Ei eventyrleg reise
Komponert og improvisert er kombinert på meisterleg vis.
Jazz
Ingebrigt Håker Flaten:
(Exit)Knarr
Eivind Lønning, trompet; Mette Rasmussen, altsaksofon; Atle Nymo, tenorsaksofon og klarinettar; Oddrun Lilja Jonsdottir, gitar og vokal; Oscar Grönberg, tangentinstrument; Ingebrigt Håker Flaten, bass; Veslemøy Narvesen og Olaf Olsen, trommer og perkusjon. Odin
Ingenting har prega verda meir det siste halvtanna året enn koronapandemien, og for Ingebrigt Håker Flaten må nedstenginga 12. mars ha kome som eit sjokk. I lang tid hadde han førebudd tingingsverket til Vossa Jazz som skulle urframførast 4. april 2020. Brått var alt uvisst. Til all lukke fekk han samla bandet i Studio Paradiso i Oslo 23. mars, og for ein gongs skuld kom plata før premieren på tingingskonserten.
Olsen og Flaten klappar det heile i gang med ei hylling til Austin, «Miles Avenue», før bassostinatet blir introdusert eit par minuttar ut i den oppjaga innleiinga. Både denne og hyllinga til Trondheim, «Brinken», med viktige klarinettmeldingar frå Nymo, har eit rastlaust rytmisk fundamentet under dei dvelande, ettertenksame temaa.
Låten til Oppdal, «Håkkåran», vekslar også i tempo og set innleiingsvis rampeljoset på Lønning og Jonsdottir, før Flaten og Grönberg vekslar om kora i ein sekvens som minner litt om uttrykket til den amerikanske kvartetten til Keith Jarrett. Det er ikkje tvil om at det er Chicago som får si entusiastiske lovprising i «A La Lala Love You».
Samarbeidet mellom dei to trommeslagarane fungerer supert heile vegen, men når eit toppunkt på denne låten. Elles er låten prega av eit forunderleg synthkor av Grönberg. Rasmussen vrengjer sjela i ei hylling til Mexico by, «Chaos Pad», før plata endar kollektivt krautrockande med lovsongen til Amsterdam, «Museumsplein». Avslutninga er ein fanfare til ein musikar som aldri har vore redd for å ta sjansar og satsa på det han trur på.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Ingebrigt Håker Flaten:
(Exit)Knarr
Eivind Lønning, trompet; Mette Rasmussen, altsaksofon; Atle Nymo, tenorsaksofon og klarinettar; Oddrun Lilja Jonsdottir, gitar og vokal; Oscar Grönberg, tangentinstrument; Ingebrigt Håker Flaten, bass; Veslemøy Narvesen og Olaf Olsen, trommer og perkusjon. Odin
Ingenting har prega verda meir det siste halvtanna året enn koronapandemien, og for Ingebrigt Håker Flaten må nedstenginga 12. mars ha kome som eit sjokk. I lang tid hadde han førebudd tingingsverket til Vossa Jazz som skulle urframførast 4. april 2020. Brått var alt uvisst. Til all lukke fekk han samla bandet i Studio Paradiso i Oslo 23. mars, og for ein gongs skuld kom plata før premieren på tingingskonserten.
Olsen og Flaten klappar det heile i gang med ei hylling til Austin, «Miles Avenue», før bassostinatet blir introdusert eit par minuttar ut i den oppjaga innleiinga. Både denne og hyllinga til Trondheim, «Brinken», med viktige klarinettmeldingar frå Nymo, har eit rastlaust rytmisk fundamentet under dei dvelande, ettertenksame temaa.
Låten til Oppdal, «Håkkåran», vekslar også i tempo og set innleiingsvis rampeljoset på Lønning og Jonsdottir, før Flaten og Grönberg vekslar om kora i ein sekvens som minner litt om uttrykket til den amerikanske kvartetten til Keith Jarrett. Det er ikkje tvil om at det er Chicago som får si entusiastiske lovprising i «A La Lala Love You».
Samarbeidet mellom dei to trommeslagarane fungerer supert heile vegen, men når eit toppunkt på denne låten. Elles er låten prega av eit forunderleg synthkor av Grönberg. Rasmussen vrengjer sjela i ei hylling til Mexico by, «Chaos Pad», før plata endar kollektivt krautrockande med lovsongen til Amsterdam, «Museumsplein». Avslutninga er ein fanfare til ein musikar som aldri har vore redd for å ta sjansar og satsa på det han trur på.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.
Foto: Alenz Kazlova
Stort frå Belarus
Eva Vezjnavets skriv med fandenivaldsk sorg over heimlandet.
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.
Skjermdump
Nyhende ifølgje TikTok
Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.
West German Film Director Werner Herzog, on the roof of the Festival Palace for the presentation of his film Where the Green Ants Dream at 37th International Cannes Film Festival, May 14, 1984, Cannes, France.
Foto: Michel Lipchitz / AP / NTB
Herzogs grenselause liv
Werner Herzog har levd eit vilt og romantisk liv, alltid klar til å ofre alt for kunsten.
Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.
Foto: Svein Gjerdåker
Den nye biskopen i Oslo, Sunniva Gylver, lever i trua på at Jesus er Guds son.
– Eg talar med Gud nesten heile tida