C’est la mort
Døden er uunngåeleg sjølv for livets glade gutar.
Arthur (Fabrice Luchini) og César (Patrick Bruel) har vore vener sidan barndommen.
Foto: Another World Entertainment
Dramakomedie
Regi: Alexandre de La Patelliére, Mathieu Delaporte
På kanten av livet
Med: Fabrice Luchini, Patrick Bruel, Zineb Triki
Kinofilm
Då den ruskete, sjarmerande levemannen César (Bruel) må på legevakta, overtalar han den pertentlege bestekompisen Arthur (Luchini) til å låna han ID-kortet sitt. Dette medfører at det vert avdekt at «Arthur» har kreft som ikkje kan lækjast.
Fransk
I staden for at floskelfallgruvene vert unngåtte, vert dei i På kanten av livet utnytta til fulle: Her er farseelementa det som reddar filmen frå å verta for trist, og når det vert trist, kan det jo berre tilsetjast litt amour og c’est la vie for å få opp att stemninga. For ikkje å snakka om sex – det er noko me på ingen måte skal tru dei gamle, forvaksne gutungane har slutta å bry seg med.
På sitt franske vis er det heilt OK å vurdera alderen på kvinnene (ikkje over 34 år er bra), og horehus høyrer vel med når ein er på heisatur? Det er eigentleg utruleg festleg og frigjerande at desse kulturforskjellane lever så i beste velgåande at det vert reint eksotisk å tenka seg den dagen ein endeleg skal få reist til Frankrike igjen.
Overmusikalsk
Det er heldigvis mange nok overraskande vendingar og lite dveling til at eg aldri kjedar meg. Eg ler derimot ikkje slik som eg vil tru det er lagt opp til at ein skal, men tårene pressar på når filmskaparane pressar på, så enkel er eg. Dessutan er det noko ekstra rørande med filmar om venskap, dei trumfar liksom både kjærleiksforhold og familie.
Det mest forstyrrande med filmen er den ellevilt førande bruken av musikk, inkludert lange dialoglause sekvensar som berre manglar solnedgang og sakte film.
Det er i grenseland til stumfilm med tale: lystig pianomusikk når karane tøysar, og triste strykarar når den gode samtalen er i emning. Resultatet for min del blir litt comme ci, comme ça, kan du seia.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Dramakomedie
Regi: Alexandre de La Patelliére, Mathieu Delaporte
På kanten av livet
Med: Fabrice Luchini, Patrick Bruel, Zineb Triki
Kinofilm
Då den ruskete, sjarmerande levemannen César (Bruel) må på legevakta, overtalar han den pertentlege bestekompisen Arthur (Luchini) til å låna han ID-kortet sitt. Dette medfører at det vert avdekt at «Arthur» har kreft som ikkje kan lækjast.
Fransk
I staden for at floskelfallgruvene vert unngåtte, vert dei i På kanten av livet utnytta til fulle: Her er farseelementa det som reddar filmen frå å verta for trist, og når det vert trist, kan det jo berre tilsetjast litt amour og c’est la vie for å få opp att stemninga. For ikkje å snakka om sex – det er noko me på ingen måte skal tru dei gamle, forvaksne gutungane har slutta å bry seg med.
På sitt franske vis er det heilt OK å vurdera alderen på kvinnene (ikkje over 34 år er bra), og horehus høyrer vel med når ein er på heisatur? Det er eigentleg utruleg festleg og frigjerande at desse kulturforskjellane lever så i beste velgåande at det vert reint eksotisk å tenka seg den dagen ein endeleg skal få reist til Frankrike igjen.
Overmusikalsk
Det er heldigvis mange nok overraskande vendingar og lite dveling til at eg aldri kjedar meg. Eg ler derimot ikkje slik som eg vil tru det er lagt opp til at ein skal, men tårene pressar på når filmskaparane pressar på, så enkel er eg. Dessutan er det noko ekstra rørande med filmar om venskap, dei trumfar liksom både kjærleiksforhold og familie.
Det mest forstyrrande med filmen er den ellevilt førande bruken av musikk, inkludert lange dialoglause sekvensar som berre manglar solnedgang og sakte film.
Det er i grenseland til stumfilm med tale: lystig pianomusikk når karane tøysar, og triste strykarar når den gode samtalen er i emning. Resultatet for min del blir litt comme ci, comme ça, kan du seia.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.
Foto: Alenz Kazlova
Stort frå Belarus
Eva Vezjnavets skriv med fandenivaldsk sorg over heimlandet.
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.
Skjermdump
Nyhende ifølgje TikTok
Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.
West German Film Director Werner Herzog, on the roof of the Festival Palace for the presentation of his film Where the Green Ants Dream at 37th International Cannes Film Festival, May 14, 1984, Cannes, France.
Foto: Michel Lipchitz / AP / NTB
Herzogs grenselause liv
Werner Herzog har levd eit vilt og romantisk liv, alltid klar til å ofre alt for kunsten.
Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.
Foto: Svein Gjerdåker
Den nye biskopen i Oslo, Sunniva Gylver, lever i trua på at Jesus er Guds son.
– Eg talar med Gud nesten heile tida