Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Tårer og løgn

St. Vincent har funne vegen til 1970-talet.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Annie Clark er kvinna bak artisten St. Vincent.

Annie Clark er kvinna bak artisten St. Vincent.

Pressefoto

Annie Clark er kvinna bak artisten St. Vincent.

Annie Clark er kvinna bak artisten St. Vincent.

Pressefoto

3729
20210514
3729
20210514

Pop

St. Vincent:

Daddy’s
Home

Universal

Det er når songen nærmar seg slutten, at sjølvoppgjerets augneblink kjem i «The Melting of the Sun», det femte sporet på St. Vincents nye album Daddy’s Home. Stemninga er god, med analoge synthar, smått psykedeliske gitarar og koring som passar inn i den syttitalsnostalgiske estetikken.

Poetisk hyllest

Annie Clark har levert ei poetisk hyllest av nokre markante heltar i tur og orden, Joan Didion, Joni Mitchell, Tori Amos og Nina Simone, med vekt på det dei har ofra og sett på spel for å kunne utøve kunsten sin. «But me, I never cried», syng Clark, idet songen trekkjer pusten: «To tell the truth, I lied.»

No kan ein by på rett mykje av seg sjølv når ein lyg òg, og ofre ein heil del på vegen, men det er vanskeleg ikkje å sjå desse linene som eit uttrykk for nokre refleksjonar om kva ein gir av seg sjølv som artist, kva som er eit autentisk uttrykk for det, og kva som meir er som ein slags postmoderne leik med identitet.

Særleg gjer den knappe referansen til Simone inntrykk, til «stolte Nina» og alt ho måtte gjennom for songen «Mississippi Goddam».

Daddy’s Home er det sjette albumet frå St. Vincent, og fleire tidlegare utgivingar har vore løfta fram på desse sidene. St. Vincent (2014) var ei av dei mest forfriskande popplatene det siste tiåret, ei energisk oppkome av originale måtar å skru låtar saman på. Clark er både ein framifrå komponist, arrangør og instrumentalist, med nærast eruptive gitarsoloar som ho på scenen ofte har gitt seg i kast med gjennom ein slags teatralsk dekonstruksjon av klisjétunge gitaristgestar, med maskinelle, spastiske rørsler.

Tekstane kan vere nære og inderlege, men også konfronterande i sin slagferdige samtidsdiagnostikk, og peikar mot individuelle og kollektive brestar og laster som kjenneteiknar vårt moderne liv. Dei siste åra har vi vorte vande med at St. Vincent tenkjer stort og konseptuelt – også Masseduction (2017) var prega av ein fokusert, heilskapleg tanke om kva som skulle verte sagt, og korleis. Til liks med ein artist som Bowie har ho spela seg ut med ein omskifteleg persona i tråd med estetikken ho har meisla ut for kvart nye kreative prosjekt.

Estetisk nyorientering

Så kva no? I Audible-podkasten St. Vincent: Words + Music (2020, omtalt på desse sidene) fortalde Clark om korleis fengslinga av faren ti år tidlegare hadde slått inn i livet og snudd alt på hovudet, ei hending ho etter beste evne hadde prøvd å halde vekke frå det offentlege i årevis, sjølv om det prega arbeidet med gjennombrotsalbumet Strange Mercy (2011).

I 2019 slapp faren ut. Det kjem fram av rikeleg med presseomtale at far til Clark hadde innverknad på henne som lyttar og artist i barneåra, og at ein diett med musikk laga i New York i første halvdel av 1970-talet har hatt ein særleg plass, plater ho truleg har lytta meir til enn noko anna i livet sitt, fortel ho i intervju. Det er til desse impulsane ho no har vendt tilbake, i arbeidet med det som har vorte Daddy’s Home.

Den estetiske nyorienteringa har ført Clark inn i eit lausare og mjukare terreng, og i eit nyleg intervju nemner ho inspirasjonskjelder som Sly & The Family Stone, Funkadelic og Steely Dan. Multimediespetakkelet og den smarte ironien er tona ned, og ein ny persona trer fram, forsterka med visuelle motiv frå 1970-talet i omslagskunst og pressemateriale. Verkeleg slarkete vert det med ein song som «Live in the Dream», som av alle ting minner om Pink Floyd, komplett med koring og Gilmoursk gitar, over nesten sju minutt.

Clark går sine eigne vegar, og keisamt er det aldri, anten det er løgn eller tårer det går i.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid. 

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Pop

St. Vincent:

Daddy’s
Home

Universal

Det er når songen nærmar seg slutten, at sjølvoppgjerets augneblink kjem i «The Melting of the Sun», det femte sporet på St. Vincents nye album Daddy’s Home. Stemninga er god, med analoge synthar, smått psykedeliske gitarar og koring som passar inn i den syttitalsnostalgiske estetikken.

Poetisk hyllest

Annie Clark har levert ei poetisk hyllest av nokre markante heltar i tur og orden, Joan Didion, Joni Mitchell, Tori Amos og Nina Simone, med vekt på det dei har ofra og sett på spel for å kunne utøve kunsten sin. «But me, I never cried», syng Clark, idet songen trekkjer pusten: «To tell the truth, I lied.»

No kan ein by på rett mykje av seg sjølv når ein lyg òg, og ofre ein heil del på vegen, men det er vanskeleg ikkje å sjå desse linene som eit uttrykk for nokre refleksjonar om kva ein gir av seg sjølv som artist, kva som er eit autentisk uttrykk for det, og kva som meir er som ein slags postmoderne leik med identitet.

Særleg gjer den knappe referansen til Simone inntrykk, til «stolte Nina» og alt ho måtte gjennom for songen «Mississippi Goddam».

Daddy’s Home er det sjette albumet frå St. Vincent, og fleire tidlegare utgivingar har vore løfta fram på desse sidene. St. Vincent (2014) var ei av dei mest forfriskande popplatene det siste tiåret, ei energisk oppkome av originale måtar å skru låtar saman på. Clark er både ein framifrå komponist, arrangør og instrumentalist, med nærast eruptive gitarsoloar som ho på scenen ofte har gitt seg i kast med gjennom ein slags teatralsk dekonstruksjon av klisjétunge gitaristgestar, med maskinelle, spastiske rørsler.

Tekstane kan vere nære og inderlege, men også konfronterande i sin slagferdige samtidsdiagnostikk, og peikar mot individuelle og kollektive brestar og laster som kjenneteiknar vårt moderne liv. Dei siste åra har vi vorte vande med at St. Vincent tenkjer stort og konseptuelt – også Masseduction (2017) var prega av ein fokusert, heilskapleg tanke om kva som skulle verte sagt, og korleis. Til liks med ein artist som Bowie har ho spela seg ut med ein omskifteleg persona i tråd med estetikken ho har meisla ut for kvart nye kreative prosjekt.

Estetisk nyorientering

Så kva no? I Audible-podkasten St. Vincent: Words + Music (2020, omtalt på desse sidene) fortalde Clark om korleis fengslinga av faren ti år tidlegare hadde slått inn i livet og snudd alt på hovudet, ei hending ho etter beste evne hadde prøvd å halde vekke frå det offentlege i årevis, sjølv om det prega arbeidet med gjennombrotsalbumet Strange Mercy (2011).

I 2019 slapp faren ut. Det kjem fram av rikeleg med presseomtale at far til Clark hadde innverknad på henne som lyttar og artist i barneåra, og at ein diett med musikk laga i New York i første halvdel av 1970-talet har hatt ein særleg plass, plater ho truleg har lytta meir til enn noko anna i livet sitt, fortel ho i intervju. Det er til desse impulsane ho no har vendt tilbake, i arbeidet med det som har vorte Daddy’s Home.

Den estetiske nyorienteringa har ført Clark inn i eit lausare og mjukare terreng, og i eit nyleg intervju nemner ho inspirasjonskjelder som Sly & The Family Stone, Funkadelic og Steely Dan. Multimediespetakkelet og den smarte ironien er tona ned, og ein ny persona trer fram, forsterka med visuelle motiv frå 1970-talet i omslagskunst og pressemateriale. Verkeleg slarkete vert det med ein song som «Live in the Dream», som av alle ting minner om Pink Floyd, komplett med koring og Gilmoursk gitar, over nesten sju minutt.

Clark går sine eigne vegar, og keisamt er det aldri, anten det er løgn eller tårer det går i.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid. 

Emneknaggar

Fleire artiklar

I heimen sin på Norneshaugane ved Sogndal har Idar Mo forfatta eit hundretal innlegg om norsk samferdslepolitikk, dei fleste om uforstanden i satsinga på jernbanen.

I heimen sin på Norneshaugane ved Sogndal har Idar Mo forfatta eit hundretal innlegg om norsk samferdslepolitikk, dei fleste om uforstanden i satsinga på jernbanen.

Foto: Per Anders Todal

Samfunn

Talknusaren og den store avsporinga

For Idar Mo i Sogndal er ikkje buss for tog noko å sukke over. Det er framtida.

Per Anders Todal
I heimen sin på Norneshaugane ved Sogndal har Idar Mo forfatta eit hundretal innlegg om norsk samferdslepolitikk, dei fleste om uforstanden i satsinga på jernbanen.

I heimen sin på Norneshaugane ved Sogndal har Idar Mo forfatta eit hundretal innlegg om norsk samferdslepolitikk, dei fleste om uforstanden i satsinga på jernbanen.

Foto: Per Anders Todal

Samfunn

Talknusaren og den store avsporinga

For Idar Mo i Sogndal er ikkje buss for tog noko å sukke over. Det er framtida.

Per Anders Todal
Nicole Kidman spelar Romy, som ser ut til å ha full kontroll over eit perfekt liv, men som blir utfordra av praktikanten Samuel (Harris Dickinson).

Nicole Kidman spelar Romy, som ser ut til å ha full kontroll over eit perfekt liv, men som blir utfordra av praktikanten Samuel (Harris Dickinson).

Foto: Ymer Media

FilmMeldingar

Farleg begjær

Nicole Kidman er perfekt i utforskinga av makt og seksualitet i Babygirl.

Håkon Tveit
Nicole Kidman spelar Romy, som ser ut til å ha full kontroll over eit perfekt liv, men som blir utfordra av praktikanten Samuel (Harris Dickinson).

Nicole Kidman spelar Romy, som ser ut til å ha full kontroll over eit perfekt liv, men som blir utfordra av praktikanten Samuel (Harris Dickinson).

Foto: Ymer Media

FilmMeldingar

Farleg begjær

Nicole Kidman er perfekt i utforskinga av makt og seksualitet i Babygirl.

Håkon Tveit

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis