Brevet på loftet
På tredjeplata har Oregon-duoen The Hackles vorte ein trio.
The Hackles: Kati Claborn og Luke Ydstie har fått med seg Halli Anderson.
Foto: Samuel Gehrke
Americana
The Hackles:
What A Beautiful Thing I Have Made
Jealous Butcher Records
Det er ei dramatisk scene som utspelar seg i «Angela», den fjerde songen på vårens utgiving frå The Hackles: Forteljaren kjem over eit gammalt, uopna brev på loftet og sprettar opp konvolutten. Brått teiknar det seg eit nytt, omveltande bilete av fortida, som dirrar i det som er her og no. Livet med mennesket i etasjen under er endra for alltid.
Det er ganske flott gjort – og eit framifrå døme på ein type låtskriving som har tydelege novellistiske kvalitetar. Slik sett er det representativt for tekstane til trioen, som er gjennomgåande gode og har vore det på to tidlegare utgivingar: The Twilight’s Calling It Quits (2018) og A Dobritch Did as a Dobritch Should (2019). Det er på høg tid at denne musikken får fleire lyttarar i Noreg.
Vokalharmoniar
På dei tidlegare platene var The Hackles, som held til i Astoria i Oregon, ein duo som bestod av paret Luke Ydstie og Kati Claborn, men med What A Beautiful Thing I Have Made er også Halli Anderson med.
Røystene til dei tre passar uhyre godt saman, og det nye albumet er kjenneteikna av utsøkte vokalharmoniar. Med Anderson er også det musikalske samspelet hakket rikare, når uttrykket no er utsmykka med det fine felespelet hennar – høyr til dømes slutten på songen «Steve».
Som vokalist kan Ydstie minne meir enn berre litt om Sam Beam – eg tippar at lesarar som kjenner musikken til Iron & Wine, vil nikke til denne samanlikninga, og helst før det har gått mange sekunda av What A Beautiful Thing I Have Made.
Ein klassikar
Dette er musikk som også har noko av den same intimiteten over seg som Beams mjuke, fortryllande songar har. Innspelinga er gjort i Ydstie og Claborns studio i landlege Astoria, og dei fleste musikarane som er med, har vore berre ein liten biltur unna. Det er greitt på den måten: Når ein trong blåsarar på songen «Alligators», eller ein vibrafon på «First Time», var det berre å ta ein telefon.
Opningssongen «Damn the Word» – ein av mine favorittar på albumet – kjennest alt som ein klassikar. Faktisk var eg overtydd om at eg hadde høyrt han før, at dette var ei tolking, men slik er det altså ikkje – før nokon andre etter kvart finn vegen og lagar sin versjon, for det er nok berre eit tidsspørsmål.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Americana
The Hackles:
What A Beautiful Thing I Have Made
Jealous Butcher Records
Det er ei dramatisk scene som utspelar seg i «Angela», den fjerde songen på vårens utgiving frå The Hackles: Forteljaren kjem over eit gammalt, uopna brev på loftet og sprettar opp konvolutten. Brått teiknar det seg eit nytt, omveltande bilete av fortida, som dirrar i det som er her og no. Livet med mennesket i etasjen under er endra for alltid.
Det er ganske flott gjort – og eit framifrå døme på ein type låtskriving som har tydelege novellistiske kvalitetar. Slik sett er det representativt for tekstane til trioen, som er gjennomgåande gode og har vore det på to tidlegare utgivingar: The Twilight’s Calling It Quits (2018) og A Dobritch Did as a Dobritch Should (2019). Det er på høg tid at denne musikken får fleire lyttarar i Noreg.
Vokalharmoniar
På dei tidlegare platene var The Hackles, som held til i Astoria i Oregon, ein duo som bestod av paret Luke Ydstie og Kati Claborn, men med What A Beautiful Thing I Have Made er også Halli Anderson med.
Røystene til dei tre passar uhyre godt saman, og det nye albumet er kjenneteikna av utsøkte vokalharmoniar. Med Anderson er også det musikalske samspelet hakket rikare, når uttrykket no er utsmykka med det fine felespelet hennar – høyr til dømes slutten på songen «Steve».
Som vokalist kan Ydstie minne meir enn berre litt om Sam Beam – eg tippar at lesarar som kjenner musikken til Iron & Wine, vil nikke til denne samanlikninga, og helst før det har gått mange sekunda av What A Beautiful Thing I Have Made.
Ein klassikar
Dette er musikk som også har noko av den same intimiteten over seg som Beams mjuke, fortryllande songar har. Innspelinga er gjort i Ydstie og Claborns studio i landlege Astoria, og dei fleste musikarane som er med, har vore berre ein liten biltur unna. Det er greitt på den måten: Når ein trong blåsarar på songen «Alligators», eller ein vibrafon på «First Time», var det berre å ta ein telefon.
Opningssongen «Damn the Word» – ein av mine favorittar på albumet – kjennest alt som ein klassikar. Faktisk var eg overtydd om at eg hadde høyrt han før, at dette var ei tolking, men slik er det altså ikkje – før nokon andre etter kvart finn vegen og lagar sin versjon, for det er nok berre eit tidsspørsmål.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.
Foto: Alenz Kazlova
Stort frå Belarus
Eva Vezjnavets skriv med fandenivaldsk sorg over heimlandet.
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.
Skjermdump
Nyhende ifølgje TikTok
Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.
West German Film Director Werner Herzog, on the roof of the Festival Palace for the presentation of his film Where the Green Ants Dream at 37th International Cannes Film Festival, May 14, 1984, Cannes, France.
Foto: Michel Lipchitz / AP / NTB
Herzogs grenselause liv
Werner Herzog har levd eit vilt og romantisk liv, alltid klar til å ofre alt for kunsten.
Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.
Foto: Svein Gjerdåker
Den nye biskopen i Oslo, Sunniva Gylver, lever i trua på at Jesus er Guds son.
– Eg talar med Gud nesten heile tida