Trippel marsjetakt
Duoen frå Dar-Es-Salaam ringer langhelga inn i høgt tempo.
Elektronisk musikk
Sisso og Maiko:
Singeli Ya Maajabu
Nyege Nyege Tapes
I dag skriv vi 16. mai. Russen skvakkar i berg og nord, og hjuringen – russebussjåføren er vel ein slags hyrding – blæs i horn. Subbasshorna buldrar kraftigare for kvart år som går; det dirrar i fjellet (faktisk). I morgon kjem sjølvaste 17. mai, du skjønne milde, og vi skal alle saman ete krone-is og pølse i brød. I pinsa, den mest psykedeliske blant kristne høgtider, startar underteikna sitt femte tiår på jordi. Party time! som det heiter på godt norsk.
Eg var ikkje russ, så brorparten av min kjennskap til russehitar kjem frå russebussane som rullar gjennom Nittedal kvart år på denne tida, eit sikkert vårteikn. Andre former for fest- og dansemusikk har eg derimot god peiling på. Eg skal la janitsjaren stå for den tradisjonelle marsjen og rette merksemda mot den afrikanske dansemusikksjangeren singeli, som fort kan gå om lag tre gonger så fort.
Det tutar og går frå start: Opningssporet «Chuma» kallar til dans i gatene med horn og trommer; tredje låt, «Uhondo», kunne passe som lydspor til opptakten til sluttspelet i eit dramatisk eggekampslag. «Kiboko» tar energien ned nokre hakk med sin utbroderte dissonans og mangefasetterte kakofoni, og det tilsynelatande uorganiserte tonale ljodbiletet manar fram bilete av sjanglande trinn langs sleipe bussvegg-til-bussvegg-teppe.
«Mangvale» signaliserer den ambivalente opplevinga av soloppgangen når det er så seint at det er tidleg, og herifrå vekslar musikken mellom galopperande hesteskokast og snublande sekkeløp, ein hamnar midt i drillkorpset, apostlane talar i tunger, kasteknallet fyk, pølsesennepen flyt, lykkehjulet spinn og krone-isen smeltar. Denne hektiske plata er ein plausibel profeti om det som står føre oss. God langhelg!
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Elektronisk musikk
Sisso og Maiko:
Singeli Ya Maajabu
Nyege Nyege Tapes
I dag skriv vi 16. mai. Russen skvakkar i berg og nord, og hjuringen – russebussjåføren er vel ein slags hyrding – blæs i horn. Subbasshorna buldrar kraftigare for kvart år som går; det dirrar i fjellet (faktisk). I morgon kjem sjølvaste 17. mai, du skjønne milde, og vi skal alle saman ete krone-is og pølse i brød. I pinsa, den mest psykedeliske blant kristne høgtider, startar underteikna sitt femte tiår på jordi. Party time! som det heiter på godt norsk.
Eg var ikkje russ, så brorparten av min kjennskap til russehitar kjem frå russebussane som rullar gjennom Nittedal kvart år på denne tida, eit sikkert vårteikn. Andre former for fest- og dansemusikk har eg derimot god peiling på. Eg skal la janitsjaren stå for den tradisjonelle marsjen og rette merksemda mot den afrikanske dansemusikksjangeren singeli, som fort kan gå om lag tre gonger så fort.
Det tutar og går frå start: Opningssporet «Chuma» kallar til dans i gatene med horn og trommer; tredje låt, «Uhondo», kunne passe som lydspor til opptakten til sluttspelet i eit dramatisk eggekampslag. «Kiboko» tar energien ned nokre hakk med sin utbroderte dissonans og mangefasetterte kakofoni, og det tilsynelatande uorganiserte tonale ljodbiletet manar fram bilete av sjanglande trinn langs sleipe bussvegg-til-bussvegg-teppe.
«Mangvale» signaliserer den ambivalente opplevinga av soloppgangen når det er så seint at det er tidleg, og herifrå vekslar musikken mellom galopperande hesteskokast og snublande sekkeløp, ein hamnar midt i drillkorpset, apostlane talar i tunger, kasteknallet fyk, pølsesennepen flyt, lykkehjulet spinn og krone-isen smeltar. Denne hektiske plata er ein plausibel profeti om det som står føre oss. God langhelg!
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.
Foto: Alenz Kazlova
Stort frå Belarus
Eva Vezjnavets skriv med fandenivaldsk sorg over heimlandet.
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.
Skjermdump
Nyhende ifølgje TikTok
Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.
West German Film Director Werner Herzog, on the roof of the Festival Palace for the presentation of his film Where the Green Ants Dream at 37th International Cannes Film Festival, May 14, 1984, Cannes, France.
Foto: Michel Lipchitz / AP / NTB
Herzogs grenselause liv
Werner Herzog har levd eit vilt og romantisk liv, alltid klar til å ofre alt for kunsten.
Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.
Foto: Svein Gjerdåker
Den nye biskopen i Oslo, Sunniva Gylver, lever i trua på at Jesus er Guds son.
– Eg talar med Gud nesten heile tida