Slepp ikkje taket
Aldous Harding lagar snurrige, originale, uføreseielege og elegante songar.
Aldous Harding kjem med nytt album fredag 25. mars.
Pressefoto
Rock
Aldous Harding:
Warm Chris
4AD / Playground
Det er herleg, opningssporet på Aldous Hardings nye album Warm Chris, for kven innleier ei plate med ein vimsete, uutgrundeleg, men akk så kul låt titulert «Ennui»? Ordbøkene vil fortelje deg at ordet peikar mot ei sløv, utilfreds kjensle av at ein ikkje har noko å gjere og manglar interesse for det meste.
Keisemd, altså, heilt i anslaget, men Hardings songar er det motsette av keisame. Dei er snurrige, originale, uføreseielege og elegante. Eg lyttar og frydar meg over dei stadig nye vegane Warm Chris fører meg, ei plate som saktens skal få mange rundar på spelaren framover våren.
Harding, som eigentleg heiter Hannah Topp, er frå New Zealand, men har budd i Wales i nokre år no, og dette er hennar fjerde studioplate. Eg skreiv først om henne på desse sidene etter at debuten Aldous Harding (2014) kom ut, ei plate ho produserte i lag med landsmannen Marlon Williams, som gjorde det tydeleg at det her dreidde seg om ein markant låtskrivar og ein vokalist med eigenart.
Sparsamt folkuttrykk
Då eg nyleg lytta til songane igjen, vart eg slegen av kor tydeleg dei plasserer seg i eit sparsamt folkuttrykk. «Stop Your Tears», til dømes, let ikkje ekkotunge vokalharmoniar (ved Williams) skugge for ei enkel klimpring på ein kassegitar eller den særeigne røysta til Harding, som gir assosiasjonar til ein songar som Karen Dalton. Uttrykket rommar både det vevre og det melodramatiske, med eit umiskjenneleg alvor.
Store sprang
På platene som har følgt, Party (2017) og særleg Designer (2019), har registeret vorte langt større, ei utvikling som held fram med Warm Chris, eit knippe leikne, nyfikne songar, som kvar og ein sniffar seg fram til sin eigen identitet.
Dette inneber ein del store sprang, der det stadig er ei ny røyst som leier oss inn i ei ny stemning og eit annleis sjangerlandskap – høyr berre på overgangen frå tittelsporet til den distré, lette «Lawn» og vegen vidare inn i «Passion Babe».
Det er som om Harding har gått frå å fungere som forteljar til å fungere som skodespelar, for her er det mange maskeskifte, det rår ein annan performativitet i måten ho framfører det nye materialet på.
John Parish er nok ein gong med, slik han også var det på dei to førre platene, ein produsent og kvalitetsgarantist somme lesarar nok vil kjenne frå samarbeidet med PJ Harvey.
For dei som skulle på konsert med Harding på Sentrum Scene i Oslo neste veke, er det skuffande at konserten er flytta til april 2023, men Warm Chris kjem ikkje til å ha sleppt taket neste vår heller.
Warm Chris kjem ut fredag 25. mars.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Rock
Aldous Harding:
Warm Chris
4AD / Playground
Det er herleg, opningssporet på Aldous Hardings nye album Warm Chris, for kven innleier ei plate med ein vimsete, uutgrundeleg, men akk så kul låt titulert «Ennui»? Ordbøkene vil fortelje deg at ordet peikar mot ei sløv, utilfreds kjensle av at ein ikkje har noko å gjere og manglar interesse for det meste.
Keisemd, altså, heilt i anslaget, men Hardings songar er det motsette av keisame. Dei er snurrige, originale, uføreseielege og elegante. Eg lyttar og frydar meg over dei stadig nye vegane Warm Chris fører meg, ei plate som saktens skal få mange rundar på spelaren framover våren.
Harding, som eigentleg heiter Hannah Topp, er frå New Zealand, men har budd i Wales i nokre år no, og dette er hennar fjerde studioplate. Eg skreiv først om henne på desse sidene etter at debuten Aldous Harding (2014) kom ut, ei plate ho produserte i lag med landsmannen Marlon Williams, som gjorde det tydeleg at det her dreidde seg om ein markant låtskrivar og ein vokalist med eigenart.
Sparsamt folkuttrykk
Då eg nyleg lytta til songane igjen, vart eg slegen av kor tydeleg dei plasserer seg i eit sparsamt folkuttrykk. «Stop Your Tears», til dømes, let ikkje ekkotunge vokalharmoniar (ved Williams) skugge for ei enkel klimpring på ein kassegitar eller den særeigne røysta til Harding, som gir assosiasjonar til ein songar som Karen Dalton. Uttrykket rommar både det vevre og det melodramatiske, med eit umiskjenneleg alvor.
Store sprang
På platene som har følgt, Party (2017) og særleg Designer (2019), har registeret vorte langt større, ei utvikling som held fram med Warm Chris, eit knippe leikne, nyfikne songar, som kvar og ein sniffar seg fram til sin eigen identitet.
Dette inneber ein del store sprang, der det stadig er ei ny røyst som leier oss inn i ei ny stemning og eit annleis sjangerlandskap – høyr berre på overgangen frå tittelsporet til den distré, lette «Lawn» og vegen vidare inn i «Passion Babe».
Det er som om Harding har gått frå å fungere som forteljar til å fungere som skodespelar, for her er det mange maskeskifte, det rår ein annan performativitet i måten ho framfører det nye materialet på.
John Parish er nok ein gong med, slik han også var det på dei to førre platene, ein produsent og kvalitetsgarantist somme lesarar nok vil kjenne frå samarbeidet med PJ Harvey.
For dei som skulle på konsert med Harding på Sentrum Scene i Oslo neste veke, er det skuffande at konserten er flytta til april 2023, men Warm Chris kjem ikkje til å ha sleppt taket neste vår heller.
Warm Chris kjem ut fredag 25. mars.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.
Foto: Alenz Kazlova
Stort frå Belarus
Eva Vezjnavets skriv med fandenivaldsk sorg over heimlandet.
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.
Skjermdump
Nyhende ifølgje TikTok
Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.
West German Film Director Werner Herzog, on the roof of the Festival Palace for the presentation of his film Where the Green Ants Dream at 37th International Cannes Film Festival, May 14, 1984, Cannes, France.
Foto: Michel Lipchitz / AP / NTB
Herzogs grenselause liv
Werner Herzog har levd eit vilt og romantisk liv, alltid klar til å ofre alt for kunsten.
Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.
Foto: Svein Gjerdåker
Den nye biskopen i Oslo, Sunniva Gylver, lever i trua på at Jesus er Guds son.
– Eg talar med Gud nesten heile tida