Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Arkivet: Sylvian og Czukay

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1609
20180629
1609
20180629

Alt låg til rette for ein karriere som popidol for David Sylvian, som med bandet Japan var i ferd med å oppnå kommersiell suksess litt ut i 1980-åra. Så gjekk dei kvar til sitt, seint i 1982, og Sylvian la ut på ei eiga reise som kompromisslaus estetikar og kunstpopartist – han ville gå sine eigne vegar, og ikkje tenkje på om musikken han laga, kunne finne vegen til hitlistene.

Ikkje minst var dette tydeleg då han vinteren 1986 laga musikk saman med Holger Czukay, kjend frå krautrockbandet Can. Resultatet vart frittflytande, ekspansiv og meditativ ambientmusikk, og det av ein art som fekk plateselskapa til å rynke på nasen. Salspotensialet var ganske avgrensa. Først to år seinare kom Plight & Premonition (1988) ut, og deretter følgde Flux & Mutability (1989), album eg ikkje har funne vegen til før no, trass i at eg kan rekne meg sjølv som ein ivrig Sylvian-lyttar. Det tyske kvalitetsplateselskapet Grönland Records – «eine unabhängige Plattenfirma» – har nemleg gitt ut platene på nytt. Begge utgivingane er nymastra, og om du går for vinyl, vil du finne dei pakka inn på nytt, med design av Chris Bigg, ny kunst av Sylvian, fleire fotografi tekne av Yuka Fujii og eit essay av David Toop. Eg har kosa meg med å oppdage desse utgivingane.

Det samla materialet varer i godt over ein time, men det dreier seg berre om fire, lange spor, alle utstyrt med poetiske, suggestive titlar: «Plight (The Spiralling of Winter Ghosts)», «Premonition (Giant Empty Iron Vessel)», «Flux (A Big, Bright, Colourful World)» og «Mutability (A New Beginning Is in the Offing)».

Øyvind Vågnes

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Alt låg til rette for ein karriere som popidol for David Sylvian, som med bandet Japan var i ferd med å oppnå kommersiell suksess litt ut i 1980-åra. Så gjekk dei kvar til sitt, seint i 1982, og Sylvian la ut på ei eiga reise som kompromisslaus estetikar og kunstpopartist – han ville gå sine eigne vegar, og ikkje tenkje på om musikken han laga, kunne finne vegen til hitlistene.

Ikkje minst var dette tydeleg då han vinteren 1986 laga musikk saman med Holger Czukay, kjend frå krautrockbandet Can. Resultatet vart frittflytande, ekspansiv og meditativ ambientmusikk, og det av ein art som fekk plateselskapa til å rynke på nasen. Salspotensialet var ganske avgrensa. Først to år seinare kom Plight & Premonition (1988) ut, og deretter følgde Flux & Mutability (1989), album eg ikkje har funne vegen til før no, trass i at eg kan rekne meg sjølv som ein ivrig Sylvian-lyttar. Det tyske kvalitetsplateselskapet Grönland Records – «eine unabhängige Plattenfirma» – har nemleg gitt ut platene på nytt. Begge utgivingane er nymastra, og om du går for vinyl, vil du finne dei pakka inn på nytt, med design av Chris Bigg, ny kunst av Sylvian, fleire fotografi tekne av Yuka Fujii og eit essay av David Toop. Eg har kosa meg med å oppdage desse utgivingane.

Det samla materialet varer i godt over ein time, men det dreier seg berre om fire, lange spor, alle utstyrt med poetiske, suggestive titlar: «Plight (The Spiralling of Winter Ghosts)», «Premonition (Giant Empty Iron Vessel)», «Flux (A Big, Bright, Colourful World)» og «Mutability (A New Beginning Is in the Offing)».

Øyvind Vågnes

Emneknaggar

Fleire artiklar

I heimen sin på Norneshaugane ved Sogndal har Idar Mo forfatta eit hundretal innlegg om norsk samferdslepolitikk, dei fleste om uforstanden i satsinga på jernbanen.

I heimen sin på Norneshaugane ved Sogndal har Idar Mo forfatta eit hundretal innlegg om norsk samferdslepolitikk, dei fleste om uforstanden i satsinga på jernbanen.

Foto: Per Anders Todal

Samfunn

Talknusaren og den store avsporinga

For Idar Mo i Sogndal er ikkje buss for tog noko å sukke over. Det er framtida.

Per Anders Todal
I heimen sin på Norneshaugane ved Sogndal har Idar Mo forfatta eit hundretal innlegg om norsk samferdslepolitikk, dei fleste om uforstanden i satsinga på jernbanen.

I heimen sin på Norneshaugane ved Sogndal har Idar Mo forfatta eit hundretal innlegg om norsk samferdslepolitikk, dei fleste om uforstanden i satsinga på jernbanen.

Foto: Per Anders Todal

Samfunn

Talknusaren og den store avsporinga

For Idar Mo i Sogndal er ikkje buss for tog noko å sukke over. Det er framtida.

Per Anders Todal
Nicole Kidman spelar Romy, som ser ut til å ha full kontroll over eit perfekt liv, men som blir utfordra av praktikanten Samuel (Harris Dickinson).

Nicole Kidman spelar Romy, som ser ut til å ha full kontroll over eit perfekt liv, men som blir utfordra av praktikanten Samuel (Harris Dickinson).

Foto: Ymer Media

FilmMeldingar

Farleg begjær

Nicole Kidman er perfekt i utforskinga av makt og seksualitet i Babygirl.

Håkon Tveit
Nicole Kidman spelar Romy, som ser ut til å ha full kontroll over eit perfekt liv, men som blir utfordra av praktikanten Samuel (Harris Dickinson).

Nicole Kidman spelar Romy, som ser ut til å ha full kontroll over eit perfekt liv, men som blir utfordra av praktikanten Samuel (Harris Dickinson).

Foto: Ymer Media

FilmMeldingar

Farleg begjær

Nicole Kidman er perfekt i utforskinga av makt og seksualitet i Babygirl.

Håkon Tveit

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis