Ta på meg
Debutalbumet til Ya Tseen er eklektisk, men fokusert.
Nicholas Galanin er mannen bak artistnamnet Ya Tseen.
Pressefoto
Pop
Ya Tseen:
Indian Yard
SubPop /
Playground
«I need your hands on me», heiter det i «Close the Distance», ein sensuell, mjuk poplåt som miksar R&B og element av soul og får nokre ekstra klangbotnar i pandemiens tid.
Sporet kjem midtvegs på albumet Indian Yard, som er første utgivinga frå Ya Tseen.
Politisk orientert
Bak namnet Ya Tseen står Nicholas Galanin, ein markant politisk orientert samtidskunstnar oppteken av verknadene av kolonialismens og kapitalismens herjingar, eit engasjement prega av eiga etnisk tilhøyrsle.
Galanin er fødd i Sitka i delstaten Alaska, der han også bur, og er av urfolksopphav (tlingit og unangax), og han har fått merksemd for måten den aktivistiske tilnærminga hans kjem fram på i ei heil rekkje uttrykk, mellom dei skulptur, video, installasjon og fotografi. Artistnamnet signaliserer livskraft og har bakgrunn i namnet hans på tlingit: Yeil Ya Tseen.
Indian Yard tilfører den rike og breie kunstnarlege aktiviteten fleire nye lag og står i slektskap med tidlegare prosjekt, men representerer også sjølvsagt noko heilt nytt. Sjølv om albumet er debuten for Ya Tseen, har Galanin gitt ut ein god del musikk tidlegare, under alias som Silver Jackson og Indian Agent, og han har samarbeidd med artistar som Meshell Ndegeocello, Tanya Tagaq og Samantha Crain.
Samarbeid
Også Indian Yard ber preg av nett samarbeid, for her dukkar Shabazz Palaces, Nick Hakim og Qacung opp, noko som har gitt plata eit skiftande og variert uttrykk.
Og på opningssporet «Knives» får han selskap av Portugal The Man, som er for rockestjerner å rekne i Alaska, i ein låt som har meir enn litt hitpotensial – ein kjærleikssong om lidenskap og risiko der ikkje minst vokalist John Baldwin Gourley finn seg godt til rette.
Eklektisk
Med element av silkemjuk pop og spiss hiphop er Indian Yard eklektisk, men likevel fokusert, i kraft av både eit tydeleg sosiopolitisk medvit og tematisering av det mellommenneskelege.
I eit intervju med The Guardian fortalde Galanin at han hadde sett ein dokumentarfilm om covidpasientar der det kom fram kor desperat dei lengta etter den nærleiken som kjem ved at vi faktisk trygt kan røre ved kvarandre, leggje hender på kvarandre. Vi er sosiale vesen, fastslo Galanin, og det er han ikkje den første som har sagt det siste året, men med ein song som «Close the Distance» får han sagt det på ein annan måte, ein måte som treffer rett i mellomgolvet.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Pop
Ya Tseen:
Indian Yard
SubPop /
Playground
«I need your hands on me», heiter det i «Close the Distance», ein sensuell, mjuk poplåt som miksar R&B og element av soul og får nokre ekstra klangbotnar i pandemiens tid.
Sporet kjem midtvegs på albumet Indian Yard, som er første utgivinga frå Ya Tseen.
Politisk orientert
Bak namnet Ya Tseen står Nicholas Galanin, ein markant politisk orientert samtidskunstnar oppteken av verknadene av kolonialismens og kapitalismens herjingar, eit engasjement prega av eiga etnisk tilhøyrsle.
Galanin er fødd i Sitka i delstaten Alaska, der han også bur, og er av urfolksopphav (tlingit og unangax), og han har fått merksemd for måten den aktivistiske tilnærminga hans kjem fram på i ei heil rekkje uttrykk, mellom dei skulptur, video, installasjon og fotografi. Artistnamnet signaliserer livskraft og har bakgrunn i namnet hans på tlingit: Yeil Ya Tseen.
Indian Yard tilfører den rike og breie kunstnarlege aktiviteten fleire nye lag og står i slektskap med tidlegare prosjekt, men representerer også sjølvsagt noko heilt nytt. Sjølv om albumet er debuten for Ya Tseen, har Galanin gitt ut ein god del musikk tidlegare, under alias som Silver Jackson og Indian Agent, og han har samarbeidd med artistar som Meshell Ndegeocello, Tanya Tagaq og Samantha Crain.
Samarbeid
Også Indian Yard ber preg av nett samarbeid, for her dukkar Shabazz Palaces, Nick Hakim og Qacung opp, noko som har gitt plata eit skiftande og variert uttrykk.
Og på opningssporet «Knives» får han selskap av Portugal The Man, som er for rockestjerner å rekne i Alaska, i ein låt som har meir enn litt hitpotensial – ein kjærleikssong om lidenskap og risiko der ikkje minst vokalist John Baldwin Gourley finn seg godt til rette.
Eklektisk
Med element av silkemjuk pop og spiss hiphop er Indian Yard eklektisk, men likevel fokusert, i kraft av både eit tydeleg sosiopolitisk medvit og tematisering av det mellommenneskelege.
I eit intervju med The Guardian fortalde Galanin at han hadde sett ein dokumentarfilm om covidpasientar der det kom fram kor desperat dei lengta etter den nærleiken som kjem ved at vi faktisk trygt kan røre ved kvarandre, leggje hender på kvarandre. Vi er sosiale vesen, fastslo Galanin, og det er han ikkje den første som har sagt det siste året, men med ein song som «Close the Distance» får han sagt det på ein annan måte, ein måte som treffer rett i mellomgolvet.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Trump meiner alvor med Grønland
2024 var etter alt å døme det varmaste året som er målt på jorda. På Balkan var sommaren rekordvarm. Biletet viser ein mann som tek opp gjørme frå ein uttørka innsjø ved Melenci i Serbia 4. september.
Foto: Darko Vojinovic / AP / NTB
Temperaturrekorden frå 2023 vart ikkje ståande lenge. Klimaforskar Bjørn Samset kallar seg likevel optimist.
Riksrevisor Karl Eirik Schjøtt-Pedersen ser etter kritikkverdige forhold i norsk statsforvalting. Det aller meste meiner han fungerer godt.
Foto: Ole Berg-Rusten / NTB
Tilstandsrapport frå riksrefsaren
Gong på gong avdekkjer Riksrevisjonen feil og manglar i statsstyringa. Ifølgje riksrevisor Karl Eirik Schjøtt-Pedersen er det særleg eitt forhold som går att.
Jimmy Carter døydde 29. desember i fjor, 100 år gammal.
Foto: David Goldman / Ap / NTB
Ein inspirerande arv
Jimmy Carter fekk eit etterliv som menneskerettsaktivist og siviliserande moralpolitikar som ingen annan president i USA.
Regissør Robert Eggers har nytolka legenda om Dracula.
Foto: United International Pictures
Goth nyttår, folkens!
Kor skummelt kan det eigentleg bli når ein ikkje lenger trur på det overnaturlege?