Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Scener frå ein fransk familie

Familiefesten går ein interessant stad, skjønt heilt utan å forløyse den dramatiske kurva.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Familieidyllen slår snart sprekkar.

Familieidyllen slår snart sprekkar.

Foto: Another World Entertainment

Familieidyllen slår snart sprekkar.

Familieidyllen slår snart sprekkar.

Foto: Another World Entertainment

2509
20200703
2509
20200703

DRAMA / KOMEDIE

Regi: Cédric Kahn

Familiefesten (Orig.tittel: Fête de Famille)

Med: Catherine Deneuve, Emanuelle Bercot, Vincent Macaigne

Ved eit idyllisk sommarhus på den franske landsbygda spring glade ungar ut av bilen medan foreldra ber ut bagasjen og matvarene. Bursdagsjubilanten Andréa (Deneuve) helsar sonen Vincent (Kahn) og familien hans velkommen. Kjærlege kyss og prat om bakst og matlaging følgjer. Den andre sonen Romain (Macaigne) og den nye kjærasten hans er allereie på plass, og heile huset syder av liv. Eit bord ute i hagen blir dekt på, medan tenåringsjenta Emma førebur eit skodespel som bursdagsgåve til bestemora.

Romain er alt i gang med å filme festen under temaet «familie». Desse to metaelementa kviler over den franske dramakomedien Familiefesten, med ikonet Catherine Deneuve i rolla som husmor og bursdagsjubilant.

Kvifor lager du ikkje ein skikkeleg film med historie og skodespelarar, spør Emma onkelen under den påfølgjande lunsjen. Han stotrar fram eit ikkje heilt tilfredsstillande svar, til heile familiens latter.

Familiær ambivalens

I scener som dette er Familiefesten på sitt beste, der humoren spring ut av dei sementerte familierollene. Det er noko tidlaust over ein familie som samlar seg rundt eit bord. Alle har sin plass og sine tilskrivne roller, på godt og vondt. Og regissør Kahn veit å bruke denne ambivalensen til å få fram vittige, men også ubehagelege situasjonar, især i filmens siste del.

Arv og miljø

Håret i suppa er dottera Claire (Bercot) som etter kvart set seg ned ved bordet og skaper uro. Ingen har høyrt frå henne på tre år, men no er ho tilbake, først og fremst for å krevje inn ein arv. Det som først verkar som eit urimeleg krav, har derimot ein melankolsk klangbotn: Claire lånte i si tid pengar til mora og stefaren av den avdøde far sin.

Broren Vincent protesterer sterkt. Andréa prøver å roe konfliktnivået. Der Claire er stempla som «hoppande galen» av resten av familien, er det skuld å spore i andletet til mora.

Når alle set seg ned ved middagsbordet igjen, forsvinn alle planar om ei fredfull feiring. Familieheimen blir eit galehus, med ei skrikande Claire, ei avdempa Andréa og dei andre som står imellom. Dette er kjernen av Familiefesten, ein film som er sterkare i farseaktige augeblikk enn som fullenda drama.

SONDRE ÅKERVIK

Sondre Åkervik er frilans kulturjournalist og filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

DRAMA / KOMEDIE

Regi: Cédric Kahn

Familiefesten (Orig.tittel: Fête de Famille)

Med: Catherine Deneuve, Emanuelle Bercot, Vincent Macaigne

Ved eit idyllisk sommarhus på den franske landsbygda spring glade ungar ut av bilen medan foreldra ber ut bagasjen og matvarene. Bursdagsjubilanten Andréa (Deneuve) helsar sonen Vincent (Kahn) og familien hans velkommen. Kjærlege kyss og prat om bakst og matlaging følgjer. Den andre sonen Romain (Macaigne) og den nye kjærasten hans er allereie på plass, og heile huset syder av liv. Eit bord ute i hagen blir dekt på, medan tenåringsjenta Emma førebur eit skodespel som bursdagsgåve til bestemora.

Romain er alt i gang med å filme festen under temaet «familie». Desse to metaelementa kviler over den franske dramakomedien Familiefesten, med ikonet Catherine Deneuve i rolla som husmor og bursdagsjubilant.

Kvifor lager du ikkje ein skikkeleg film med historie og skodespelarar, spør Emma onkelen under den påfølgjande lunsjen. Han stotrar fram eit ikkje heilt tilfredsstillande svar, til heile familiens latter.

Familiær ambivalens

I scener som dette er Familiefesten på sitt beste, der humoren spring ut av dei sementerte familierollene. Det er noko tidlaust over ein familie som samlar seg rundt eit bord. Alle har sin plass og sine tilskrivne roller, på godt og vondt. Og regissør Kahn veit å bruke denne ambivalensen til å få fram vittige, men også ubehagelege situasjonar, især i filmens siste del.

Arv og miljø

Håret i suppa er dottera Claire (Bercot) som etter kvart set seg ned ved bordet og skaper uro. Ingen har høyrt frå henne på tre år, men no er ho tilbake, først og fremst for å krevje inn ein arv. Det som først verkar som eit urimeleg krav, har derimot ein melankolsk klangbotn: Claire lånte i si tid pengar til mora og stefaren av den avdøde far sin.

Broren Vincent protesterer sterkt. Andréa prøver å roe konfliktnivået. Der Claire er stempla som «hoppande galen» av resten av familien, er det skuld å spore i andletet til mora.

Når alle set seg ned ved middagsbordet igjen, forsvinn alle planar om ei fredfull feiring. Familieheimen blir eit galehus, med ei skrikande Claire, ei avdempa Andréa og dei andre som står imellom. Dette er kjernen av Familiefesten, ein film som er sterkare i farseaktige augeblikk enn som fullenda drama.

SONDRE ÅKERVIK

Sondre Åkervik er frilans kulturjournalist og filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Helga Guren og Oddgeir Thune spelar hovudrollene i debutspelefilmen til Lilja Ingolfsdottir.

Helga Guren og Oddgeir Thune spelar hovudrollene i debutspelefilmen til Lilja Ingolfsdottir.

Foto: Norsk Film Distribusjon

FilmMeldingar

Kinoåret 2024 oppsummert

Det er semje om årets norske filmfavorittar. Trass i ei ikkje heilt samanfallande toppliste er filmmeldarane jamt over einige.

Håkon Tveit
Helga Guren og Oddgeir Thune spelar hovudrollene i debutspelefilmen til Lilja Ingolfsdottir.

Helga Guren og Oddgeir Thune spelar hovudrollene i debutspelefilmen til Lilja Ingolfsdottir.

Foto: Norsk Film Distribusjon

FilmMeldingar

Kinoåret 2024 oppsummert

Det er semje om årets norske filmfavorittar. Trass i ei ikkje heilt samanfallande toppliste er filmmeldarane jamt over einige.

Håkon Tveit
Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.

Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.

Foto: Alenz Kazlova

BokMeldingar
Oddmund Hagen

Stort frå Belarus

Eva Vezjnavets skriv med fandenivaldsk sorg over heimlandet.

Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Alle foto: Svein Gjerdåker

ReportasjeFeature
Svein Gjerdåker

Soga om stølspurka

Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis