Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Estetisk friksjon

John Grant spelar laurdagskvelden, medan
St. Vincent tek seg av morgonen som følgjer.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
St. Vincent då ho spelte på musikkfestivalen Boston Calling i USA mai i år.

St. Vincent då ho spelte på musikkfestivalen Boston Calling i USA mai i år.

Foto: Winslow Townson / Invision / AP / NTB scanpix

St. Vincent då ho spelte på musikkfestivalen Boston Calling i USA mai i år.

St. Vincent då ho spelte på musikkfestivalen Boston Calling i USA mai i år.

Foto: Winslow Townson / Invision / AP / NTB scanpix

3126
20181012
3126
20181012

Rock

John Grant:

Love Is Magic

Bella Union/
PIAS

Rock

St. Vincent:

MassEducation

Loma Vista/
Caroline

Då eg sat og lytta til Love Is Magic, John Grants nye album, for nokre kveldar sidan, fekk eg lyst til å lytte meg tilbake, og fann fram Queen of Denmark (2010), Pale Green Ghosts (2013) og Grey Tickles, Black Pressure (2015) i hylla. Og likevel måtte eg til slutt hente fram eit konsertopptak på Youtube før den vesle reisa inn i nær fortid heilt var over.

Ein kveld i Brussel

Opptaket dokumenterer ein kveld i Ancienne Belgique i Brussel i 2011, då artisten berre hadde med seg John Pemberton på tangentar. Det var også i dette enkle formatet eg først høyrde Grant, på Bergenfest same år: heilt nedstrippa, i form av ein duo som klarer seg fantastisk godt med eit piano og ein analog synth.

I likskap med St. Vincent, som også er plateaktuell i dag, med MassEducation, vekslar Grant uanstrengt mellom det heilt nakne og, om humøret tilseier det, ein slags reindyrka, gjennomtenkt eksess. Denne estetiske friksjonen gjer det mogleg for begge desse artistane å veksle mellom ein fantasifull, overstadig og frenetisk ornamentert musikkproduksjon som boblar over av krumspring og friske detaljar, og, som eit anna ytterpunkt, eit nedpå uttrykk der røysta og orda får spele ei hovudrolle, saman med ein enkel, effektfull bruk av tangentar.

Etter dei viltre, eksentriske popalbuma St. Vincent (2014) og fjorårets Masseduction har Annie Clark bestemt seg for å vise fram denne andre sida av seg sjølv – MassEducation byr på eit liveopptak gjort i studio i New York i fjor, der Thomas Bartlett akkompagnerer henne på piano, i alternative tolkingar av hennar eige låtmateriale. Det er ei fin stund – sjølv om eg synest det i utgangspunktet dempa materialet og særleg balladane («New York», «Happy Birthday Johnny») fungerer best slik. Tidvis tek eg meg i å sakne dei fantastiske og litt hyperaktive låtarrangementa til Clark, ikkje minst i songar som «Los Ageless» og «Pills».

Rike tilskot

Grant, på si side, er med Love Is Magic meir orientert mot det elektroniske enn nokon gong. Og likevel høyrest ekko frå dei strippa konsertkveldane også i dette uttrykket, særleg fordi Ben «Benge» Edwards – ekspert på analoge synthar, som han samlar på – spelar ei slik sentral rolle. Herleg er stundene, som i tittelsporet, der balladeriet får flukt i fine soli, i ein dynamikk ikkje ulik den Grant og Pemberton fann fram til på scenen i Brussel og Bergen. Grant er elles til å kjenne att for trufaste lyttarar også på det nye albumet, ikkje minst i tekstane, som vekslar mellom treffsikker sarkasme og eksistensiell angst.

Få, om nokon, artistar balanserer mellom nattsvart sjelegransking og kulturell diagnose som St. Vincent og John Grant, som etter kvart har fått katalogar prega av ein nærast manisk produktivitet kombinert med ein utrøytteleg virtuositet. Love Is Magic og MassEducation er rike tilskot til to av samtidas mest markante diskografiar.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Rock

John Grant:

Love Is Magic

Bella Union/
PIAS

Rock

St. Vincent:

MassEducation

Loma Vista/
Caroline

Då eg sat og lytta til Love Is Magic, John Grants nye album, for nokre kveldar sidan, fekk eg lyst til å lytte meg tilbake, og fann fram Queen of Denmark (2010), Pale Green Ghosts (2013) og Grey Tickles, Black Pressure (2015) i hylla. Og likevel måtte eg til slutt hente fram eit konsertopptak på Youtube før den vesle reisa inn i nær fortid heilt var over.

Ein kveld i Brussel

Opptaket dokumenterer ein kveld i Ancienne Belgique i Brussel i 2011, då artisten berre hadde med seg John Pemberton på tangentar. Det var også i dette enkle formatet eg først høyrde Grant, på Bergenfest same år: heilt nedstrippa, i form av ein duo som klarer seg fantastisk godt med eit piano og ein analog synth.

I likskap med St. Vincent, som også er plateaktuell i dag, med MassEducation, vekslar Grant uanstrengt mellom det heilt nakne og, om humøret tilseier det, ein slags reindyrka, gjennomtenkt eksess. Denne estetiske friksjonen gjer det mogleg for begge desse artistane å veksle mellom ein fantasifull, overstadig og frenetisk ornamentert musikkproduksjon som boblar over av krumspring og friske detaljar, og, som eit anna ytterpunkt, eit nedpå uttrykk der røysta og orda får spele ei hovudrolle, saman med ein enkel, effektfull bruk av tangentar.

Etter dei viltre, eksentriske popalbuma St. Vincent (2014) og fjorårets Masseduction har Annie Clark bestemt seg for å vise fram denne andre sida av seg sjølv – MassEducation byr på eit liveopptak gjort i studio i New York i fjor, der Thomas Bartlett akkompagnerer henne på piano, i alternative tolkingar av hennar eige låtmateriale. Det er ei fin stund – sjølv om eg synest det i utgangspunktet dempa materialet og særleg balladane («New York», «Happy Birthday Johnny») fungerer best slik. Tidvis tek eg meg i å sakne dei fantastiske og litt hyperaktive låtarrangementa til Clark, ikkje minst i songar som «Los Ageless» og «Pills».

Rike tilskot

Grant, på si side, er med Love Is Magic meir orientert mot det elektroniske enn nokon gong. Og likevel høyrest ekko frå dei strippa konsertkveldane også i dette uttrykket, særleg fordi Ben «Benge» Edwards – ekspert på analoge synthar, som han samlar på – spelar ei slik sentral rolle. Herleg er stundene, som i tittelsporet, der balladeriet får flukt i fine soli, i ein dynamikk ikkje ulik den Grant og Pemberton fann fram til på scenen i Brussel og Bergen. Grant er elles til å kjenne att for trufaste lyttarar også på det nye albumet, ikkje minst i tekstane, som vekslar mellom treffsikker sarkasme og eksistensiell angst.

Få, om nokon, artistar balanserer mellom nattsvart sjelegransking og kulturell diagnose som St. Vincent og John Grant, som etter kvart har fått katalogar prega av ein nærast manisk produktivitet kombinert med ein utrøytteleg virtuositet. Love Is Magic og MassEducation er rike tilskot til to av samtidas mest markante diskografiar.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Eit militærkøyretøy passerer Pokvrosk- skiltet under eit russisk åtak på byen, nær frontlina i Donetsk 19. desember 2024.

Eit militærkøyretøy passerer Pokvrosk- skiltet under eit russisk åtak på byen, nær frontlina i Donetsk 19. desember 2024.

Foto: Alina Smutko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Himmel på jord

Også ukrainarane har feira jul og nyttår, med songar, pynt og god mat. Men det nye året byr på nye vanskar.

Andrej Kurkov
Eit militærkøyretøy passerer Pokvrosk- skiltet under eit russisk åtak på byen, nær frontlina i Donetsk 19. desember 2024.

Eit militærkøyretøy passerer Pokvrosk- skiltet under eit russisk åtak på byen, nær frontlina i Donetsk 19. desember 2024.

Foto: Alina Smutko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Himmel på jord

Også ukrainarane har feira jul og nyttår, med songar, pynt og god mat. Men det nye året byr på nye vanskar.

Andrej Kurkov
Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.

Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.

Foto: Alenz Kazlova

BokMeldingar
Oddmund Hagen

Stort frå Belarus

Eva Vezjnavets skriv med fandenivaldsk sorg over heimlandet.

Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Alle foto: Svein Gjerdåker

ReportasjeFeature
Svein Gjerdåker

Soga om stølspurka

Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

 Kate Moss på sofaen til Bella Freud på YouTube.

Kate Moss på sofaen til Bella Freud på YouTube.

Skjermdump

Feature

Klede

På YouTube-kanalen Fashion Neurosis ligg kulturfolk på divanen til Bella Freud og snakkar ut om klede. 

Ida Lødemel Tvedt
 Kate Moss på sofaen til Bella Freud på YouTube.

Kate Moss på sofaen til Bella Freud på YouTube.

Skjermdump

Feature

Klede

På YouTube-kanalen Fashion Neurosis ligg kulturfolk på divanen til Bella Freud og snakkar ut om klede. 

Ida Lødemel Tvedt

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis