JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Ordskifte

Er romanen mannleg?

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
929
20240426
929
20240426

Ønskjer du å delta i debatten? Då kan du sende innlegget ditt til ordskifte@dagogtid.no

Litteratur

I førre nummer las eg om den danske forfattaren Asta Olivia Nordenhof som vil vekk frå den «mannleg-vestlege» romanidéen. Eg stansa opp og tenkte på dette, for mi erfaring som lærar og forfattar er at få menn les romanar, særleg unge menn.

Eg finn det difor vanskeleg å tru at det skulle vera noko veldig maskulint over den moderne romanen. Litt skarpt formulert kan det verka som menn ikkje likar skjønnlitteratur. Det finst openbert mange mannlege forfattarar og tilsette i forlagsbransjen, men eg tvilar på at dei har éin felles idé om kva ein roman bør vera. Eg meiner også at romansjangeren neppe kan vera så mannleg når ein kvinneleg forfattar kan lukkast kommersielt og kritisk med ei bok tufta på mottoet «Føkk menn».

No høyrest eg nok litt snurt ut, men eg har verkeleg ingenting imot eit slik prosjekt – eg berre skjønar ikkje argumentet hennar.

Didrik Dyrdal er forfattar.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Ønskjer du å delta i debatten? Då kan du sende innlegget ditt til ordskifte@dagogtid.no

Litteratur

I førre nummer las eg om den danske forfattaren Asta Olivia Nordenhof som vil vekk frå den «mannleg-vestlege» romanidéen. Eg stansa opp og tenkte på dette, for mi erfaring som lærar og forfattar er at få menn les romanar, særleg unge menn.

Eg finn det difor vanskeleg å tru at det skulle vera noko veldig maskulint over den moderne romanen. Litt skarpt formulert kan det verka som menn ikkje likar skjønnlitteratur. Det finst openbert mange mannlege forfattarar og tilsette i forlagsbransjen, men eg tvilar på at dei har éin felles idé om kva ein roman bør vera. Eg meiner også at romansjangeren neppe kan vera så mannleg når ein kvinneleg forfattar kan lukkast kommersielt og kritisk med ei bok tufta på mottoet «Føkk menn».

No høyrest eg nok litt snurt ut, men eg har verkeleg ingenting imot eit slik prosjekt – eg berre skjønar ikkje argumentet hennar.

Didrik Dyrdal er forfattar.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis