Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Ordskifte
Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1779
20170901
1779
20170901

TRANSPORT

Noko gjekk diverre gale då Idar Mo frå Sogndal las reportasjen min frå Sørlandsbanen (Dag og Tid 18. august). Han skriv: «Rem har tydelegvis reist med raske tog mellom millionbyar i Europa og Kina, og vil ha slike også mellom småbyane på Sørlandet, men raske tog har vi få av på jorda fordi dei er ekstremt kostbare og energi- og ressursbrukande samanlikna med alle andre former for transport.»

Eg veit ikkje om Mo har rett i at lyntog ikkje er løysinga, men eg veit at han tek feil når han les teksten min som eit forsvar for ei slik løysing. I reportasjen nemner eg ikkje lyntog med eitt ord.

Han tek òg feil når han antek at det er lyntog eg har fare med i dei landa eg nemner: Ungarn, Kina, Frankrike. Eg fór i all hovudsak med somletog. I Frankrike, der eg på somme strekningar kunne velja mellom lyn- og somletog, valde eg det siste. Ikkje berre av di togpasset mitt gjaldt somletog, men òg av di eg likar langsame tog betre enn lyntog.

Å fara med eit lyntog er som å sitja i ein hermetikkboks. For folk med dårleg tid, er dei kan henda best. Av di eg nyttar toget som kontor, føretrekkjer eg sjølv togferder like lange som ein arbeidsdag.

Somletoga har fleire føremoner. Ofte er det mogeleg å opna vindauga så ein kan fotografera utan attskin, og på stasjonane stoggar toget lenge nok til at ein kan strekkja på beina og nyta tobakk om ein vil.

At ein vestlending gremmar seg over eit dårleg kollektivtilbod vestpå og ei storstilt kollektivsatsing austpå, skjønar eg som fer over heile landet, men den kritikken vert det feilslått å retta mot ein som berre har ei von om at den gamle Sørlandsbanen skal overleva. For kvar togkilometer Mo ergrar seg over austpå, lyt han gleda seg over kvar vegbru og undersjøiske tunnel vestpå.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

TRANSPORT

Noko gjekk diverre gale då Idar Mo frå Sogndal las reportasjen min frå Sørlandsbanen (Dag og Tid 18. august). Han skriv: «Rem har tydelegvis reist med raske tog mellom millionbyar i Europa og Kina, og vil ha slike også mellom småbyane på Sørlandet, men raske tog har vi få av på jorda fordi dei er ekstremt kostbare og energi- og ressursbrukande samanlikna med alle andre former for transport.»

Eg veit ikkje om Mo har rett i at lyntog ikkje er løysinga, men eg veit at han tek feil når han les teksten min som eit forsvar for ei slik løysing. I reportasjen nemner eg ikkje lyntog med eitt ord.

Han tek òg feil når han antek at det er lyntog eg har fare med i dei landa eg nemner: Ungarn, Kina, Frankrike. Eg fór i all hovudsak med somletog. I Frankrike, der eg på somme strekningar kunne velja mellom lyn- og somletog, valde eg det siste. Ikkje berre av di togpasset mitt gjaldt somletog, men òg av di eg likar langsame tog betre enn lyntog.

Å fara med eit lyntog er som å sitja i ein hermetikkboks. For folk med dårleg tid, er dei kan henda best. Av di eg nyttar toget som kontor, føretrekkjer eg sjølv togferder like lange som ein arbeidsdag.

Somletoga har fleire føremoner. Ofte er det mogeleg å opna vindauga så ein kan fotografera utan attskin, og på stasjonane stoggar toget lenge nok til at ein kan strekkja på beina og nyta tobakk om ein vil.

At ein vestlending gremmar seg over eit dårleg kollektivtilbod vestpå og ei storstilt kollektivsatsing austpå, skjønar eg som fer over heile landet, men den kritikken vert det feilslått å retta mot ein som berre har ei von om at den gamle Sørlandsbanen skal overleva. For kvar togkilometer Mo ergrar seg over austpå, lyt han gleda seg over kvar vegbru og undersjøiske tunnel vestpå.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kunstnarane Agnes Nedregård og Branko Boero Imwinkelried i kustnarkollektivet Alt Går Bra.

Kunstnarane Agnes Nedregård og Branko Boero Imwinkelried i kustnarkollektivet Alt Går Bra.

Foto: Birk Tjelmeland

BokKultur

Då «massekunsten» erobra landet

Korleis kunne ei gruppe amatørar i ei lita bygd i Nordhordland i løpet av nokre tiår produsere fleire hundre tusen bilete og selje dei over heile landet? Ei ny bok freistar gi svar på det unike fenomenet.

Jan H. Landro
Kunstnarane Agnes Nedregård og Branko Boero Imwinkelried i kustnarkollektivet Alt Går Bra.

Kunstnarane Agnes Nedregård og Branko Boero Imwinkelried i kustnarkollektivet Alt Går Bra.

Foto: Birk Tjelmeland

BokKultur

Då «massekunsten» erobra landet

Korleis kunne ei gruppe amatørar i ei lita bygd i Nordhordland i løpet av nokre tiår produsere fleire hundre tusen bilete og selje dei over heile landet? Ei ny bok freistar gi svar på det unike fenomenet.

Jan H. Landro

Teikning: May Linn Clement

Ord om språkKunnskap
Kristin Fridtun

Bleik om sausenebba

Kan henda er det nokre som vil setja nebbet høgt og seia at ordtaket om å syngja med sitt nebb slett ikkje viser til fuglar, men til folk. Då seier eg: Det er ingen grunn til å vera nebbete!

Ingvild Lothe er forfattarutdanna og skriv både dikt og prosa.

Ingvild Lothe er forfattarutdanna og skriv både dikt og prosa.

Foto: Ida Gøytil

BokMeldingar
Sindre Ekrheim

Idealitet og realitet

Ingvild Lothe skriv vedkjenningspoesi. Og vedkjenninga verkar genuin fordi ho i tillegg rommar humor og ironisk distanse, sjølv om det også berre kan vere ei maske.

Eivind Riise Hauge har skrive både noveller, romanar og skodespel.

Eivind Riise Hauge har skrive både noveller, romanar og skodespel.

Foto: Eivind Senneset

BokMeldingar
Odd W. Surén

Dei førehandsdømde og samfunnet

Eivind Riise Hauge skriv med forstand om brotsmenn, rettsvesen, liv og lære.

Det virtuelle Unesco-museet for stolne kunstobjekt vil vise tredimensjonale modellar av gjenstandar som er skjulte på den illegale kunstmarknaden.

Det virtuelle Unesco-museet for stolne kunstobjekt vil vise tredimensjonale modellar av gjenstandar som er skjulte på den illegale kunstmarknaden.

Illustrasjon: Kéré Architecture

Samfunn

Der krim møter kunst

Kulturskattar av uante verdiar er stolne og fjerna frå samfunna dei høyrer heime i. I løpet av året vil vi kunne sjå ein del av dei, i eit nytt virtuelt museum for stolne kulturminne.

Christiane Jordheim Larsen
Det virtuelle Unesco-museet for stolne kunstobjekt vil vise tredimensjonale modellar av gjenstandar som er skjulte på den illegale kunstmarknaden.

Det virtuelle Unesco-museet for stolne kunstobjekt vil vise tredimensjonale modellar av gjenstandar som er skjulte på den illegale kunstmarknaden.

Illustrasjon: Kéré Architecture

Samfunn

Der krim møter kunst

Kulturskattar av uante verdiar er stolne og fjerna frå samfunna dei høyrer heime i. I løpet av året vil vi kunne sjå ein del av dei, i eit nytt virtuelt museum for stolne kulturminne.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis