Arkivet: Johnny Dowd
Johnny Down fyller 70 år i mars.
Foto: Kat Dalton
Kanskje somme kjenner Johnny Dowd, som fyller 70 år no i mars, frå plater som Wrong Side of Memphis (1997) eller A Drunkard’s Masterpiece (2008), frå den sentrale rolla i filmen Searching fro the Wrong-Eyed Jesus (2005), eller frå ulike samarbeid med Jackie Leven. Mannen er ein institusjon i americanasamanheng, godt plassert i den eksperimentelle randsona av alle definisjonar av feltet.
For nokre vil Twinkle, Twinkle høyrest ut som ei veritabel radbrekking av den amerikanske songboka, ei som lever opp til tittelen på det kontante, skjerande opningssporet «Execute American Folklore, Again». Dowd er ein tilbakelent ikonoklast, men knapt ein einfaldig rabulist. Tappa for den typiske instrumentaliseringa vi knyter så sterkt til identiteten deira, er songane på Twinkle, Twinkle som nye – framande, og fascinerande, anten det no er snakk om «The Cuckoo» eller «Tom Dooley». Etter ein runde i kverna til avantgardisten Dowd vert ikonisk tradisjonsmateriale farleg og nytt. Flerrande syntar og rivande gitarar får fram den dystre lagnaden i den sistnemnde songen, som generasjonar av skuleborn har nynna over blokkfløyter og kassegitarar i norske klasserom.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Kanskje somme kjenner Johnny Dowd, som fyller 70 år no i mars, frå plater som Wrong Side of Memphis (1997) eller A Drunkard’s Masterpiece (2008), frå den sentrale rolla i filmen Searching fro the Wrong-Eyed Jesus (2005), eller frå ulike samarbeid med Jackie Leven. Mannen er ein institusjon i americanasamanheng, godt plassert i den eksperimentelle randsona av alle definisjonar av feltet.
For nokre vil Twinkle, Twinkle høyrest ut som ei veritabel radbrekking av den amerikanske songboka, ei som lever opp til tittelen på det kontante, skjerande opningssporet «Execute American Folklore, Again». Dowd er ein tilbakelent ikonoklast, men knapt ein einfaldig rabulist. Tappa for den typiske instrumentaliseringa vi knyter så sterkt til identiteten deira, er songane på Twinkle, Twinkle som nye – framande, og fascinerande, anten det no er snakk om «The Cuckoo» eller «Tom Dooley». Etter ein runde i kverna til avantgardisten Dowd vert ikonisk tradisjonsmateriale farleg og nytt. Flerrande syntar og rivande gitarar får fram den dystre lagnaden i den sistnemnde songen, som generasjonar av skuleborn har nynna over blokkfløyter og kassegitarar i norske klasserom.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Kart: Anders Skoglund, Norsk Polarinstitutt
Arvingane til Amundsen
Om lag 200 menneske vitjar Sørpolen kvart år. Denne sesongen sette fire nordmenn av garde på ski. Ikkje alle kom fram.
Hübner (t.v.) mot verdsmeister Karpov i 1979.
Foto: Rob Croes / Anefo
Doktor utan fjas
Den mest akademiske sjakkspelaren i historia døydde sundag 5. januar, 76 år gamal.
Øyvind Vågnes var professor ved Institutt for informasjons- og medievitskap ved Universitetet i Bergen og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Foto: Universitetet i Bergen
Øyvind Vågnes (1972–2025)
«Øyvind Vågnes var eit funn for ein avisredaksjon.»
Utstillinga opnar med eit enormt fotografi av kunstnaren i sine glansdagar.
Foto: Øystein Thorvaldsen / Henie Onstad Kunstsenter
Side om side med Munch
Utstillinga Mot det moderne løftar fram Christian Skredsvig internasjonalt og viser at han sette merke på samtida si. Kunsten hans er langt frå smålåten.
Bra harepus
«Kongen av latin-trap» blandar puertoricansk musikktradisjon med moderne popproduksjon.