Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Meldingar

Arkivet: The Beatles

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
The Beatles med medaljane dei fekk av dronning Elisabeth  i 1965.

The Beatles med medaljane dei fekk av dronning Elisabeth i 1965.

Foto: AP / NTB

The Beatles med medaljane dei fekk av dronning Elisabeth  i 1965.

The Beatles med medaljane dei fekk av dronning Elisabeth i 1965.

Foto: AP / NTB

1482
20211203
1482
20211203

Etter nokre timar på øving med The Beatles i den framifrå dokumentarserien Get Back (Disney +) står høgdepunkta i kø:

I fleire ugløymelege scener finn vi Paul McCartney ved tangentane, utprøvande og i full ferd med å gi form til ein song sjåaren kjenner så altfor godt som klassikar, som «Let It Be» eller «The Long and Winding Road». Kan denne søkjande, utviklande prosessen ha vore fanga betre på film enn med Peter Jacksons rause innsyn? Det å følgje låten «Get Back» verte til, med arkivmateriale som viser kor nær knytt han er til den pågåande samfunnsdebatten i England, er ei gåve.

Når vi flyttar oss frå Twickenham til Apple-studioet, dukkar etter kvart Billy Preston opp, ein pianist bandet kjende frå tidlege år i Hamburg. Sjølvsagt vert han med, og alt løftar seg til noko nytt med han på det elektriske pianoet, til bandets synlege glede.

Som kjent var det ofte ikkje enkelt for dette bandet på nyåret i 1969, det gjekk faktisk mot slutten, men tusen små stunder i Get Back vitnar om ein både tøysete og leiken kreativitet, som då George Harrison ber John Lennon og Paul McCartney hjelpe han med teksten på det som er i ferd med å bli «Something». Berre syng det som fell deg inn, til du får det du er ute etter, er Lennons råd: «Something in the way she moves attracts me like a cauliflower».

Fluge-på-veggen-prosjektet Get Back vil verte uomgåeleg i musikkfilmhistoria og har endra på sjølve forteljinga om The Beatles og kva dei var.

Øyvind Vågnes

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Etter nokre timar på øving med The Beatles i den framifrå dokumentarserien Get Back (Disney +) står høgdepunkta i kø:

I fleire ugløymelege scener finn vi Paul McCartney ved tangentane, utprøvande og i full ferd med å gi form til ein song sjåaren kjenner så altfor godt som klassikar, som «Let It Be» eller «The Long and Winding Road». Kan denne søkjande, utviklande prosessen ha vore fanga betre på film enn med Peter Jacksons rause innsyn? Det å følgje låten «Get Back» verte til, med arkivmateriale som viser kor nær knytt han er til den pågåande samfunnsdebatten i England, er ei gåve.

Når vi flyttar oss frå Twickenham til Apple-studioet, dukkar etter kvart Billy Preston opp, ein pianist bandet kjende frå tidlege år i Hamburg. Sjølvsagt vert han med, og alt løftar seg til noko nytt med han på det elektriske pianoet, til bandets synlege glede.

Som kjent var det ofte ikkje enkelt for dette bandet på nyåret i 1969, det gjekk faktisk mot slutten, men tusen små stunder i Get Back vitnar om ein både tøysete og leiken kreativitet, som då George Harrison ber John Lennon og Paul McCartney hjelpe han med teksten på det som er i ferd med å bli «Something». Berre syng det som fell deg inn, til du får det du er ute etter, er Lennons råd: «Something in the way she moves attracts me like a cauliflower».

Fluge-på-veggen-prosjektet Get Back vil verte uomgåeleg i musikkfilmhistoria og har endra på sjølve forteljinga om The Beatles og kva dei var.

Øyvind Vågnes

Emneknaggar

Fleire artiklar

 Kate Moss på sofaen til Bella Freud på YouTube.

Kate Moss på sofaen til Bella Freud på YouTube.

Skjermdump

Feature

Klede

På YouTube-kanalen Fashion Neurosis ligg kulturfolk på divanen til Bella Freud og snakkar ut om klede. 

Ida Lødemel Tvedt
 Kate Moss på sofaen til Bella Freud på YouTube.

Kate Moss på sofaen til Bella Freud på YouTube.

Skjermdump

Feature

Klede

På YouTube-kanalen Fashion Neurosis ligg kulturfolk på divanen til Bella Freud og snakkar ut om klede. 

Ida Lødemel Tvedt
Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.

Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.

Foto: Alenz Kazlova

BokMeldingar
Oddmund Hagen

Stort frå Belarus

Eva Vezjnavets skriv med fandenivaldsk sorg over heimlandet.

Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Alle foto: Svein Gjerdåker

ReportasjeFeature
Svein Gjerdåker

Soga om stølspurka

Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Helga Guren og Oddgeir Thune spelar hovudrollene i debutspelefilmen til Lilja Ingolfsdottir.

Helga Guren og Oddgeir Thune spelar hovudrollene i debutspelefilmen til Lilja Ingolfsdottir.

Foto: Norsk Film Distribusjon

FilmMeldingar

Kinoåret 2024 oppsummert

Det er semje om årets norske filmfavorittar. Trass i ei ikkje heilt samanfallande toppliste er filmmeldarane jamt over einige.

Håkon Tveit
Helga Guren og Oddgeir Thune spelar hovudrollene i debutspelefilmen til Lilja Ingolfsdottir.

Helga Guren og Oddgeir Thune spelar hovudrollene i debutspelefilmen til Lilja Ingolfsdottir.

Foto: Norsk Film Distribusjon

FilmMeldingar

Kinoåret 2024 oppsummert

Det er semje om årets norske filmfavorittar. Trass i ei ikkje heilt samanfallande toppliste er filmmeldarane jamt over einige.

Håkon Tveit

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis