Lett, tung, tung, lett
Illustrasjon: Kaia Dahle Nyhus
Biletbok
Gro Dahle og Kaia Dahle Nyhus (ill.):
Grevlingdager
Cappelen Damm
Éin gong var alt lett. No er det vanskeleg. Dagane er som trestokkar og plankar, magen er stram i ein dobbel knute. Kvifor er det slik? Fordi Pim har byrja på skulen. Der er det ikkje lett å vere Pim. No vil han berre gøyme seg, slik grevlingen gjer.
Mamma forstår seg verken på Pim eller på grevlingar. Etter nokre dagar må han tilbake, for alle barn må på skulen. Må dei ikkje? Pappa forstår og kan hjelpe. Forteljinga peikar på mange redningsplankar: Kunnskap, kreativitet, venskap og leik kan vere vegar ut av det vanskelege.
I Grevlingdagar vidareutviklar Gro Dahle og dottera Kaia Nyhus Dahle ei ny type oppsett i biletboka. Teksten er ikkje integrert i oppslaget, men ligg i ei eiga kolonne til venstre. Handtekstinga gjer at vi likevel får inntrykk av heilskap og samband. Teksten blir ein del av biletet, men på ein ny og god måte. Lesaren kan sjå på illustrasjonen utan at bokstavane kjem i vegen.
Illustrasjonane framstiller utvalde scener i forteljinga. Streken er somme tider tynn, somme tider tjukk. Teikningane kan sjå enkle ut ved første augnekast. Men det er nettopp auga som er det mest meiningsberande illustrasjonselementet. Gjennom blikk og ansiktsuttrykk vert kjenslene formidla, klart og sårt.
Gro Dahle skriv lojalt frå perspektivet til Pim. Språket speglar tankestraumen og refererer dialogen mellom Pim og dei andre. Mange metaforar kan komme i vegen for illustrasjonane. Med stor biletrikdom, også i teksten, vert rommet for medskaping mindre for lesaren.
Janne Karin Støylen
Janne Karin Støylen er bonde
og litteraturvitar.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Biletbok
Gro Dahle og Kaia Dahle Nyhus (ill.):
Grevlingdager
Cappelen Damm
Éin gong var alt lett. No er det vanskeleg. Dagane er som trestokkar og plankar, magen er stram i ein dobbel knute. Kvifor er det slik? Fordi Pim har byrja på skulen. Der er det ikkje lett å vere Pim. No vil han berre gøyme seg, slik grevlingen gjer.
Mamma forstår seg verken på Pim eller på grevlingar. Etter nokre dagar må han tilbake, for alle barn må på skulen. Må dei ikkje? Pappa forstår og kan hjelpe. Forteljinga peikar på mange redningsplankar: Kunnskap, kreativitet, venskap og leik kan vere vegar ut av det vanskelege.
I Grevlingdagar vidareutviklar Gro Dahle og dottera Kaia Nyhus Dahle ei ny type oppsett i biletboka. Teksten er ikkje integrert i oppslaget, men ligg i ei eiga kolonne til venstre. Handtekstinga gjer at vi likevel får inntrykk av heilskap og samband. Teksten blir ein del av biletet, men på ein ny og god måte. Lesaren kan sjå på illustrasjonen utan at bokstavane kjem i vegen.
Illustrasjonane framstiller utvalde scener i forteljinga. Streken er somme tider tynn, somme tider tjukk. Teikningane kan sjå enkle ut ved første augnekast. Men det er nettopp auga som er det mest meiningsberande illustrasjonselementet. Gjennom blikk og ansiktsuttrykk vert kjenslene formidla, klart og sårt.
Gro Dahle skriv lojalt frå perspektivet til Pim. Språket speglar tankestraumen og refererer dialogen mellom Pim og dei andre. Mange metaforar kan komme i vegen for illustrasjonane. Med stor biletrikdom, også i teksten, vert rommet for medskaping mindre for lesaren.
Janne Karin Støylen
Janne Karin Støylen er bonde
og litteraturvitar.
Fleire artiklar
Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.
Foto: Alenz Kazlova
Stort frå Belarus
Eva Vezjnavets skriv med fandenivaldsk sorg over heimlandet.
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.
Skjermdump
Nyhende ifølgje TikTok
Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.
West German Film Director Werner Herzog, on the roof of the Festival Palace for the presentation of his film Where the Green Ants Dream at 37th International Cannes Film Festival, May 14, 1984, Cannes, France.
Foto: Michel Lipchitz / AP / NTB
Herzogs grenselause liv
Werner Herzog har levd eit vilt og romantisk liv, alltid klar til å ofre alt for kunsten.
Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.
Foto: Svein Gjerdåker
Den nye biskopen i Oslo, Sunniva Gylver, lever i trua på at Jesus er Guds son.
– Eg talar med Gud nesten heile tida