Ikkje heil og ikkje halv
Somme filmar glir forbi utan å vekka verken latter eller irritasjon.
Helan og Halvan vert spela av John C. Reilly og Steve Coogan.
Foto: Another World Entertainment
Biografisk drama
Regi: Jon S. Baird
Helan & Halvan
(Orig. tittel: Stan & Ollie)
Med: Steve Coogan, John C. Reilly, Rufus Jones, Shirley Henderson
Stan Laurel og Oliver Hardy hadde dundrande suksess som duoen me her i nord kjenner som Helan og Halvan. Etter stortida i 30-åra var det heller stille, men som det blir skildra i boka Laurel and Hardy: The British Tours, tok dei ein slags avskjedsturné i Storbritannia som starta i Newcastle i 1953.
Basert på
Eg merkar meg at røyndomssuget blant filmskaparar må vera stort. Eg har ikkje sett statistikk over «basert på ei sann historie»-tittelen, men eg kan ikkje vera den einaste kinogjengaren som har lagt merke til at dette står skrive påfallande ofte før filmen sparkar i gang. Denne tvilsame måten å dokumentera fortida på er ikkje noko nytt fenomen, og i nokre tilfelle vil eg påstå det kan vera direkte falsk gjengjeving og dermed beint ut umoralsk.
Og så har du filmar som Helan og Halvan. Åtte månader om turnélivet til dei eingong store humorstjernene frå Hollywood er ikkje rare greiene å laga spelefilm av. Det er så eg må undrast på kvifor regissør Jon S. Baird har stått på for å realisera dette. For filmen står eigentleg på øvste hylle med tanke på handverket, eg skjønar berre ikkje fascinasjonen. Og han er ikkje overtydeleg i filmen heller.
Slapp stikk
Men OK: Helan og Halvan har gått ned i Hollywood-historiebøkene, så det er endeleg artig å få vita litt meir om dei. Med sine markante framtoningar trengst det både gode skodespelarar og gode sminkørar. Og tjukkedrakter no til dags, altså! Det er imponerande at John C. Reilly ser så til dei grader ut som røslege Oliver Hardy. Eg irriterte meg over kor falsk Anthony Hopkins såg ut som Hitchcock (2012), men det har tydelegvis vorte schwung over sakene sidan. Eg er i utgangspunktet stor Steve Coogan-fan (som Stavanger-veninna mi sa), og han gjer på ingen måte skam på rolla som Stanley Laurel.
Eg er mindre overtydd om all slapstickhumoren som er teken med. Det kan sjølvsagt ha å gjera med at slik humor ikkje får fram så mykje latter hjå meg, men det verkar som ei kunstig blanding. Eg vil ikkje seia det var bortkasta å sjå Helan og Halvan, men heilt optimal bruk av tida var det heller ikkje.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Biografisk drama
Regi: Jon S. Baird
Helan & Halvan
(Orig. tittel: Stan & Ollie)
Med: Steve Coogan, John C. Reilly, Rufus Jones, Shirley Henderson
Stan Laurel og Oliver Hardy hadde dundrande suksess som duoen me her i nord kjenner som Helan og Halvan. Etter stortida i 30-åra var det heller stille, men som det blir skildra i boka Laurel and Hardy: The British Tours, tok dei ein slags avskjedsturné i Storbritannia som starta i Newcastle i 1953.
Basert på
Eg merkar meg at røyndomssuget blant filmskaparar må vera stort. Eg har ikkje sett statistikk over «basert på ei sann historie»-tittelen, men eg kan ikkje vera den einaste kinogjengaren som har lagt merke til at dette står skrive påfallande ofte før filmen sparkar i gang. Denne tvilsame måten å dokumentera fortida på er ikkje noko nytt fenomen, og i nokre tilfelle vil eg påstå det kan vera direkte falsk gjengjeving og dermed beint ut umoralsk.
Og så har du filmar som Helan og Halvan. Åtte månader om turnélivet til dei eingong store humorstjernene frå Hollywood er ikkje rare greiene å laga spelefilm av. Det er så eg må undrast på kvifor regissør Jon S. Baird har stått på for å realisera dette. For filmen står eigentleg på øvste hylle med tanke på handverket, eg skjønar berre ikkje fascinasjonen. Og han er ikkje overtydeleg i filmen heller.
Slapp stikk
Men OK: Helan og Halvan har gått ned i Hollywood-historiebøkene, så det er endeleg artig å få vita litt meir om dei. Med sine markante framtoningar trengst det både gode skodespelarar og gode sminkørar. Og tjukkedrakter no til dags, altså! Det er imponerande at John C. Reilly ser så til dei grader ut som røslege Oliver Hardy. Eg irriterte meg over kor falsk Anthony Hopkins såg ut som Hitchcock (2012), men det har tydelegvis vorte schwung over sakene sidan. Eg er i utgangspunktet stor Steve Coogan-fan (som Stavanger-veninna mi sa), og han gjer på ingen måte skam på rolla som Stanley Laurel.
Eg er mindre overtydd om all slapstickhumoren som er teken med. Det kan sjølvsagt ha å gjera med at slik humor ikkje får fram så mykje latter hjå meg, men det verkar som ei kunstig blanding. Eg vil ikkje seia det var bortkasta å sjå Helan og Halvan, men heilt optimal bruk av tida var det heller ikkje.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.
Foto: Alenz Kazlova
Stort frå Belarus
Eva Vezjnavets skriv med fandenivaldsk sorg over heimlandet.
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.
Skjermdump
Nyhende ifølgje TikTok
Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.
West German Film Director Werner Herzog, on the roof of the Festival Palace for the presentation of his film Where the Green Ants Dream at 37th International Cannes Film Festival, May 14, 1984, Cannes, France.
Foto: Michel Lipchitz / AP / NTB
Herzogs grenselause liv
Werner Herzog har levd eit vilt og romantisk liv, alltid klar til å ofre alt for kunsten.
Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.
Foto: Svein Gjerdåker
Den nye biskopen i Oslo, Sunniva Gylver, lever i trua på at Jesus er Guds son.
– Eg talar med Gud nesten heile tida