulist. Tappa for den typiske instrumentaliseringa vi knyter så sterkt til identiteten deira, er songane på Twinkle, Twinkle som nye – framande, og fascinerande, anten det no er snakk om «The Cuckoo» eller «Tom Dooley». Etter ein runde i kverna til avantgardisten Dowd vert ikonisk tradisjonsmateriale farleg og nytt. Flerrande syntar og rivande gitarar får fram den dystre lagnaden i den sistnemnde songen, som generasjonar av skuleborn har nynna over blokkfløyter og kassegitarar i norske klasserom.

Øyvind Vågnes

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Kanskje somme kjenner Johnny Dowd, som fyller 70 år no i mars, frå plater som Wrong Side of Memphis (1997) eller A Drunkard’s Masterpiece (2008), frå den sentrale rolla i filmen Searching fro the Wrong-Eyed Jesus (2005), eller frå ulike samarbeid med Jackie Leven. Mannen er ein institusjon i americanasamanheng, godt plassert i den eksperimentelle randsona av alle definisjonar av feltet.

For nokre vil Twinkle, Twinkle høyrest ut som ei veritabel radbrekking av den amerikanske songboka, ei som lever opp til tittelen på det kontante, skjerande opningssporet «Execute American Folklore, Again». Dowd er ein tilbakelent ikonoklast, men knapt ein einfaldig rabulist. Tappa for den typiske instrumentaliseringa vi knyter så sterkt til identiteten deira, er songane på Twinkle, Twinkle som nye – framande, og fascinerande, anten det no er snakk om «The Cuckoo» eller «Tom Dooley». Etter ein runde i kverna til avantgardisten Dowd vert ikonisk tradisjonsmateriale farleg og nytt. Flerrande syntar og rivande gitarar får fram den dystre lagnaden i den sistnemnde songen, som generasjonar av skuleborn har nynna over blokkfløyter og kassegitarar i norske klasserom.

Øyvind Vågnes

Emneknaggar

Fleire artiklar

I heimen sin på Norneshaugane ved Sogndal har Idar Mo forfatta eit hundretal innlegg om norsk samferdslepolitikk, dei fleste om uforstanden i satsinga på jernbanen.

I heimen sin på Norneshaugane ved Sogndal har Idar Mo forfatta eit hundretal innlegg om norsk samferdslepolitikk, dei fleste om uforstanden i satsinga på jernbanen.

Foto: Per Anders Todal

Samfunn

Talknusaren og den store avsporinga

For Idar Mo i Sogndal er ikkje buss for tog noko å sukke over. Det er framtida.

Per Anders Todal
I heimen sin på Norneshaugane ved Sogndal har Idar Mo forfatta eit hundretal innlegg om norsk samferdslepolitikk, dei fleste om uforstanden i satsinga på jernbanen.

I heimen sin på Norneshaugane ved Sogndal har Idar Mo forfatta eit hundretal innlegg om norsk samferdslepolitikk, dei fleste om uforstanden i satsinga på jernbanen.

Foto: Per Anders Todal

Samfunn

Talknusaren og den store avsporinga

For Idar Mo i Sogndal er ikkje buss for tog noko å sukke over. Det er framtida.

Per Anders Todal
Nicole Kidman spelar Romy, som ser ut til å ha full kontroll over eit perfekt liv, men som blir utfordra av praktikanten Samuel (Harris Dickinson).

Nicole Kidman spelar Romy, som ser ut til å ha full kontroll over eit perfekt liv, men som blir utfordra av praktikanten Samuel (Harris Dickinson).

Foto: Ymer Media

FilmMeldingar

Farleg begjær

Nicole Kidman er perfekt i utforskinga av makt og seksualitet i Babygirl.

Håkon Tveit
Nicole Kidman spelar Romy, som ser ut til å ha full kontroll over eit perfekt liv, men som blir utfordra av praktikanten Samuel (Harris Dickinson).

Nicole Kidman spelar Romy, som ser ut til å ha full kontroll over eit perfekt liv, men som blir utfordra av praktikanten Samuel (Harris Dickinson).

Foto: Ymer Media

FilmMeldingar

Farleg begjær

Nicole Kidman er perfekt i utforskinga av makt og seksualitet i Babygirl.

Håkon Tveit

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis