Glitrande triosamarbeid
Kven treng film når ein har slik filmmusikk?
Kjetil Husebø er komponist og pianist.
Foto: Jo Michael de Figueiredo
Samtidsmusikk
Kjetil Husebø:
Emerging Narratives
Kjetil Husebø, synth, sampling, FX, elektronikk, programmering, lyddesign og redigering; Arve Henriksen, trompet, valthorn, tenorhorn, klarinett, fløyte og sampling; Eivind Aarset, gitar, sampling og FX.
Optical Substance Productions
Komponisten og pianisten Kjetil Husebø frå Bergen, no busett i Oslo, har i ein knapp mannsalder jobba med prosjekt som sjangermessig er å finna innanfor ambient-inspirert samtidsmusikk i jazzens grenseland. Musikken til Husebø er ofte storslått og filmatisk. Platesamarbeidet med Arve Henriksen byrja med utgjevinga Sequential Stream (2022). Eivind Aarset kom med på lasset året etter, på plata Years of Ambiguity. Først med Emerging Narratives slår samarbeidet ut i full blom.
Dei tre har arbeidd med stoffet og innspelinga frå ulike studio i perioden frå april 2022 til november 2023. («Nohtronia» blei spelt inn i mai 2021.) Med ein slik arbeidsmåte blir komponering og innspeling ein pågåande prosess, der det endelege resultatet kan ha endra seg monaleg frå utgangspunktet. Musikken er såleis kreditert Husebø og Henriksen (3), Husebø og Aarset (2) eller alle tre (3).
Dei åtte låtane er ein suite som blir bunden saman av gjentakande kompositoriske grep, der trompeten framfører temaet på ei seng av elektroniske klangar. I nokre tilfelle tek gitaren trompeten sin plass. Musikken bevegar seg aldri i raske tempo, sjølv om han ikkje er utan puls og groove. Det meditative gjennomsyrer musikken.
Med låten «Ripples of Connections» bryt dei fortryllinga. Dette er ein låt som kunne ha passa perfekt til ein amerikansk krimserie frå seint 1960-tal. Trass i dette vesle feilskjeret kan ein likevel slå fast at Husebø, Henriksen og Aarset har laga ei av dei beste filmmusikkplatene det ikkje er laga film til.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Samtidsmusikk
Kjetil Husebø:
Emerging Narratives
Kjetil Husebø, synth, sampling, FX, elektronikk, programmering, lyddesign og redigering; Arve Henriksen, trompet, valthorn, tenorhorn, klarinett, fløyte og sampling; Eivind Aarset, gitar, sampling og FX.
Optical Substance Productions
Komponisten og pianisten Kjetil Husebø frå Bergen, no busett i Oslo, har i ein knapp mannsalder jobba med prosjekt som sjangermessig er å finna innanfor ambient-inspirert samtidsmusikk i jazzens grenseland. Musikken til Husebø er ofte storslått og filmatisk. Platesamarbeidet med Arve Henriksen byrja med utgjevinga Sequential Stream (2022). Eivind Aarset kom med på lasset året etter, på plata Years of Ambiguity. Først med Emerging Narratives slår samarbeidet ut i full blom.
Dei tre har arbeidd med stoffet og innspelinga frå ulike studio i perioden frå april 2022 til november 2023. («Nohtronia» blei spelt inn i mai 2021.) Med ein slik arbeidsmåte blir komponering og innspeling ein pågåande prosess, der det endelege resultatet kan ha endra seg monaleg frå utgangspunktet. Musikken er såleis kreditert Husebø og Henriksen (3), Husebø og Aarset (2) eller alle tre (3).
Dei åtte låtane er ein suite som blir bunden saman av gjentakande kompositoriske grep, der trompeten framfører temaet på ei seng av elektroniske klangar. I nokre tilfelle tek gitaren trompeten sin plass. Musikken bevegar seg aldri i raske tempo, sjølv om han ikkje er utan puls og groove. Det meditative gjennomsyrer musikken.
Med låten «Ripples of Connections» bryt dei fortryllinga. Dette er ein låt som kunne ha passa perfekt til ein amerikansk krimserie frå seint 1960-tal. Trass i dette vesle feilskjeret kan ein likevel slå fast at Husebø, Henriksen og Aarset har laga ei av dei beste filmmusikkplatene det ikkje er laga film til.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.
Foto: Alenz Kazlova
Stort frå Belarus
Eva Vezjnavets skriv med fandenivaldsk sorg over heimlandet.
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.
Skjermdump
Nyhende ifølgje TikTok
Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.
West German Film Director Werner Herzog, on the roof of the Festival Palace for the presentation of his film Where the Green Ants Dream at 37th International Cannes Film Festival, May 14, 1984, Cannes, France.
Foto: Michel Lipchitz / AP / NTB
Herzogs grenselause liv
Werner Herzog har levd eit vilt og romantisk liv, alltid klar til å ofre alt for kunsten.
Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.
Foto: Svein Gjerdåker
Den nye biskopen i Oslo, Sunniva Gylver, lever i trua på at Jesus er Guds son.
– Eg talar med Gud nesten heile tida