Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Konkyliesong

Med Artifacts byr Zach Condon på ein musikalsk biografi i kortformat.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Zach Condon er frontperson i bandet Beirut.

Zach Condon er frontperson i bandet Beirut.

Foto: Lina Gaisser

Zach Condon er frontperson i bandet Beirut.

Zach Condon er frontperson i bandet Beirut.

Foto: Lina Gaisser

2740
20220128
2740
20220128

Rock

Beirut:

Artifacts

Pompeii/Playground

Første gong du lyttar til «So Slowly», eit spor på Beiruts dagferske dobbelplate Artifacts, kan det vere at du vert slegen av det som liknar på lyden av messing, men likevel ikkje heilt høyrest ut som det, i dei tidlege vokalpartia. Og ganske rett, det dreier seg om ein noko ukonvensjonell instrumentbruk, for det frontfiguren Zach Condon spelar på, er eit horn han sjølv har laga av ein konkylie foreldra hans hadde liggjande. 

Som om ikkje det var nok, byr «So Slowly» på meir lydleg leik, og kombinerer preparert piano med elektrisk piano av merket Wurlitzer. I fleire år var Condon oppslukt av det sistnemnde instrumentet og fekk ikkje nok av det. Ein tendens til å verte fullstendig oppslukt av nye ting å spele på er eit kjenneteikn ved artisten.

Nattevaking

Alt dette får du vite når du lyttar til Artifacts, som byr på ein fascinerande inngang til historia til Condon og Beirut og har vorte så mykje meir enn den samlinga av raritetar og sjeldne spor som opphavleg var tanken. Ikkje minst kjem dette av den engasjerande teksten som følgjer utgivinga, forfatta av Condon sjølv, som rett og slett framstår som ein musikalsk biografi i kortformat som ingen med interesse for bandet kan la vere å fordjupe seg i.

Condons liv har ikkje mangla på utfordringar, med insomnia frå elleveårsalderen og mange netter i selskap med seg sjølv. Han kjem frå ein familie av musikarar og musikkinteresserte og lærte seg tidleg å spele på fleire instrument, i nattetimar som vart brukte til å lage musikk. Å lytte seg gjennom Artifacts er å følgje han frå den eine intense oppdaginga av eit instrument til det andre, anten det gjeld trompeten, trekkspelet han arva etter bestemora, eller Farfisa-orgelet han skaffa seg då han var seksten. 

Droppa skulen

Som tenåring i Santa Fe i New Mexico slutta Condon å gå på skulen, fordi han meinte han ikkje lærte noko der. Han fekk seg jobb på ein kino som berre viste utanlandske filmar, og fann ut at han skulle ta seg til Europa, noko han gjorde to gonger før han fylte tjue, reiser som skulle føre han til debutalbumet Gulag Orkestar (2006), med impulsar frå balkansk folkemusikk. 

Tre år har gått sidan førre album, Gallipoli, Beiruts sjette, som baud på ein Condon i storform, gjenforeint med Farfisa-orgelet. Same haust skulle bandet på ein turné som skulle ta dei til Oslo, men strupekatarr tvinga frontfiguren til å avlyse. Sjølv om Artifacts ikkje er det nye studioalbum mange ventar på, er det ei glede å høyre Beirut igjen og følgje Condon gjennom dei tjueseks songane som er samla på utgivinga.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Rock

Beirut:

Artifacts

Pompeii/Playground

Første gong du lyttar til «So Slowly», eit spor på Beiruts dagferske dobbelplate Artifacts, kan det vere at du vert slegen av det som liknar på lyden av messing, men likevel ikkje heilt høyrest ut som det, i dei tidlege vokalpartia. Og ganske rett, det dreier seg om ein noko ukonvensjonell instrumentbruk, for det frontfiguren Zach Condon spelar på, er eit horn han sjølv har laga av ein konkylie foreldra hans hadde liggjande. 

Som om ikkje det var nok, byr «So Slowly» på meir lydleg leik, og kombinerer preparert piano med elektrisk piano av merket Wurlitzer. I fleire år var Condon oppslukt av det sistnemnde instrumentet og fekk ikkje nok av det. Ein tendens til å verte fullstendig oppslukt av nye ting å spele på er eit kjenneteikn ved artisten.

Nattevaking

Alt dette får du vite når du lyttar til Artifacts, som byr på ein fascinerande inngang til historia til Condon og Beirut og har vorte så mykje meir enn den samlinga av raritetar og sjeldne spor som opphavleg var tanken. Ikkje minst kjem dette av den engasjerande teksten som følgjer utgivinga, forfatta av Condon sjølv, som rett og slett framstår som ein musikalsk biografi i kortformat som ingen med interesse for bandet kan la vere å fordjupe seg i.

Condons liv har ikkje mangla på utfordringar, med insomnia frå elleveårsalderen og mange netter i selskap med seg sjølv. Han kjem frå ein familie av musikarar og musikkinteresserte og lærte seg tidleg å spele på fleire instrument, i nattetimar som vart brukte til å lage musikk. Å lytte seg gjennom Artifacts er å følgje han frå den eine intense oppdaginga av eit instrument til det andre, anten det gjeld trompeten, trekkspelet han arva etter bestemora, eller Farfisa-orgelet han skaffa seg då han var seksten. 

Droppa skulen

Som tenåring i Santa Fe i New Mexico slutta Condon å gå på skulen, fordi han meinte han ikkje lærte noko der. Han fekk seg jobb på ein kino som berre viste utanlandske filmar, og fann ut at han skulle ta seg til Europa, noko han gjorde to gonger før han fylte tjue, reiser som skulle føre han til debutalbumet Gulag Orkestar (2006), med impulsar frå balkansk folkemusikk. 

Tre år har gått sidan førre album, Gallipoli, Beiruts sjette, som baud på ein Condon i storform, gjenforeint med Farfisa-orgelet. Same haust skulle bandet på ein turné som skulle ta dei til Oslo, men strupekatarr tvinga frontfiguren til å avlyse. Sjølv om Artifacts ikkje er det nye studioalbum mange ventar på, er det ei glede å høyre Beirut igjen og følgje Condon gjennom dei tjueseks songane som er samla på utgivinga.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

 Kate Moss på sofaen til Bella Freud på YouTube.

Kate Moss på sofaen til Bella Freud på YouTube.

Skjermdump

Feature

Klede

På YouTube-kanalen Fashion Neurosis ligg kulturfolk på divanen til Bella Freud og snakkar ut om klede. 

Ida Lødemel Tvedt
 Kate Moss på sofaen til Bella Freud på YouTube.

Kate Moss på sofaen til Bella Freud på YouTube.

Skjermdump

Feature

Klede

På YouTube-kanalen Fashion Neurosis ligg kulturfolk på divanen til Bella Freud og snakkar ut om klede. 

Ida Lødemel Tvedt
Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.

Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.

Foto: Alenz Kazlova

BokMeldingar
Oddmund Hagen

Stort frå Belarus

Eva Vezjnavets skriv med fandenivaldsk sorg over heimlandet.

Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Alle foto: Svein Gjerdåker

ReportasjeFeature
Svein Gjerdåker

Soga om stølspurka

Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Helga Guren og Oddgeir Thune spelar hovudrollene i debutspelefilmen til Lilja Ingolfsdottir.

Helga Guren og Oddgeir Thune spelar hovudrollene i debutspelefilmen til Lilja Ingolfsdottir.

Foto: Norsk Film Distribusjon

FilmMeldingar

Kinoåret 2024 oppsummert

Det er semje om årets norske filmfavorittar. Trass i ei ikkje heilt samanfallande toppliste er filmmeldarane jamt over einige.

Håkon Tveit
Helga Guren og Oddgeir Thune spelar hovudrollene i debutspelefilmen til Lilja Ingolfsdottir.

Helga Guren og Oddgeir Thune spelar hovudrollene i debutspelefilmen til Lilja Ingolfsdottir.

Foto: Norsk Film Distribusjon

FilmMeldingar

Kinoåret 2024 oppsummert

Det er semje om årets norske filmfavorittar. Trass i ei ikkje heilt samanfallande toppliste er filmmeldarane jamt over einige.

Håkon Tveit

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis