Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Ordskifte

Alkoholen - ein bagatellisert #MeToo-faktor?

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1889
20171229
1889
20171229

#METOO

Det har vore ei sjokkerande oppleving i haust å følgje #MeToo-kampanjen, både internasjonalt og nasjonalt. Etter eit langt yrkes- og organisasjonsliv er ein sjølvsagt kjent både med det store innslaget av maktbruk og maskuline hersketeknikkar på arbeidsplassar og i enkelte organisasjonar. Men det sterke innslaget av sex og sexpress har ikkje vore framtredande i dei delane av arbeids- og organisasjonslivet eg har kjennskap til.

Men så er det da ikkje skoleverket eller edruskapsrørsla som er mest trekt fram i kampanjen, men media og litteratur, teater og film, enkelte parti og organisasjonar, og hotell- og restaurantbransjen. I stor grad dreier det seg om arbeidsplassar og organisasjonar som er kjende for liberal omgang med rusmiddel, både på og utanfor arbeidsplassen – eller det dreier seg om situasjonar og markeringar der alkoholen gjerne har ein sentral plass, til dømes på personalseminar, julebord og jubileumsmarkeringar.

Mange organisasjonar og bedrifter har laga seg interne retningsliner, mellom anna om rusmiddelbruken, slik også AKAN (arbeidslivets komité mot alkoholisme og narkomani) har tilrådd. Slike retningsliner verkar avklarande og konstruktivt når det gjeld å synleggjere kva slags språkbruk og oppførsel som er akseptabel på ein arbeidsplass og mellom tilsette. Mange synest no å ha tru på svært spesifikke retningsliner, om til dømes åtferd og samtykke, i samband med seksuelle handlingar. Men vi veit til dømes at folk flest – når dei er edru – er klare over at bilkøyring i fylla korkje er lurt eller lovleg. Likevel skjer det altfor ofte, når vurderingssansen er redusert. Likeeins vil eg tru at folk flest godt veit kva som er akseptabel språkbruk og akseptabel oppførsel mellom menn og kvinner på ein arbeidsplass og i samfunnet, så lenge dei er nokolunde edru og tilreknelege.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

#METOO

Det har vore ei sjokkerande oppleving i haust å følgje #MeToo-kampanjen, både internasjonalt og nasjonalt. Etter eit langt yrkes- og organisasjonsliv er ein sjølvsagt kjent både med det store innslaget av maktbruk og maskuline hersketeknikkar på arbeidsplassar og i enkelte organisasjonar. Men det sterke innslaget av sex og sexpress har ikkje vore framtredande i dei delane av arbeids- og organisasjonslivet eg har kjennskap til.

Men så er det da ikkje skoleverket eller edruskapsrørsla som er mest trekt fram i kampanjen, men media og litteratur, teater og film, enkelte parti og organisasjonar, og hotell- og restaurantbransjen. I stor grad dreier det seg om arbeidsplassar og organisasjonar som er kjende for liberal omgang med rusmiddel, både på og utanfor arbeidsplassen – eller det dreier seg om situasjonar og markeringar der alkoholen gjerne har ein sentral plass, til dømes på personalseminar, julebord og jubileumsmarkeringar.

Mange organisasjonar og bedrifter har laga seg interne retningsliner, mellom anna om rusmiddelbruken, slik også AKAN (arbeidslivets komité mot alkoholisme og narkomani) har tilrådd. Slike retningsliner verkar avklarande og konstruktivt når det gjeld å synleggjere kva slags språkbruk og oppførsel som er akseptabel på ein arbeidsplass og mellom tilsette. Mange synest no å ha tru på svært spesifikke retningsliner, om til dømes åtferd og samtykke, i samband med seksuelle handlingar. Men vi veit til dømes at folk flest – når dei er edru – er klare over at bilkøyring i fylla korkje er lurt eller lovleg. Likevel skjer det altfor ofte, når vurderingssansen er redusert. Likeeins vil eg tru at folk flest godt veit kva som er akseptabel språkbruk og akseptabel oppførsel mellom menn og kvinner på ein arbeidsplass og i samfunnet, så lenge dei er nokolunde edru og tilreknelege.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kunstnarane Agnes Nedregård og Branko Boero Imwinkelried i kustnarkollektivet Alt Går Bra.

Kunstnarane Agnes Nedregård og Branko Boero Imwinkelried i kustnarkollektivet Alt Går Bra.

Foto: Birk Tjelmeland

BokKultur

Då «massekunsten» erobra landet

Korleis kunne ei gruppe amatørar i ei lita bygd i Nordhordland i løpet av nokre tiår produsere fleire hundre tusen bilete og selje dei over heile landet? Ei ny bok freistar gi svar på det unike fenomenet.

Jan H. Landro
Kunstnarane Agnes Nedregård og Branko Boero Imwinkelried i kustnarkollektivet Alt Går Bra.

Kunstnarane Agnes Nedregård og Branko Boero Imwinkelried i kustnarkollektivet Alt Går Bra.

Foto: Birk Tjelmeland

BokKultur

Då «massekunsten» erobra landet

Korleis kunne ei gruppe amatørar i ei lita bygd i Nordhordland i løpet av nokre tiår produsere fleire hundre tusen bilete og selje dei over heile landet? Ei ny bok freistar gi svar på det unike fenomenet.

Jan H. Landro

Teikning: May Linn Clement

Ord om språkKunnskap
Kristin Fridtun

Bleik om sausenebba

Kan henda er det nokre som vil setja nebbet høgt og seia at ordtaket om å syngja med sitt nebb slett ikkje viser til fuglar, men til folk. Då seier eg: Det er ingen grunn til å vera nebbete!

Ingvild Lothe er forfattarutdanna og skriv både dikt og prosa.

Ingvild Lothe er forfattarutdanna og skriv både dikt og prosa.

Foto: Ida Gøytil

BokMeldingar
Sindre Ekrheim

Idealitet og realitet

Ingvild Lothe skriv vedkjenningspoesi. Og vedkjenninga verkar genuin fordi ho i tillegg rommar humor og ironisk distanse, sjølv om det også berre kan vere ei maske.

Eivind Riise Hauge har skrive både noveller, romanar og skodespel.

Eivind Riise Hauge har skrive både noveller, romanar og skodespel.

Foto: Eivind Senneset

BokMeldingar
Odd W. Surén

Dei førehandsdømde og samfunnet

Eivind Riise Hauge skriv med forstand om brotsmenn, rettsvesen, liv og lære.

Det virtuelle Unesco-museet for stolne kunstobjekt vil vise tredimensjonale modellar av gjenstandar som er skjulte på den illegale kunstmarknaden.

Det virtuelle Unesco-museet for stolne kunstobjekt vil vise tredimensjonale modellar av gjenstandar som er skjulte på den illegale kunstmarknaden.

Illustrasjon: Kéré Architecture

Samfunn

Der krim møter kunst

Kulturskattar av uante verdiar er stolne og fjerna frå samfunna dei høyrer heime i. I løpet av året vil vi kunne sjå ein del av dei, i eit nytt virtuelt museum for stolne kulturminne.

Christiane Jordheim Larsen
Det virtuelle Unesco-museet for stolne kunstobjekt vil vise tredimensjonale modellar av gjenstandar som er skjulte på den illegale kunstmarknaden.

Det virtuelle Unesco-museet for stolne kunstobjekt vil vise tredimensjonale modellar av gjenstandar som er skjulte på den illegale kunstmarknaden.

Illustrasjon: Kéré Architecture

Samfunn

Der krim møter kunst

Kulturskattar av uante verdiar er stolne og fjerna frå samfunna dei høyrer heime i. I løpet av året vil vi kunne sjå ein del av dei, i eit nytt virtuelt museum for stolne kulturminne.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis