Arkivet: Sylvian og Czukay
Alt låg til rette for ein karriere som popidol for David Sylvian, som med bandet Japan var i ferd med å oppnå kommersiell suksess litt ut i 1980-åra. Så gjekk dei kvar til sitt, seint i 1982, og Sylvian la ut på ei eiga reise som kompromisslaus estetikar og kunstpopartist – han ville gå sine eigne vegar, og ikkje tenkje på om musikken han laga, kunne finne vegen til hitlistene.
Ikkje minst var dette tydeleg då han vinteren 1986 laga musikk saman med Holger Czukay, kjend frå krautrockbandet Can. Resultatet vart frittflytande, ekspansiv og meditativ ambientmusikk, og det av ein art som fekk plateselskapa til å rynke på nasen. Salspotensialet var ganske avgrensa. Først to år seinare kom Plight & Premonition (1988) ut, og deretter følgde Flux & Mutability (1989), album eg ikkje har funne vegen til før no, trass i at eg kan rekne meg sjølv som ein ivrig Sylvian-lyttar. Det tyske kvalitetsplateselskapet Grönland Records – «eine unabhängige Plattenfirma» – har nemleg gitt ut platene på nytt. Begge utgivingane er nymastra, og om du går for vinyl, vil du finne dei pakka inn på nytt, med design av Chris Bigg, ny kunst av Sylvian, fleire fotografi tekne av Yuka Fujii og eit essay av David Toop. Eg har kosa meg med å oppdage desse utgivingane.
Det samla materialet varer i godt over ein time, men det dreier seg berre om fire, lange spor, alle utstyrt med poetiske, suggestive titlar: «Plight (The Spiralling of Winter Ghosts)», «Premonition (Giant Empty Iron Vessel)», «Flux (A Big, Bright, Colourful World)» og «Mutability (A New Beginning Is in the Offing)».
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Alt låg til rette for ein karriere som popidol for David Sylvian, som med bandet Japan var i ferd med å oppnå kommersiell suksess litt ut i 1980-åra. Så gjekk dei kvar til sitt, seint i 1982, og Sylvian la ut på ei eiga reise som kompromisslaus estetikar og kunstpopartist – han ville gå sine eigne vegar, og ikkje tenkje på om musikken han laga, kunne finne vegen til hitlistene.
Ikkje minst var dette tydeleg då han vinteren 1986 laga musikk saman med Holger Czukay, kjend frå krautrockbandet Can. Resultatet vart frittflytande, ekspansiv og meditativ ambientmusikk, og det av ein art som fekk plateselskapa til å rynke på nasen. Salspotensialet var ganske avgrensa. Først to år seinare kom Plight & Premonition (1988) ut, og deretter følgde Flux & Mutability (1989), album eg ikkje har funne vegen til før no, trass i at eg kan rekne meg sjølv som ein ivrig Sylvian-lyttar. Det tyske kvalitetsplateselskapet Grönland Records – «eine unabhängige Plattenfirma» – har nemleg gitt ut platene på nytt. Begge utgivingane er nymastra, og om du går for vinyl, vil du finne dei pakka inn på nytt, med design av Chris Bigg, ny kunst av Sylvian, fleire fotografi tekne av Yuka Fujii og eit essay av David Toop. Eg har kosa meg med å oppdage desse utgivingane.
Det samla materialet varer i godt over ein time, men det dreier seg berre om fire, lange spor, alle utstyrt med poetiske, suggestive titlar: «Plight (The Spiralling of Winter Ghosts)», «Premonition (Giant Empty Iron Vessel)», «Flux (A Big, Bright, Colourful World)» og «Mutability (A New Beginning Is in the Offing)».
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Kart: Anders Skoglund, Norsk Polarinstitutt
Arvingane til Amundsen
Om lag 200 menneske vitjar Sørpolen kvart år. Denne sesongen sette fire nordmenn av garde på ski. Ikkje alle kom fram.
Hübner (t.v.) mot verdsmeister Karpov i 1979.
Foto: Rob Croes / Anefo
Doktor utan fjas
Den mest akademiske sjakkspelaren i historia døydde sundag 5. januar, 76 år gamal.
Øyvind Vågnes var professor ved Institutt for informasjons- og medievitskap ved Universitetet i Bergen og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Foto: Universitetet i Bergen
Øyvind Vågnes (1972–2025)
«Øyvind Vågnes var eit funn for ein avisredaksjon.»
Utstillinga opnar med eit enormt fotografi av kunstnaren i sine glansdagar.
Foto: Øystein Thorvaldsen / Henie Onstad Kunstsenter
Side om side med Munch
Utstillinga Mot det moderne løftar fram Christian Skredsvig internasjonalt og viser at han sette merke på samtida si. Kunsten hans er langt frå smålåten.
Bra harepus
«Kongen av latin-trap» blandar puertoricansk musikktradisjon med moderne popproduksjon.