Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Arkivet: The Weight

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
The Band, med Richard Manuel på piano, bassgitarist Rick Danko, gitarist Robbie Robertson og trommeslagar Levon Helm, som også er hovudvokalist på «The Weight».

The Band, med Richard Manuel på piano, bassgitarist Rick Danko, gitarist Robbie Robertson og trommeslagar Levon Helm, som også er hovudvokalist på «The Weight».

Foto: John Storey / AP / NTB

The Band, med Richard Manuel på piano, bassgitarist Rick Danko, gitarist Robbie Robertson og trommeslagar Levon Helm, som også er hovudvokalist på «The Weight».

The Band, med Richard Manuel på piano, bassgitarist Rick Danko, gitarist Robbie Robertson og trommeslagar Levon Helm, som også er hovudvokalist på «The Weight».

Foto: John Storey / AP / NTB

1372
20230825
1372
20230825

Robbie Robertson (1943–2023) var opphavsmannen til dei fleste songane til The Band. Ein av dei mest kjende var «The Weight» frå debutalbumet Music from Big Pink frå 1968. Robertson har i intervju fortalt om tilblivinga av den gåtefulle teksten som ikkje i éi einaste versline inneheld ordet weight.

Den gatesmarte Robbie frå Toronto hadde droppa ut av high school for å bli rock’n’roll-musikar, og han var også diamantkurer for den jødiske mafiaonkelen sin og godt kjend i diamantdistriktet på Manhattan. Der låg Gotham Book Mart, som Robertson oppsøkte for å lese manuskript til europeiske kunstfilmar.

«Pulled into Nazareth feelin’ ‘bout half-past dead/ I just need a place where I can lay my head/ He just grinned and shook my hand/ And ’No’ was all he said.»

Slik opnar «The Weight» følgd av gospelrefrenget «Take a load off Fanny». I Nazareth voks Jesus opp, men Robbie blei inspirert av fabrikkstempelet Nazareth, Pennsylvania i gitarholet på Martin-gitaren hans.

Dermed assosierte han til filmen Nazarin av den surrealistiske regissøren Luis Buñuel. I kvar strofe av «The Weight» dukkar det opp ein som vil lesse børene sine over på hovudpersonen, som reiser gjennom eit bibelsk sørstatslandskap befolka av karakterar som Luke, Miss Moses og The Devil.

Men kven var Fanny? Frances «Fanny» Steloff var sjefen for Gotham Book Mart.

Øyvind Pharo

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Robbie Robertson (1943–2023) var opphavsmannen til dei fleste songane til The Band. Ein av dei mest kjende var «The Weight» frå debutalbumet Music from Big Pink frå 1968. Robertson har i intervju fortalt om tilblivinga av den gåtefulle teksten som ikkje i éi einaste versline inneheld ordet weight.

Den gatesmarte Robbie frå Toronto hadde droppa ut av high school for å bli rock’n’roll-musikar, og han var også diamantkurer for den jødiske mafiaonkelen sin og godt kjend i diamantdistriktet på Manhattan. Der låg Gotham Book Mart, som Robertson oppsøkte for å lese manuskript til europeiske kunstfilmar.

«Pulled into Nazareth feelin’ ‘bout half-past dead/ I just need a place where I can lay my head/ He just grinned and shook my hand/ And ’No’ was all he said.»

Slik opnar «The Weight» følgd av gospelrefrenget «Take a load off Fanny». I Nazareth voks Jesus opp, men Robbie blei inspirert av fabrikkstempelet Nazareth, Pennsylvania i gitarholet på Martin-gitaren hans.

Dermed assosierte han til filmen Nazarin av den surrealistiske regissøren Luis Buñuel. I kvar strofe av «The Weight» dukkar det opp ein som vil lesse børene sine over på hovudpersonen, som reiser gjennom eit bibelsk sørstatslandskap befolka av karakterar som Luke, Miss Moses og The Devil.

Men kven var Fanny? Frances «Fanny» Steloff var sjefen for Gotham Book Mart.

Øyvind Pharo

Emneknaggar

Fleire artiklar

Helga Guren og Oddgeir Thune spelar hovudrollene i debutspelefilmen til Lilja Ingolfsdottir.

Helga Guren og Oddgeir Thune spelar hovudrollene i debutspelefilmen til Lilja Ingolfsdottir.

Foto: Norsk Film Distribusjon

FilmMeldingar

Kinoåret 2024 oppsummert

Det er semje om årets norske filmfavorittar. Trass i ei ikkje heilt samanfallande toppliste er filmmeldarane jamt over einige.

Håkon Tveit
Helga Guren og Oddgeir Thune spelar hovudrollene i debutspelefilmen til Lilja Ingolfsdottir.

Helga Guren og Oddgeir Thune spelar hovudrollene i debutspelefilmen til Lilja Ingolfsdottir.

Foto: Norsk Film Distribusjon

FilmMeldingar

Kinoåret 2024 oppsummert

Det er semje om årets norske filmfavorittar. Trass i ei ikkje heilt samanfallande toppliste er filmmeldarane jamt over einige.

Håkon Tveit
Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.

Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.

Foto: Alenz Kazlova

BokMeldingar
Oddmund Hagen

Stort frå Belarus

Eva Vezjnavets skriv med fandenivaldsk sorg over heimlandet.

Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Alle foto: Svein Gjerdåker

ReportasjeFeature
Svein Gjerdåker

Soga om stølspurka

Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis