Lettlesen biletbok
Illustrasjon: Kari Stai
Lettlesen
Kari Stai:
Pyse
Cappelen Damm
I 1988 starta forlaget Damm opp med serien Leseløve. Etter 30 år og over ein million selde bøker er dette landets klart største lettlesenserie. Pyse er ein av sju nye titlar som kjem ut ved inngangen til bokåret 2019.
Boka handlar om Jon som skal i bursdag. Han gruar seg. Han likar nemleg ikkje brus, men det kan han vel ikkje seie? Då vil dei andre tru at han er ei pyse.
Pyse er skriven og illustrert av Kari Stai. Ho er prislønt for dei populære biletbøkene om Jakob og Neikob. Denne boka har eit heilt anna uttrykk: enklare, men også annleis på ein estetisk overtydande måte. Pyse opnar for ei større kunstnarleg erfaring enn lettlesne bøker vanlegvis inviterer til.
Tydelegast kjem det til uttrykk i perspektiv og proporsjonar. Jon har store, vanskelege ting å tenkje på, hovudet er tilsvarande digert i høve til kroppen. Kari Stai forsterkar dramaturgien ved å zoome inn og ut i oppslaga, men held dei vaksne utanfor bildekanten. Tekst og bilete utgjer ein heilskap, styrkeforholdet er jamt mellom dei to uttrykka.
Bileta avgrensar seg oftast til å understreke teksten i bøker som er lettlesne. I Pyse utvidar illustrasjonane dei korte setningane, slik som når Jon er stengd inne i brusflaska i starten av forteljinga. Biletet er med på å opne teksten for refleksjon og samtale. Slik når boka fram til lesaren, og ho blir verande som ei erfaring.
Pyse skubbar på grensene for sjangeren boka er plassert i, dette er ei god biletbok i lettleseninnpakning.
Janne Karin Støylen
Janne Karin Støylen er bonde og litteraturvitar.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Lettlesen
Kari Stai:
Pyse
Cappelen Damm
I 1988 starta forlaget Damm opp med serien Leseløve. Etter 30 år og over ein million selde bøker er dette landets klart største lettlesenserie. Pyse er ein av sju nye titlar som kjem ut ved inngangen til bokåret 2019.
Boka handlar om Jon som skal i bursdag. Han gruar seg. Han likar nemleg ikkje brus, men det kan han vel ikkje seie? Då vil dei andre tru at han er ei pyse.
Pyse er skriven og illustrert av Kari Stai. Ho er prislønt for dei populære biletbøkene om Jakob og Neikob. Denne boka har eit heilt anna uttrykk: enklare, men også annleis på ein estetisk overtydande måte. Pyse opnar for ei større kunstnarleg erfaring enn lettlesne bøker vanlegvis inviterer til.
Tydelegast kjem det til uttrykk i perspektiv og proporsjonar. Jon har store, vanskelege ting å tenkje på, hovudet er tilsvarande digert i høve til kroppen. Kari Stai forsterkar dramaturgien ved å zoome inn og ut i oppslaga, men held dei vaksne utanfor bildekanten. Tekst og bilete utgjer ein heilskap, styrkeforholdet er jamt mellom dei to uttrykka.
Bileta avgrensar seg oftast til å understreke teksten i bøker som er lettlesne. I Pyse utvidar illustrasjonane dei korte setningane, slik som når Jon er stengd inne i brusflaska i starten av forteljinga. Biletet er med på å opne teksten for refleksjon og samtale. Slik når boka fram til lesaren, og ho blir verande som ei erfaring.
Pyse skubbar på grensene for sjangeren boka er plassert i, dette er ei god biletbok i lettleseninnpakning.
Janne Karin Støylen
Janne Karin Støylen er bonde og litteraturvitar.
Fleire artiklar
Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.
Foto: Alenz Kazlova
Stort frå Belarus
Eva Vezjnavets skriv med fandenivaldsk sorg over heimlandet.
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.
Skjermdump
Nyhende ifølgje TikTok
Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.
West German Film Director Werner Herzog, on the roof of the Festival Palace for the presentation of his film Where the Green Ants Dream at 37th International Cannes Film Festival, May 14, 1984, Cannes, France.
Foto: Michel Lipchitz / AP / NTB
Herzogs grenselause liv
Werner Herzog har levd eit vilt og romantisk liv, alltid klar til å ofre alt for kunsten.
Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.
Foto: Svein Gjerdåker
Den nye biskopen i Oslo, Sunniva Gylver, lever i trua på at Jesus er Guds son.
– Eg talar med Gud nesten heile tida