JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Grieg på sitt beste

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Ragnhild Hemsing og Tor Espen Aspaas i Griegs villa på Troldhaugen.

Ragnhild Hemsing og Tor Espen Aspaas i Griegs villa på Troldhaugen.

Foto: Thor Brødreskift

Ragnhild Hemsing og Tor Espen Aspaas i Griegs villa på Troldhaugen.

Ragnhild Hemsing og Tor Espen Aspaas i Griegs villa på Troldhaugen.

Foto: Thor Brødreskift

1847
20240531
1847
20240531

Festspelkonsert

Beethoven, Grieg, Halvorsen:

Fiolin- og klavermusikk

Ragnhild Hemsing, fiolin og hardingfele; Tor Espen Aspaas, klaver.
Troldhaugen, tysdag 28. mai

Når det kjem til stemning, er det ingen festspelarrangement som kan måla seg med intimkonsertane i Edvard Griegs villa på Troldhaugen. Seint tysdag kveld fekk historia klinga gjennom komponistens eige Steinway-flygel frå 1892, i samklang med ei hardingfele bygd til Griegs ungdomshelt Ole Bull. Fele og fiolin blei traktert av årets festspelmusikar Ragnhild Hemsing, akkompagnert av Tor Espen Aspaas – to musikarar som har det sams med Bull og Grieg at dei blandar folkemusikk og klassisk musikk i kunsten sin.

Hemsing, som har spelt både fiolin og hardingfele sidan ho var fem, opna med ein bruremarsj etter Myllarguten på hardingfele, som Aspaas så framførte i Griegs «attdikting» for klaver. Når eg høyrer desse stykka frå Slåtter, op. 72, blir eg gripen av det radikale i klaverstilen til den aldrande Grieg. Den tysk-romantiske fernissen folkemusikkarrangementa hans ofte har, er pussa bort; klangyta er som øksa laft, med rue dissonansar og bråe, ukunstla overgangar. I nevane til Aspaas lét det storfelt.

Ludwig van Beethovens elegante Fiolinsonate nr. 1 i D-dur frå op. 12 verka litt malplassert i programmet, og framføringa var heller ikkje like overtydande som avslutningsnummeret: Griegs Fiolinsonate nr. 2 i G-dur, op. 13, der Hemsing slo seg laus med sjenerøse bogestrok og brutale aksentar. I kontrast til dette fekk dei avdempa og melankolske partia i stykket ekstra stor verknad.

Skal ein nytta eit omgrep frå retorikken, kan ein seia at det er ein eigen etos over Hemsings Grieg-tolkingar. Ho byr på seg sjølv og den feletradisjonen i Valdres ho spring ut av. Resultatet er ei truverdig kraft.

Sjur Haga Bringeland

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Festspelkonsert

Beethoven, Grieg, Halvorsen:

Fiolin- og klavermusikk

Ragnhild Hemsing, fiolin og hardingfele; Tor Espen Aspaas, klaver.
Troldhaugen, tysdag 28. mai

Når det kjem til stemning, er det ingen festspelarrangement som kan måla seg med intimkonsertane i Edvard Griegs villa på Troldhaugen. Seint tysdag kveld fekk historia klinga gjennom komponistens eige Steinway-flygel frå 1892, i samklang med ei hardingfele bygd til Griegs ungdomshelt Ole Bull. Fele og fiolin blei traktert av årets festspelmusikar Ragnhild Hemsing, akkompagnert av Tor Espen Aspaas – to musikarar som har det sams med Bull og Grieg at dei blandar folkemusikk og klassisk musikk i kunsten sin.

Hemsing, som har spelt både fiolin og hardingfele sidan ho var fem, opna med ein bruremarsj etter Myllarguten på hardingfele, som Aspaas så framførte i Griegs «attdikting» for klaver. Når eg høyrer desse stykka frå Slåtter, op. 72, blir eg gripen av det radikale i klaverstilen til den aldrande Grieg. Den tysk-romantiske fernissen folkemusikkarrangementa hans ofte har, er pussa bort; klangyta er som øksa laft, med rue dissonansar og bråe, ukunstla overgangar. I nevane til Aspaas lét det storfelt.

Ludwig van Beethovens elegante Fiolinsonate nr. 1 i D-dur frå op. 12 verka litt malplassert i programmet, og framføringa var heller ikkje like overtydande som avslutningsnummeret: Griegs Fiolinsonate nr. 2 i G-dur, op. 13, der Hemsing slo seg laus med sjenerøse bogestrok og brutale aksentar. I kontrast til dette fekk dei avdempa og melankolske partia i stykket ekstra stor verknad.

Skal ein nytta eit omgrep frå retorikken, kan ein seia at det er ein eigen etos over Hemsings Grieg-tolkingar. Ho byr på seg sjølv og den feletradisjonen i Valdres ho spring ut av. Resultatet er ei truverdig kraft.

Sjur Haga Bringeland

Fleire artiklar

Dei som meinte at Viktor Orbán ville skape bråk i EU i tida med ungarsk formannskap, har fått rett. Her helsar han på Frankrikes president Emmanuel Macron under eit EU-toppmøte i 2023.

Dei som meinte at Viktor Orbán ville skape bråk i EU i tida med ungarsk formannskap, har fått rett. Her helsar han på Frankrikes president Emmanuel Macron under eit EU-toppmøte i 2023.

Foto: Omar Havana / AP

Samfunn

Bråkmakar øvst ved bordet

Den største urokråka internt i EU har overteke formannskapen i EUs ministerråd. Mest påverknad framover kan Viktor Orbán kome til å ha i Europaparlamentet.

Eva Aalberg Undheim
Dei som meinte at Viktor Orbán ville skape bråk i EU i tida med ungarsk formannskap, har fått rett. Her helsar han på Frankrikes president Emmanuel Macron under eit EU-toppmøte i 2023.

Dei som meinte at Viktor Orbán ville skape bråk i EU i tida med ungarsk formannskap, har fått rett. Her helsar han på Frankrikes president Emmanuel Macron under eit EU-toppmøte i 2023.

Foto: Omar Havana / AP

Samfunn

Bråkmakar øvst ved bordet

Den største urokråka internt i EU har overteke formannskapen i EUs ministerråd. Mest påverknad framover kan Viktor Orbán kome til å ha i Europaparlamentet.

Eva Aalberg Undheim

Foto: AP / NTB

MusikkMeldingar
Øyvind Vågnes

Springsteens «før og etter»

Det går an å skrive ei heil bok om Born in the U.S.A., i alle fall om forfattaren heiter Steven Hyden.

I 2018 var det varmerekordar fleire stader i landet.

I 2018 var det varmerekordar fleire stader i landet.

Foto: Erik Johansen / NTB

Ordskifte
ØyvindNordli

«Det er absurd at dei fremste klimaforskarane i Noreg skulle bli samde om å lure resten av folket til å tru noko som ikkje er sant.»

Slik er byen Roma teikna i Nürnberg-krønika.

Slik er byen Roma teikna i Nürnberg-krønika.

Foto: Terje Tøgard / Orfeus

BokMeldingar
Gjert Vestrheim

Ein milepåle i europeisk bokhistorie

Hartmann Schedels verdshistorie, som vart trykt i Nürnberg i 1493, er mor til alle salongbordbøker.

Paul Giamatti i rolla som Paul Hunham og Dominic Sessa som Angus Tully i den nyaste filmen til Alexander Payne.

Paul Giamatti i rolla som Paul Hunham og Dominic Sessa som Angus Tully i den nyaste filmen til Alexander Payne.

Foto: Seacia Pavao / Focus Features LLC

FilmMeldingar

Armert film

JEREVAN: Filmfestivalen i den armenske hovudstaden Jerevan er like kontrastfull som byen.

Håkon Tveit
Paul Giamatti i rolla som Paul Hunham og Dominic Sessa som Angus Tully i den nyaste filmen til Alexander Payne.

Paul Giamatti i rolla som Paul Hunham og Dominic Sessa som Angus Tully i den nyaste filmen til Alexander Payne.

Foto: Seacia Pavao / Focus Features LLC

FilmMeldingar

Armert film

JEREVAN: Filmfestivalen i den armenske hovudstaden Jerevan er like kontrastfull som byen.

Håkon Tveit

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis