Arkivet: Nick Cave på kne
Nick Cave på scena.
Skjermdump
Denne vinteren har eg gått rundt og lytta til lydbokutgåva av Faith, Hope and Carnage (2022), den lange samtalen Nick Cave har gitt ut i bokform saman med Seán O’Hagan, der dei to sit i eit studio og «rekonstruerer» det som vart sagt mellom dei i ei rekkje møte som fann stad under pandemien. Eg trudde eg visste kva for utgiving dette var, men ein kamerat tipsa meg om at det skjulte seg noko heilt uvanleg i utvekslinga mellom artisten og forfattaren – djupe innsikter og til og med livsvisdom. Han hadde rett.
Boka fortener ein skikkeleg tekst, men her er det berre eit lite sidespor eg vil løfte fram. Pandemifast og utan sjanse til å stå på ein scene uroar Cave seg for korleis det skal gå når han etter lang tids pause går ned på kne framføre publikum, ikkje minst no når han dreg på åra. «I haven’t done a full knee drop for two years», seier han og legg til: «The knee drop feels like a matter of professional honour. I love a good knee drop. It’s the most beautiful of all on stage moves.»
Cave ramsar opp det ein kan kalle, vel... ikoniske døme? James Brown, Patti Smith, Al Green, Jim Morrison og min eigen favoritt: Elvis Presley. Det er fredag, og du kjære lesar, vert oppmoda til å kåre din eigen topp tre, i ditt stille sinn. Som Cave seier, slik berre han kan: «It’s a beautiful, sacred act, to fall to your knees and howl your heart into the microphone.»
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Denne vinteren har eg gått rundt og lytta til lydbokutgåva av Faith, Hope and Carnage (2022), den lange samtalen Nick Cave har gitt ut i bokform saman med Seán O’Hagan, der dei to sit i eit studio og «rekonstruerer» det som vart sagt mellom dei i ei rekkje møte som fann stad under pandemien. Eg trudde eg visste kva for utgiving dette var, men ein kamerat tipsa meg om at det skjulte seg noko heilt uvanleg i utvekslinga mellom artisten og forfattaren – djupe innsikter og til og med livsvisdom. Han hadde rett.
Boka fortener ein skikkeleg tekst, men her er det berre eit lite sidespor eg vil løfte fram. Pandemifast og utan sjanse til å stå på ein scene uroar Cave seg for korleis det skal gå når han etter lang tids pause går ned på kne framføre publikum, ikkje minst no når han dreg på åra. «I haven’t done a full knee drop for two years», seier han og legg til: «The knee drop feels like a matter of professional honour. I love a good knee drop. It’s the most beautiful of all on stage moves.»
Cave ramsar opp det ein kan kalle, vel... ikoniske døme? James Brown, Patti Smith, Al Green, Jim Morrison og min eigen favoritt: Elvis Presley. Det er fredag, og du kjære lesar, vert oppmoda til å kåre din eigen topp tre, i ditt stille sinn. Som Cave seier, slik berre han kan: «It’s a beautiful, sacred act, to fall to your knees and howl your heart into the microphone.»
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.
Foto: Alenz Kazlova
Stort frå Belarus
Eva Vezjnavets skriv med fandenivaldsk sorg over heimlandet.
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.
Skjermdump
Nyhende ifølgje TikTok
Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.
West German Film Director Werner Herzog, on the roof of the Festival Palace for the presentation of his film Where the Green Ants Dream at 37th International Cannes Film Festival, May 14, 1984, Cannes, France.
Foto: Michel Lipchitz / AP / NTB
Herzogs grenselause liv
Werner Herzog har levd eit vilt og romantisk liv, alltid klar til å ofre alt for kunsten.
Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.
Foto: Svein Gjerdåker
Den nye biskopen i Oslo, Sunniva Gylver, lever i trua på at Jesus er Guds son.
– Eg talar med Gud nesten heile tida