Kunst landet rundt
Marie-Luce Nadal: «Make the Clouds Cry», stillbilde frå video.
Meta Morf 2024
Fleire visningsstader i Trondheim: Babel Visningsrom for Kunst/ Galleri Blunk/ Galleri KiT/ Kjøpmannsgata Ung Kunst/ Rockheim/ Kunstrom Jacob, Steinkjer Kulturhus/ TEKS.studio/ Trøndelag Senter for Samtidskunst/ V2_ Lab for the Unstable Media/ Vitensenteret i Trondheim
17. april–13. oktober
Igjen er det tid for Meta Morf, biennalen for kunst og teknologi. Årets versjon har tittelen [up]Loaded Bodies og er ei utforsking av den teknologiske kroppen fanga mellom virtuell ekstase og digitalt overforbruk.
For Four (River Valley), 2024. 4-kanals videoinstallasjon med lyd. Stillbilde frå video.
«A Worm’s Eye View
from A Bird’s Beak»
Nordnorsk Kunstmuseum, Tromsø
16. mars–1. september
Dette er den første skoleutstillinga i Europa av Raven Chacon. Han var fødd i Navaho-nasjonen, eit delvis sjølvstyrt reservat i USA. Chacon søkjer å fremme urfolks tilnærmingar til liv og levevis gjennom installasjon og lydverk. Med kunsten ønskjer han å skape alternativ til kolonialisme, så vel som til vestleg musikk-kanon.
Eit typisk strandamåleri.
Foto: Sogn og Fjordane Kunstmuseum
Kunst i dei tusen heimar –
Stig på!
Sogn og Fjordane Kunstmuseum, Førde 21. mars–11. august
På 1940-talet tok bønder og fiskarar frå Stranda i Nordhordland til å lage landskapsmåleri på «samleband». Dette vart svært populære saker. I løpet av tjue år produserte dei nærare ein halv million såkalla strandamåleri. I denne spenstige utstillinga vert vi røska ut av vanetenkinga: Kva er kunst og ikkje kunst? Kva er kvalitet i kunst? Kva er rolla til eit museum?
Foto: Morten Torgersrud
Morten Torgersrud
NOUA, Bodø
13. april–26. mai
Kunstnaren stiller ut ein serie eigne foto frå Kirkenes, kombinert med verk av den sjølvlærte fotografen Ellisif Wessel. Wessel dokumenterte det fleirkulturelle livet på grensa mot Russland i åra 1890–1920, midt i industrialiseringsframmarsjen.
Hilde Honerud, frå prosjektet ‹Reality Slipped Into a Symbol» (2022).
Norwegian Journal of Photography
Preus museum, Horten
9. mars–20. oktober
Gruppeutstilling med vekt på dokumentarfotografi som fokuserer på historieforteljing, og som bygger bru mellom reportasjefotografiet og kunstfotografiet.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Meta Morf 2024
Fleire visningsstader i Trondheim: Babel Visningsrom for Kunst/ Galleri Blunk/ Galleri KiT/ Kjøpmannsgata Ung Kunst/ Rockheim/ Kunstrom Jacob, Steinkjer Kulturhus/ TEKS.studio/ Trøndelag Senter for Samtidskunst/ V2_ Lab for the Unstable Media/ Vitensenteret i Trondheim
17. april–13. oktober
Igjen er det tid for Meta Morf, biennalen for kunst og teknologi. Årets versjon har tittelen [up]Loaded Bodies og er ei utforsking av den teknologiske kroppen fanga mellom virtuell ekstase og digitalt overforbruk.
For Four (River Valley), 2024. 4-kanals videoinstallasjon med lyd. Stillbilde frå video.
«A Worm’s Eye View
from A Bird’s Beak»
Nordnorsk Kunstmuseum, Tromsø
16. mars–1. september
Dette er den første skoleutstillinga i Europa av Raven Chacon. Han var fødd i Navaho-nasjonen, eit delvis sjølvstyrt reservat i USA. Chacon søkjer å fremme urfolks tilnærmingar til liv og levevis gjennom installasjon og lydverk. Med kunsten ønskjer han å skape alternativ til kolonialisme, så vel som til vestleg musikk-kanon.
Eit typisk strandamåleri.
Foto: Sogn og Fjordane Kunstmuseum
Kunst i dei tusen heimar –
Stig på!
Sogn og Fjordane Kunstmuseum, Førde 21. mars–11. august
På 1940-talet tok bønder og fiskarar frå Stranda i Nordhordland til å lage landskapsmåleri på «samleband». Dette vart svært populære saker. I løpet av tjue år produserte dei nærare ein halv million såkalla strandamåleri. I denne spenstige utstillinga vert vi røska ut av vanetenkinga: Kva er kunst og ikkje kunst? Kva er kvalitet i kunst? Kva er rolla til eit museum?
Foto: Morten Torgersrud
Morten Torgersrud
NOUA, Bodø
13. april–26. mai
Kunstnaren stiller ut ein serie eigne foto frå Kirkenes, kombinert med verk av den sjølvlærte fotografen Ellisif Wessel. Wessel dokumenterte det fleirkulturelle livet på grensa mot Russland i åra 1890–1920, midt i industrialiseringsframmarsjen.
Hilde Honerud, frå prosjektet ‹Reality Slipped Into a Symbol» (2022).
Norwegian Journal of Photography
Preus museum, Horten
9. mars–20. oktober
Gruppeutstilling med vekt på dokumentarfotografi som fokuserer på historieforteljing, og som bygger bru mellom reportasjefotografiet og kunstfotografiet.
Fleire artiklar
Det kjæraste eg har? Min ser ikkje slik ut, men eg er ganske glad i han, ja.
Foto via Wikimedia Commons
Smørbutten min får du nok aldri
Ei flygande badstove skal få ny heim, sit det nokon inni alt?
Foto: Maren Bø
Badstovene tek av
Det er interessant korleis badstove inne kan vere så ut, mens badstove ute er så in.
Morgonfrisk fersking
«Ein kan kjenna seg frisk og sterk, vera åndsfrisk eller endåtil frisk som ein fisk, friskna til, verta frisk att frå sjukdomen og heilt friskmeld.»
150-årsjubilant: den austerrikske komponisten Arnold Schönberg (1874–1951).
Fredshymne
Kammerchor Stuttgart tolkar Schönbergs «illusjon for blandakor» truverdig.
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.
Foto: Sebastian Dalseide
Beckett-klassikar av godt merke
Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.