Arkivet: The Beatles
The Beatles med medaljane dei fekk av dronning Elisabeth i 1965.
Foto: AP / NTB
Etter nokre timar på øving med The Beatles i den framifrå dokumentarserien Get Back (Disney +) står høgdepunkta i kø:
I fleire ugløymelege scener finn vi Paul McCartney ved tangentane, utprøvande og i full ferd med å gi form til ein song sjåaren kjenner så altfor godt som klassikar, som «Let It Be» eller «The Long and Winding Road». Kan denne søkjande, utviklande prosessen ha vore fanga betre på film enn med Peter Jacksons rause innsyn? Det å følgje låten «Get Back» verte til, med arkivmateriale som viser kor nær knytt han er til den pågåande samfunnsdebatten i England, er ei gåve.
Når vi flyttar oss frå Twickenham til Apple-studioet, dukkar etter kvart Billy Preston opp, ein pianist bandet kjende frå tidlege år i Hamburg. Sjølvsagt vert han med, og alt løftar seg til noko nytt med han på det elektriske pianoet, til bandets synlege glede.
Som kjent var det ofte ikkje enkelt for dette bandet på nyåret i 1969, det gjekk faktisk mot slutten, men tusen små stunder i Get Back vitnar om ein både tøysete og leiken kreativitet, som då George Harrison ber John Lennon og Paul McCartney hjelpe han med teksten på det som er i ferd med å bli «Something». Berre syng det som fell deg inn, til du får det du er ute etter, er Lennons råd: «Something in the way she moves attracts me like a cauliflower».
Fluge-på-veggen-prosjektet Get Back vil verte uomgåeleg i musikkfilmhistoria og har endra på sjølve forteljinga om The Beatles og kva dei var.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Etter nokre timar på øving med The Beatles i den framifrå dokumentarserien Get Back (Disney +) står høgdepunkta i kø:
I fleire ugløymelege scener finn vi Paul McCartney ved tangentane, utprøvande og i full ferd med å gi form til ein song sjåaren kjenner så altfor godt som klassikar, som «Let It Be» eller «The Long and Winding Road». Kan denne søkjande, utviklande prosessen ha vore fanga betre på film enn med Peter Jacksons rause innsyn? Det å følgje låten «Get Back» verte til, med arkivmateriale som viser kor nær knytt han er til den pågåande samfunnsdebatten i England, er ei gåve.
Når vi flyttar oss frå Twickenham til Apple-studioet, dukkar etter kvart Billy Preston opp, ein pianist bandet kjende frå tidlege år i Hamburg. Sjølvsagt vert han med, og alt løftar seg til noko nytt med han på det elektriske pianoet, til bandets synlege glede.
Som kjent var det ofte ikkje enkelt for dette bandet på nyåret i 1969, det gjekk faktisk mot slutten, men tusen små stunder i Get Back vitnar om ein både tøysete og leiken kreativitet, som då George Harrison ber John Lennon og Paul McCartney hjelpe han med teksten på det som er i ferd med å bli «Something». Berre syng det som fell deg inn, til du får det du er ute etter, er Lennons råd: «Something in the way she moves attracts me like a cauliflower».
Fluge-på-veggen-prosjektet Get Back vil verte uomgåeleg i musikkfilmhistoria og har endra på sjølve forteljinga om The Beatles og kva dei var.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.
Foto: Alenz Kazlova
Stort frå Belarus
Eva Vezjnavets skriv med fandenivaldsk sorg over heimlandet.
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.
Skjermdump
Nyhende ifølgje TikTok
Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.
West German Film Director Werner Herzog, on the roof of the Festival Palace for the presentation of his film Where the Green Ants Dream at 37th International Cannes Film Festival, May 14, 1984, Cannes, France.
Foto: Michel Lipchitz / AP / NTB
Herzogs grenselause liv
Werner Herzog har levd eit vilt og romantisk liv, alltid klar til å ofre alt for kunsten.
Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.
Foto: Svein Gjerdåker
Den nye biskopen i Oslo, Sunniva Gylver, lever i trua på at Jesus er Guds son.
– Eg talar med Gud nesten heile tida