🎧 Lang dag i bannehagen
Endelause tiradar, gufne naboar og konstant kiving kallar meir på ubehaget enn på latteren.
Terje (Hagen) og Liv (Blokhus) giftar seg på same dag som Diana og Charles i 1981.
Foto: Andrej Vasilenko / Maipo / Nordisk Filmdistribusjon
Lytt til artikkelen:
Komedie
Regi: Charlotte Blom
Dianas bryllup
Med: Marie Blokhus, Pål Sverre Hagen, Jannike Kruse, Olav Waastad
Kinofilm
I 1981, same dag som Diana og Charles giftar seg i England, giftar Liv (Blokhus) og Terje (Hagen) seg i Sarpsborg. Dottera Diana er allereie fødd, og me følgjer foreldra hennar og naboane (Kruse og Waastad) fram til den dagen Diana sjølv skal gifta seg.
Parproblem
Dianas bryllup er basert på ein enkel, men god idé: Å leggja handlinga parallelt med det offentlege livet til folkeprinsessa Diana byr på gode knaggar for å hugsa kor ein sjølv var i livet på dei gjevne tidspunkta. Terje og Liv som Charles og Diana funkar som samanlikning, sidan ingen av para kan skuldast for å ha eit knirkefritt samliv. Eg trur det er meininga at me skal få eit mangefasettert inntrykk av hovudrollene, men dei fell ned på sine eigne klisjear, så det blir vanskeleg å landa noko særleg sympati med dei.
Eg skjønar at Liv og Terje skal ha eit turbulent, men lidenskapeleg forhold, men forakta dei legg for dagen når dei kranglar, verkar liksom ikkje ispedd kjærleik. Då blir det vanskeleg å heia på dei, og det blir også vanskeleg å le.
Herreguuuud!
Det er mykje ubehag i Dianas bryllup, eg veit berre ikkje om det er ubehageleg på den måten filmskaparen hadde lagt opp til. Og eg veit ikkje om eg klarar heilt plassera ubehaget utan å framstå som surmaga og prippen. Eg synest ikkje det er morosamt å sjå på at den griseaktig framstilte naboen heller har lyst å ligga med Liv. Det er meir nedstemmande enn komisk.
Eg får vondt i øyra av all den skjerande banninga som vert framført så intenst høglydt. Er det fordi eg skal kjenna på korleis oppveksten til Diana og broren må ha vore? Eller skal det reflektera arbeidarklassebakgrunnen? I så fall hadde eg vore meir overtydd om i det minste éin person snakka med østfolddialekt.
Men mest av alt lurar eg på om banninga er plassert for at det er meininga at eg skal le av dei krasse, enkle orda, framførte som om dei stod på ei revyscene. Det slår i så fall aldeles feil ut på meg, for eg ler ikkje. Og det må jo vera meininga at ein skal le av ein komedie, for svarte hælvætte!
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar
i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Lytt til artikkelen:
Komedie
Regi: Charlotte Blom
Dianas bryllup
Med: Marie Blokhus, Pål Sverre Hagen, Jannike Kruse, Olav Waastad
Kinofilm
I 1981, same dag som Diana og Charles giftar seg i England, giftar Liv (Blokhus) og Terje (Hagen) seg i Sarpsborg. Dottera Diana er allereie fødd, og me følgjer foreldra hennar og naboane (Kruse og Waastad) fram til den dagen Diana sjølv skal gifta seg.
Parproblem
Dianas bryllup er basert på ein enkel, men god idé: Å leggja handlinga parallelt med det offentlege livet til folkeprinsessa Diana byr på gode knaggar for å hugsa kor ein sjølv var i livet på dei gjevne tidspunkta. Terje og Liv som Charles og Diana funkar som samanlikning, sidan ingen av para kan skuldast for å ha eit knirkefritt samliv. Eg trur det er meininga at me skal få eit mangefasettert inntrykk av hovudrollene, men dei fell ned på sine eigne klisjear, så det blir vanskeleg å landa noko særleg sympati med dei.
Eg skjønar at Liv og Terje skal ha eit turbulent, men lidenskapeleg forhold, men forakta dei legg for dagen når dei kranglar, verkar liksom ikkje ispedd kjærleik. Då blir det vanskeleg å heia på dei, og det blir også vanskeleg å le.
Herreguuuud!
Det er mykje ubehag i Dianas bryllup, eg veit berre ikkje om det er ubehageleg på den måten filmskaparen hadde lagt opp til. Og eg veit ikkje om eg klarar heilt plassera ubehaget utan å framstå som surmaga og prippen. Eg synest ikkje det er morosamt å sjå på at den griseaktig framstilte naboen heller har lyst å ligga med Liv. Det er meir nedstemmande enn komisk.
Eg får vondt i øyra av all den skjerande banninga som vert framført så intenst høglydt. Er det fordi eg skal kjenna på korleis oppveksten til Diana og broren må ha vore? Eller skal det reflektera arbeidarklassebakgrunnen? I så fall hadde eg vore meir overtydd om i det minste éin person snakka med østfolddialekt.
Men mest av alt lurar eg på om banninga er plassert for at det er meininga at eg skal le av dei krasse, enkle orda, framførte som om dei stod på ei revyscene. Det slår i så fall aldeles feil ut på meg, for eg ler ikkje. Og det må jo vera meininga at ein skal le av ein komedie, for svarte hælvætte!
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar
i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.
Foto: Alenz Kazlova
Stort frå Belarus
Eva Vezjnavets skriv med fandenivaldsk sorg over heimlandet.
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.
Skjermdump
Nyhende ifølgje TikTok
Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.
West German Film Director Werner Herzog, on the roof of the Festival Palace for the presentation of his film Where the Green Ants Dream at 37th International Cannes Film Festival, May 14, 1984, Cannes, France.
Foto: Michel Lipchitz / AP / NTB
Herzogs grenselause liv
Werner Herzog har levd eit vilt og romantisk liv, alltid klar til å ofre alt for kunsten.
Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.
Foto: Svein Gjerdåker
Den nye biskopen i Oslo, Sunniva Gylver, lever i trua på at Jesus er Guds son.
– Eg talar med Gud nesten heile tida