Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Samfunn

Svertar Dei kvite hjelmane

The Guardian skal ha avdekt ein kampanje for å sverte Dei kvite hjelmane. Russland står truleg bak.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Medlemer av Dei kvite hjelmane ber kameraten Ilias Mahmoud al-Taweel i gravfedra hans i Damaskus.

Medlemer av Dei kvite hjelmane ber kameraten Ilias Mahmoud al-Taweel i gravfedra hans i Damaskus.

Foto: Feras Domy / AP / NTB scanpix

Medlemer av Dei kvite hjelmane ber kameraten Ilias Mahmoud al-Taweel i gravfedra hans i Damaskus.

Medlemer av Dei kvite hjelmane ber kameraten Ilias Mahmoud al-Taweel i gravfedra hans i Damaskus.

Foto: Feras Domy / AP / NTB scanpix

2708
20171222
2708
20171222

Russland

mone@dagogtid.no

Framgangsmåten i kampanjen viser korleis konspirasjonsteoriar får grobotn, skriv den britiske avisa The Guardian måndag.

Desinformasjonskampanjen hevdar Dei kvite hjelmane er ein terroristorganisasjon lenka til Al-Quaida. Han tek form som nyhendeartiklar og videoar som hamnar øvst i søkjealgoritmane til fleire av dei største søkjemotorane på nettet. Fil Menczer, ein datavitskapsprofessor ved Indiana-universitetet, er ein av forskarane som skal ha funne prov på kampanjen. Han har utvikla Hoaxy, eit verkty som kartlegg spreiinga av desinformasjon på nettet.

Dokumentasjon

Svertekampanjen skal ha teke til på same tid som Russland sette i gang eit militært inngrep i Syria i september 2015. Russland støtta hæren til president Bashar al-Assad med luftåtak på område som opposisjonen rådde over. Og nesten med éin gong sette russiske riksmedia, som Sputnik, i gang med å hevde at IS var det einaste målet, og med å så tvil kring bombinga av infrastruktur og sivile område. Dei kvite hjelmane vert utpeikte fordi dei speler to avgjerande roller i Syria, ifølgje avisa: Den eine er redningsarbeidet dei driv, og den andre er dokumentasjonen av det som skjer i Syria, gjennom kamera, både handhaldne og på hjelmar.

– Dette har irritert ikkje berre Assad-regimet og Russiske styresmakter, men mange av propagandistane som jobbar rundt dei, seier krisehandteringssjef Kristyan Benedict i Amnesty International til The Guardian.

Russisk propaganda

«Måten den russiske propagandamaskina har retta seg inn mot Dei kvite hjelmane på, er ein ryddig saksstudie i dei rådande informasjonskrigane. Han avslører nett korleis rykte, konspirasjonsteoriar og halvsanningar boblar opp i toppen av søkjealgoritmane til Youtube, Google og Twitter», skriv den britiske avisa.

– Dette er hjartet av russisk propaganda. Tidlegare forsøkte dei å framstille Sovjetunionen som eit samfunnsførebilete. No handlar det om å forvirre menneske med så mange ulike alternative forteljingar at folk ikkje kjenner att sanninga, seier David Patrikarakos, forfattar av boka War in 140 Characters: How Social Media is Reshaping Conflict in the 21st Century.

Dei kvite hjelmane har fått mediemerksemd dei siste åra. Ikkje minst grunna dokumentarfilmen De hvite hjelmene, som vann Oscar. Organisasjonen er offisielt kjend som Det syriske sivilforsvaret, ein humanitær organisasjon med 3400 frivillige som har redda tusenvis av syriske sivile ut av bombeåtak. Arbeidet deira har gjeve dei to nobelprisnominasjonar.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Russland

mone@dagogtid.no

Framgangsmåten i kampanjen viser korleis konspirasjonsteoriar får grobotn, skriv den britiske avisa The Guardian måndag.

Desinformasjonskampanjen hevdar Dei kvite hjelmane er ein terroristorganisasjon lenka til Al-Quaida. Han tek form som nyhendeartiklar og videoar som hamnar øvst i søkjealgoritmane til fleire av dei største søkjemotorane på nettet. Fil Menczer, ein datavitskapsprofessor ved Indiana-universitetet, er ein av forskarane som skal ha funne prov på kampanjen. Han har utvikla Hoaxy, eit verkty som kartlegg spreiinga av desinformasjon på nettet.

Dokumentasjon

Svertekampanjen skal ha teke til på same tid som Russland sette i gang eit militært inngrep i Syria i september 2015. Russland støtta hæren til president Bashar al-Assad med luftåtak på område som opposisjonen rådde over. Og nesten med éin gong sette russiske riksmedia, som Sputnik, i gang med å hevde at IS var det einaste målet, og med å så tvil kring bombinga av infrastruktur og sivile område. Dei kvite hjelmane vert utpeikte fordi dei speler to avgjerande roller i Syria, ifølgje avisa: Den eine er redningsarbeidet dei driv, og den andre er dokumentasjonen av det som skjer i Syria, gjennom kamera, både handhaldne og på hjelmar.

– Dette har irritert ikkje berre Assad-regimet og Russiske styresmakter, men mange av propagandistane som jobbar rundt dei, seier krisehandteringssjef Kristyan Benedict i Amnesty International til The Guardian.

Russisk propaganda

«Måten den russiske propagandamaskina har retta seg inn mot Dei kvite hjelmane på, er ein ryddig saksstudie i dei rådande informasjonskrigane. Han avslører nett korleis rykte, konspirasjonsteoriar og halvsanningar boblar opp i toppen av søkjealgoritmane til Youtube, Google og Twitter», skriv den britiske avisa.

– Dette er hjartet av russisk propaganda. Tidlegare forsøkte dei å framstille Sovjetunionen som eit samfunnsførebilete. No handlar det om å forvirre menneske med så mange ulike alternative forteljingar at folk ikkje kjenner att sanninga, seier David Patrikarakos, forfattar av boka War in 140 Characters: How Social Media is Reshaping Conflict in the 21st Century.

Dei kvite hjelmane har fått mediemerksemd dei siste åra. Ikkje minst grunna dokumentarfilmen De hvite hjelmene, som vann Oscar. Organisasjonen er offisielt kjend som Det syriske sivilforsvaret, ein humanitær organisasjon med 3400 frivillige som har redda tusenvis av syriske sivile ut av bombeåtak. Arbeidet deira har gjeve dei to nobelprisnominasjonar.

Dei kvite hjelmane speler to avgjerande roller i Syria.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kunstnarane Agnes Nedregård og Branko Boero Imwinkelried i kustnarkollektivet Alt Går Bra.

Kunstnarane Agnes Nedregård og Branko Boero Imwinkelried i kustnarkollektivet Alt Går Bra.

Foto: Birk Tjelmeland

BokKultur

Då «massekunsten» erobra landet

Korleis kunne ei gruppe amatørar i ei lita bygd i Nordhordland i løpet av nokre tiår produsere fleire hundre tusen bilete og selje dei over heile landet? Ei ny bok freistar gi svar på det unike fenomenet.

Jan H. Landro
Kunstnarane Agnes Nedregård og Branko Boero Imwinkelried i kustnarkollektivet Alt Går Bra.

Kunstnarane Agnes Nedregård og Branko Boero Imwinkelried i kustnarkollektivet Alt Går Bra.

Foto: Birk Tjelmeland

BokKultur

Då «massekunsten» erobra landet

Korleis kunne ei gruppe amatørar i ei lita bygd i Nordhordland i løpet av nokre tiår produsere fleire hundre tusen bilete og selje dei over heile landet? Ei ny bok freistar gi svar på det unike fenomenet.

Jan H. Landro

Teikning: May Linn Clement

Ord om språkKunnskap
Kristin Fridtun

Bleik om sausenebba

Kan henda er det nokre som vil setja nebbet høgt og seia at ordtaket om å syngja med sitt nebb slett ikkje viser til fuglar, men til folk. Då seier eg: Det er ingen grunn til å vera nebbete!

Ingvild Lothe er forfattarutdanna og skriv både dikt og prosa.

Ingvild Lothe er forfattarutdanna og skriv både dikt og prosa.

Foto: Ida Gøytil

BokMeldingar
Sindre Ekrheim

Idealitet og realitet

Ingvild Lothe skriv vedkjenningspoesi. Og vedkjenninga verkar genuin fordi ho i tillegg rommar humor og ironisk distanse, sjølv om det også berre kan vere ei maske.

Eivind Riise Hauge har skrive både noveller, romanar og skodespel.

Eivind Riise Hauge har skrive både noveller, romanar og skodespel.

Foto: Eivind Senneset

BokMeldingar
Odd W. Surén

Dei førehandsdømde og samfunnet

Eivind Riise Hauge skriv med forstand om brotsmenn, rettsvesen, liv og lære.

Det virtuelle Unesco-museet for stolne kunstobjekt vil vise tredimensjonale modellar av gjenstandar som er skjulte på den illegale kunstmarknaden.

Det virtuelle Unesco-museet for stolne kunstobjekt vil vise tredimensjonale modellar av gjenstandar som er skjulte på den illegale kunstmarknaden.

Illustrasjon: Kéré Architecture

Samfunn

Der krim møter kunst

Kulturskattar av uante verdiar er stolne og fjerna frå samfunna dei høyrer heime i. I løpet av året vil vi kunne sjå ein del av dei, i eit nytt virtuelt museum for stolne kulturminne.

Christiane Jordheim Larsen
Det virtuelle Unesco-museet for stolne kunstobjekt vil vise tredimensjonale modellar av gjenstandar som er skjulte på den illegale kunstmarknaden.

Det virtuelle Unesco-museet for stolne kunstobjekt vil vise tredimensjonale modellar av gjenstandar som er skjulte på den illegale kunstmarknaden.

Illustrasjon: Kéré Architecture

Samfunn

Der krim møter kunst

Kulturskattar av uante verdiar er stolne og fjerna frå samfunna dei høyrer heime i. I løpet av året vil vi kunne sjå ein del av dei, i eit nytt virtuelt museum for stolne kulturminne.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis