Supergruppa vi treng
Julien Baker, Phoebe Bridgers og Lucy Dacus har laga nok ei plate saman som Boygenius.
Lucy Dacus (t.v.), Julien Baker og Phoebe Bridgers utgjer Boygenius.
Pressefoto
Rock
Boygenius:
The Record
Interscope / Universal
Vil du verte ein satanist i lag med meg? Ein anarkist? Ein nihilist? Å karikere intens ideologisk overtyding, villfaren eller ikkje, på nokre verseliner, er ikkje enkelt. Men i «Satanist» får Boygenius det til. Lureri er lureri, uansett kven det er som lokkar med gulrota.
Kven er Boygenius? Eg har skrive om både Julien Baker, Phoebe Bridgers og Lucy Dacus – som utgjer trioen bak namnet – på desse sidene fleire gonger før. Det dreier seg om tre markante låtskrivarar og artistar, alle i siste halvdelen av tjueåra, som dei siste åra kvar for seg har meisla ut sine distinkte uttrykk med framifrå plater.
Eit par år har gått sidan det førre albumet til Dacus, Home Video (2021), og den siste utgivinga til Bridgers, Punisher (2020), har eg vendt tilbake til med jamne mellomrom i åra som har følgt.
Musikalsk vennskap
Boygenius fekk utpå nyåret prege omslaget på Rolling Stone, der dei vart kalla «the supergroup we need», og dei som kom seg forbi den glamorøse magasinframsida og tok seg tid til å lese intervjuet Angie Martoccio hadde gjort med bandet, fekk høyre om eit musikalsk samarbeid der vennskap, snarare enn karrieretenking, har vore motiverande – ein samtale som elles vitnar om ein herleg sans for humor hos alle tre. Verken Baker, Bridgers eller Dacus tenkjer på seg sjølv som sjef, strukturen er flat, og på The Record utfyller dei kvarandre, slik at kvar og ein får stå fram med sin største styrke.
Dacus lagar smarte, kontante låtar med spiss, Bridgers er ganske gjennomgåande mjukt melankolsk, og Baker skjer gjennom med ein vokal som køyrer deg i senk. Det var då dei turnerte saman i 2018 at dei bestemte seg for å lage ein song i lag, og enda opp med ein heil EP med seks spor. Alt den gongen kjendest det som om musikken kom frå ei sams kjelde, snarare enn eit delt, konstruert utgangspunkt.
Variasjon i gemytt
Slik er det også i aller høgste grad med The Record, som er prega av ei felles evne til å løfte fram kvalitetane til kvarandre. Dei tre byr også på fleire intrikate referansar til kvarandre sin katalog.
Og apropos referansar er det vanskeleg ikkje å falle for songen som rett og slett har fått tittelen «Leonard Cohen», der det heiter (med peik mot artistens mykje siterte tekst til «Anthem» (1992)): «Leonard Cohen once said there’s a crack in everything/ that’s how the light gets in/ and I am not an old man having an existential crisis/ in a Buddhist monastery/ writing horny poetry/ but I agree.»
Variasjonen i gemytt er smart teken vare på i overgangen i anslaget, frå a cappella-opninga «Without You Without Them» over til den kontante rockaren «$20» og vidare inn i den kviskrande Bridgers-tristessen «Emily I’m Sorry». Summen er endå betre enn dei så utruleg gode delane på The Record, som alt høyrer til mellom årets beste plater.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Rock
Boygenius:
The Record
Interscope / Universal
Vil du verte ein satanist i lag med meg? Ein anarkist? Ein nihilist? Å karikere intens ideologisk overtyding, villfaren eller ikkje, på nokre verseliner, er ikkje enkelt. Men i «Satanist» får Boygenius det til. Lureri er lureri, uansett kven det er som lokkar med gulrota.
Kven er Boygenius? Eg har skrive om både Julien Baker, Phoebe Bridgers og Lucy Dacus – som utgjer trioen bak namnet – på desse sidene fleire gonger før. Det dreier seg om tre markante låtskrivarar og artistar, alle i siste halvdelen av tjueåra, som dei siste åra kvar for seg har meisla ut sine distinkte uttrykk med framifrå plater.
Eit par år har gått sidan det førre albumet til Dacus, Home Video (2021), og den siste utgivinga til Bridgers, Punisher (2020), har eg vendt tilbake til med jamne mellomrom i åra som har følgt.
Musikalsk vennskap
Boygenius fekk utpå nyåret prege omslaget på Rolling Stone, der dei vart kalla «the supergroup we need», og dei som kom seg forbi den glamorøse magasinframsida og tok seg tid til å lese intervjuet Angie Martoccio hadde gjort med bandet, fekk høyre om eit musikalsk samarbeid der vennskap, snarare enn karrieretenking, har vore motiverande – ein samtale som elles vitnar om ein herleg sans for humor hos alle tre. Verken Baker, Bridgers eller Dacus tenkjer på seg sjølv som sjef, strukturen er flat, og på The Record utfyller dei kvarandre, slik at kvar og ein får stå fram med sin største styrke.
Dacus lagar smarte, kontante låtar med spiss, Bridgers er ganske gjennomgåande mjukt melankolsk, og Baker skjer gjennom med ein vokal som køyrer deg i senk. Det var då dei turnerte saman i 2018 at dei bestemte seg for å lage ein song i lag, og enda opp med ein heil EP med seks spor. Alt den gongen kjendest det som om musikken kom frå ei sams kjelde, snarare enn eit delt, konstruert utgangspunkt.
Variasjon i gemytt
Slik er det også i aller høgste grad med The Record, som er prega av ei felles evne til å løfte fram kvalitetane til kvarandre. Dei tre byr også på fleire intrikate referansar til kvarandre sin katalog.
Og apropos referansar er det vanskeleg ikkje å falle for songen som rett og slett har fått tittelen «Leonard Cohen», der det heiter (med peik mot artistens mykje siterte tekst til «Anthem» (1992)): «Leonard Cohen once said there’s a crack in everything/ that’s how the light gets in/ and I am not an old man having an existential crisis/ in a Buddhist monastery/ writing horny poetry/ but I agree.»
Variasjonen i gemytt er smart teken vare på i overgangen i anslaget, frå a cappella-opninga «Without You Without Them» over til den kontante rockaren «$20» og vidare inn i den kviskrande Bridgers-tristessen «Emily I’m Sorry». Summen er endå betre enn dei så utruleg gode delane på The Record, som alt høyrer til mellom årets beste plater.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.
Foto: Alenz Kazlova
Stort frå Belarus
Eva Vezjnavets skriv med fandenivaldsk sorg over heimlandet.
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.
Skjermdump
Nyhende ifølgje TikTok
Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.
West German Film Director Werner Herzog, on the roof of the Festival Palace for the presentation of his film Where the Green Ants Dream at 37th International Cannes Film Festival, May 14, 1984, Cannes, France.
Foto: Michel Lipchitz / AP / NTB
Herzogs grenselause liv
Werner Herzog har levd eit vilt og romantisk liv, alltid klar til å ofre alt for kunsten.
Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.
Foto: Svein Gjerdåker
Den nye biskopen i Oslo, Sunniva Gylver, lever i trua på at Jesus er Guds son.
– Eg talar med Gud nesten heile tida